شیرینی فانتزی خانگی 6569

آموزش تهیه شیرینی فانتزی خانگی با طعم های مختلف

شیرینی فانتزی خانگی یکی از انواع شیرینی های محبوب است که به دلیل مزه و طعم بینظیری که دارد در زمره شیرینی های محبوب و پرفروش قرار گرفته است. شیرینی فانتزی برای عید گزینه مناسبی هستند زیرا راحت تهیه می شوند و برای تهیه آن نیاز به ابزار خاصی نیست. در این رسپی شیرینی های با طعم زعفرانی، کاکائویی، پسته ای، نارگیلی یاد خواهید گرفت که به راحتی قابل تهیه می باشد. اما برای تهیه این شیرینی به ترازو نیاز دارید تا بتوانید یک شیرینی با کیفیت و خوشمزه داشته باشید. می توانید مواد را داخل قالب های سیلیکونی یا ساوارین بریزید و در انتها با شکلات یا ژله بریلو آن را تزئین کنید.برای تهیه این شیرینی فانتزی و خوشمزه با کالنی همراه باشید .

شیرینی فانتزی خانگی 527828

مواد لازم برای تهیه شیرینی فانتزی خانگی

  • شکلات سفید ۱۶۵ گرم
  • شیر عسلی ۱۶۵ گرم
  • پودر قند ۲۰ گرم
  • پودر نارگیل ۳۰ گرم
  • زعفران دم کرده غلیظ ۱/۴ ق چای خوری
  • پودر کاکائو ۱۰ گرم
  • پودر بیسکویت ۶۰ گرم
  • پودر پسته ۳۰ گرم

مراحل تهیه شیرینی فانتزی خانگی

ابتدا باید بیسکویت پتی پور را خرد کنید. می توانید آن را داخل غذاساز ریخته و بیسکویت را پودر کنید یا می توانید داخل نایلون ریخته و با گوشتکوب دستی بکوبید تا بیسکویت پودر شود. شکلات را که بهتر است از شکلات سکه ای استفاده کنید داخل کاسه ریخته و روی بخار کتری قرار دهید و هم بزنید تا شکلات ذوب شود. شکلات ذوب شده را از روی حرارت بردارید و بعد شیر عسلی و پودر قند و بیسکویت پودر شده را اضافه کنید و مواد را هم بزنید. حالا دستکش انداخته و مواد را خوب ورز دهید تا خمیر یکدست و نرمی بدست بیاید. اگر خمیر خیلی شل بود پودر بیسکویت را اضافه کنید و اگر خمیر خیلی شل بود شیر عسلی اضافه کنید .

مواد شیرینی را در ۴ ظرف متقاوت به یک اندازه بریزید. به یکی قسمت پسته و به یکی پودر کاکائو و به یکی نارگیل و آخرین کاسه زعفران بریزید و مواد را شروع به ورز دادن کنید تا به خورد مواد برود. دقت کنید اگر مواد شل شد کمی بیسکویت اضافه کنید . حالا قالب سیلیکونی مورد نظر را آماده کنید و مواد را داخل قالب بریزید و خوب صاف کنید. اگر قالب سیلیکونی ندارید می توانید از مواد به اندازه گردو بردارید و در دست گرد کنید . حالا قالب را برای ۲ ساعت در فیزر قرار دهید و تا سفت شود و خودش را بگیرد. در ادامه روی شیرینی ها فانتزی کمی ژله بریلو یا شکلات تخته ای ذوب شده بریزید و سرو کنید .

شیرینی فانتزی خانگی 587585

نکات کلیدی برای تهیه شیرینی فانتزی در خانه که باید عایت کنید

  1. می توانید برای تزئین از شکلات ذوب شده استفاده کنید و به صورت خطی روی شیرینی ها بریزید .
  2. اگر قالب ندارید بعد از سفت شدن شیرینی داخل شکلات ذوب شده بزنید .
  3. بجای بیسکویت پتی پور می توانید از ساقه طلایی استفاده کنید .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن