کیک خیس 645315312

آموزش کیک خیس خانگی در  یک ساعت

کیک خیس شکلاتی از  انواع کیک های بسیار خوشمزه و محبوب است که طرفداران زیادی دارد. کیک خیس شکلاتی بافتی بسیار نرم و منسجمی دارد و تهیه کیک شکلاتی نیز ساده است و به راحتی می توانید همانند شیرینی و نان های دیگر در خانه آن را  درست کنید پس این مطلب را از دست ندهید و با ما تا انتها همراه باشید .

 مواد لازم  برای تهیه کیک

  • آرد سفید ۲ و ۱/۳ پیمانه
  • شکر ۱ پیمانه
  • شیر ۱ پیمانه
  • روغن مایع ۱/۲ پیمانه
  • تخم مرغ ۳ عدد
  • وانیل ۱/۴ ق چای خوری
  • بیکنیگ پودر ۲ ق مربا خوری
  • پودر کاکائو ۳ ق غذا خوری

مواد لازم برای تهیه سس کیک

  • شیر ۱ پیمانه
  • روغن مایع ۱/۴ پیمانه
  • شکر ۱/۴ پیمانه
  • شکلات ۵۰ گرم
  • پودر کاکائو ۱ ق غذا خوری

کیک خیس 84653126453

طرز تهیه کیک خیس شکلاتی

در مرحله اول  فر را  روشن  کرده روی حرارت 180 درجه سانتی گراد به مدت ۱۵ تا۲۰ دقیقه تا  فر کاملا گرم شود. از طرف دیگر  آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط کنید و سه بار الک کنید تا ذرات آرد نیز از هم کاملا جدا شوند .

مرحله دوم:

سپس در ظرف دیگر تخم مرغ را به همراه وانیل و شکر داخل کاسه ریخته و با همزن برقی به مدت ۵ دقیقه بزنید تا خوب  رنگ کرمی و حجیم شود بعد در ادامه شیر را به همراه روغن مایع اضافه کنید و با افزودن هر کدام ۱ دقیقه هم بزنید سپس پودر کاکائو را اضافه کنید.

مرحله سوم:

در ادامه مخلوط آرد را اضافه کنید و با لیسک هم بزنید و در انتها برای چند ثانیه با کندترین دور همزن هم بزنید تا مخلوط شود و گلوله های آرد باز شود سپس یک قالب را انتخاب کمید می توانید از قالب گرد یا مستطیل  استفاده کنید و بعد مایه کیک را داخل قالب ریخته و در فر از قبل گرم شده به مدت ۳۰ الی ۴۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ درجه گذاشته تا کیک پخته شود.

مرحله چهارم:

وقتی کیک در حال پخت است باید سس شکلاتی را آماده کیند برای تهیه سس شکلاتی مخصوص همه مواد گفته شده را داخل یک شیرجوش بریزید و هم بزنید سپس روی حرارت قرار دهید تا شکلات ذوب و دانه های شکر نیز حل شود و بعد از یکدست شدن مواد را از روی حرارت بردارید و خاموش کنید تا ولرم شود.

مرحله پنجم:

وقتی کیک پخت از قالب خارج کنید و مجدد همان طور که داغ است داخل قالب بگذارید و با خلال دندان روی سطح کیک سوراخ ایجاد کنید حالا سس ولرم را روی کیک داغ ریخته و صبر کنید تا سس جذب کیک شود و بعد کیک را روی دیس برگردانید و به دلخواه با گاناش یا ترافل تزئین کنید نوش جان.

نکات مهم

  1. فر حتما از قبل گرم شده باشد.
  2. قبل از ۱۵ دقیقه برای چک کردن کیک در فر را باز نکنید.
  3. بعد از ۳۰ دقیقه با یک خلال دندان پخته شدن را چک کنید.
  4. تعداد حفره ها را زیاد بزنید تا سس به خوبی داخل کیک نفوذ کند.
  5. برای تهیه گاناش شکلاتی از مخلوط شکلات و خامه صبحانه استفاده کنید.
  6. از شکلات با درصد دلخواه استفاده کنید.

 

مواد لازم برای تهیه کیک خیس شکلاتی

زمان پخت 30

  • پودر کاکائو 4 قاشق غذاخوری پر
  • وانیل شکری 1 قاشق چایخوری
  • شکر 1/5 لیوان
  • بکینگ پودر 2 قاشق چایخوری
  • شیر 1/5 لیوان به دمای محیط رسیده
  • تخم مرغ 3 عدد
  • آرد سفید قنادی 2 لیوان
  • روغن مایع 1/5 لیوان

کیک خیس 864531541

بهترین طرز تهیه کیک خیس شکلاتی

درست کردن کیک ها کار چندان سختی نیست و شما می توانید با دانستن طرز تهیه آن ها، انواع مختلف کیک را در خانه تهیه کنید. در بین انواع مختلف کیک، کیک خیس شکلاتی به دلیل طعم لذیذ ی که دارد محبوبیت زیادی در بین افراد مختلف پیدا کرده است. جالب اینجاست که پختن آن کار پیچیده‌ ای نیست و شما می توانید به راحتی با استفاده از دستورالعملی که در ادامه اشاره می کنیم کیک خیس شکلاتی را در خانه خود تهیه کرده و میل نمایید.

در ادامه مواد لازم برای تهیه کیک خیس شکلاتی را هم مشاهده می کنید که پیشنهاد می کنیم اگر تصمیم دارید از یک فنجان مشخص برای اندازه گیری مقادیر گفته شده استفاده کنید، برای همه از یک لیوان استفاده کنید که تناسب بین مواد اولیه به هم نخورد و در صورتی که خواستید مقدار مواد را تغییر دهید حتماً با رعایت نسبت ها این کار را انجام دهید.

دستور پخت کیک خیس شکلاتی

ابتدا باید یک قالب مناسب برای پختن کیک خود انتخاب کنید و داخل آن را به خوبی با چند قطره روغن چرب کنید که کیک به دیواره ها نچسبد و بعد کمی هم آرد به قسمت‌ هایی که چرب کرده بودید بپاشید.

در مرحله بعدی باید کمی پودر کاکائو و شکر را با هم مخلوط کنید و با قاشق هم بزنید و این کار را تا جایی ادامه دهید که کاکائو کاملا باز شود، سپس شیر را هم به این ظرف اضافه کنید و با قاشق آنقدر هم بزنید تا خوب مخلوط شوند و بعد با استفاده از همزن برقی شکر و پودر کاکائو را در شیر به خوبی حل کنید.

بعد از اینکه محتویات کاملاً با هم مخلوط شدند حدوداً 3 دقیقه بعد به تدریج روغن مایع را هم به محتویات اضافه کنید و هم زدن را برای مدت 5 دقیقه ادامه دهید تا به غلظت مناسب برسند و سپس حدود یک لیوان از مواد شکلات را کنار بگذارید که بعداً به آن نیاز پیدا خواهید کرد.

حالا باید داخل یک ظرف تخم مرغ ها را بشکنید و اگر سالم بودند آنها را یکی یکی به محتویات اضافه کنید و هم زدن را ادامه دهید و در نهایت بکینگ پودر، قند و وانیل را هم اضافه کرده و هم بزنید؛ ولی از قبل حتما این پودرها را الک کنید تا حسابی صاف و نرم شوند و بعد به تدریج به مواد اضافه کنید و با قاشق هم بزنید.

سپس موادی که آماده شده را داخل قالبی که چرب کرده بودید بریزید و برای پف کردن بهتر این کیک قاشق را کمی چرب کنید و داخل مایع سوراخ هایی ایجاد کنید. با این کار در نهایت کیک شما حسابی پوف می‌کند و ظاهر زیباتری پیدا می‌کند. حالا برای نیم ساعت تا 35 دقیقه قالب را داخل فر بگذارید و بعد از اینکه از فر خارج کردید مطمئن شوید که کیک شما کاملا پخته و بعد آنها را از قالب جدا کرده و برش بزنید.

 

در همین مدت که هنوز کیک شما داغ است یک لیوان هم از موادی که از شکلات کنار گذاشته بودید داخل آن ها بریزید و کمی صبر کنید که به خورد کیک برود.در مرحله ای که آرد را به محتویات کیک خیس شکلاتی اضافه می کنید سعی کنید زیاد هم نزنید تا پف کیک کم نشود.

حتماً 15 دقیقه قبل از اینکه پختن کیک را آغاز کنید دمای فر را روی 170 درجه سانتیگراد بگذارید تا فضای آن کاملا گرم شود.

به هیچ عنوان وقتی که قالب کیک را داخل فر گذاشتید تا 20 دقیقه در آن را باز نکنید تا کیک شما به خوبی پف کند. می توانید برای تزیین کیک خیس شکلاتی از شکلات چیپسی، خلال پسته و بادام و هر چیزی که مد نظرتان است استفاده کنید. زمان آماده سازی کیک خیس شکلاتی حدود 25 دقیقه است و حدود 35 دقیقه هم برای پخت آن به زمان نیاز دارید و می توانید برای مهمانی ها، تولد یا سایر مراسم و دسرها از این کیک استفاده کنید.

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن