شیرینی شکلاتی 987468545120

طرز تهیه  شیرینی شکلاتی با ساده ترین روش

شیرینی شکلاتی یکی از شیرینی های محبوب در جهان است که در هر سنی محبوب بوده و برای تمامی مراسمات از جمله دورهمی و میهمانی های مورد استفاده قرار می گیرد. شیرینی شکلاتی را می توانید در منزل به راحتی تهیه کنید و از مزه لذیذ و به یادماندنی آن لذت ببرید. این شیرینی یکی از شیرینی هایی است که برای شب عید می توان تهیه نمود. این شیرینی جزو شیرینی هایی است که به راحتی با ساده ترین مواد موجود در خانه تهیه می شود و در فر طبخ می شود. این شیرینی ها خیلی ترد و خوشمزه هستند.

شیرینی شکلاتی 897654310

مواد لازم برای تهیه شیرینی شکلاتی

  • روغن جامد یا کره نرم شده 250 گرم
  • آرد 2 پیمانه
  • شکر 1 پیمانه
  • سفیده تخم مرغ 2 عدد
  • پودر کاکائو 5 قاشق غذاخوری
  • وانیل 1 قاشق چایخوری
  • بکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری
  • کره۵۰ گرم
  • مغز گردو½ لیوان

شیرینی شکلاتی 018976541

مراحل تهیه شیرینی 

برای تهیه شیرینی شکلاتی ساده ابتدای کار تخم مرغ را به همراه شکر درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ روشن و کش دار شود. حالا وانیل را به همراه نمک و بکینگ پودر به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم. در ادامه کره را روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری بنماری می کنیم تا کاملا ذوب شود، سپس به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم.

در این مرحله مخلوط تخم مرغ را با لیسک هم می زنیم تا مواد ترکیب یکدست شود. در ادامه آرد را درون الک می ریزیم، سپس ۳ مرتبه الک می کنیم و به تدریج به مایه شیرینی اضافه می کنیم، سپس با لیسک مخلوط می کنیم. حالا مغز گردو را به کمک چاقو به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس درون مایه شیرینی می ریزیم و با لیسک مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. در ادامه فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم. در این مرحله اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود، سپس سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم. در ادامه روی سطح کار را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس خمیر را روی آن قرار می دهیم و با وردنه باز می کنیم.

حالا خمیر را با قالب دلخواه کاتر می ریزیم، سپس درون سینی فر قرار می دهیم و روی شیرینی ها را به دلخواه طرح می زنیم. در ادامه سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت ۱۲ دقیقه پخته شوند. در نهایت پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج می کنیم، سپس بدون دست زدن به آن ها اجازه می دهیم کاملا خنک شوند. در ادامه شیرینی های کاکائویی را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و با چای تازه دم سرو می کنیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن