شیرینی پای آناناس 654153142

طرز تهیه شیرینی پای آناناس به روش بازاری با کالنی

شیرینی پای آناناس یکی از انواع شیرینی های پر طرفدار ایرانی است که مانند کیک پای سیب بیشتر در مجالس استفاده می شود. این شیرینی خوشمزه به دلیل استفاده از آناناس طعم فوق العاده خوشمزه ای دارد و می توانیم برای پذیرایی در مراسم های خود آنرا جایگزین شیرینی های مانند کیک یزدی کنیم. شیرینی پای آناناس علاوه بر اینکه طعم فوق العاده خوشمزه ای دارد، ظاهر آن نیز مجلسی و شیک است و به همین دلیل برای شیرینی پذیرایی بسیار مناسب است. البته نحوه قرار دادن آناناس روی شیرینی بسیار مهم است و اگر آناناس به درستی روی شیرینی قرار نگیرد ممکن است بیش از حد درون شیرینی فرو برود و ظاهر آنرا خراب کند .  پای و تارت در یک ریشه هستند ولی از نطر قدمت پای قدیمی تر است و تارت حدود ۲۰۰ سال بعدتر از پای شکل گرفته است و پای برای همه قشر جامعه بوده ولی تارت چون پر هزینه بوده در همه ایام تهیه نمی شده بلکه بیشتر در مهمانی ها پخته می شده است.

شیرینی پای آناناس 45645646

  • آرد سفید 2 پیمانه
  • شکر 1 پیمانه
  • تخم مرغ 4 عدد
  • روغن مایع 1 پیمانه سرخالی
  • بکینگ پودر 1 قاشق غذاخوری
  • آب کمپوت آناناس 1 سوم پیمانه
  • پودر نارگیل یک سوم پیمانه
  • وانسل 1 قاشق چایخوری
  • کمپوت آناناس به مقدار

شیرینی پای آناناس 8654564

مراحل تهیه شیرینی پای آناناس به روش خانگی

ابتدا تخم مرغ را به همراه وانیل و شکر داخل یک کاسه جادار می ریزیم و با همزن ۵ دقیقه می زنیم تا رنگش سفید و کشدار شود، سپس روغن مایع را اضافه می کنیم و با دیگر مواد خوب مخلوط می کنیم تا با هم یکدست شوند. در ادامه آب کمپوت را اضافه می کنیم و با دیگر مواد مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. در ادامه آرد را ۲ مرتبه الک می کنیم، سپس با بکینگ پودر مخلوط می کنیم. حالا نصف آرد را به مواد اضافه می کنیم و با لیسک به صورت دورانی مخلوط می کنیم. در ادامه باقیمانده آرد را اضافه می کنیم و مجددا با لیسک مخلوط می کنیم تا مایه شیرینی یکدست شود. پس از اینکه مایه شیرینی یکدست شد پودر نارگیل را اضافه می کنیم و در حدی که با دیگر مواد یکدست شود مخلوط می کنیم.

فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا گرم شود، سپس داخل قالب های مخصوص مافین کپسول کاغذ قرار می دهیم و تا نیمه قالب را از مایه شیرینی پر می کنیم. حالا آناناس های داخل کمپوت را به سه قسمت تقسیم می کنیم. حالا یک تکه آناناس روی مایه شیرینی داخل قالب ها قرار می دهیم. توجه داشته باشید که اگر بیش از نصف قالب ها را با میاه شیرینی پر کنید پس از ایکه شیرینی پخته شود چون پف می کند از قالب خارج می شود و شکل ظاهری آن خراب می شود. در این مرحله شیرینی ها را به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه درون فر که از قبل به طور کامل گرم شده است قرار می دهیم تا آماده شوند. پس از اینکه شیرینی ها آماده شد آنها را از فر خارج کرده و کنار می گذاریم تا خنک شوند. این شیرینی بافت بسیار نرمی دارد، به همین دلیل باید اجازه دهیم به طور کامل خنکش ودف سپس شیرینی ها را جمع کنیم و درون ظرف مورد نظرمان بچینیم.

نکته :

  1. کرم را بعد از آماده شدن با سلفون بپوشانید تا رویه نبندد.
  2. میزان آب خور خمیرها با هم متفاوت است و آب را نباید یکباره اضافه کنید زیرا نوع آردها متفاوت است و ممکن است کمتر یا بیشتر مصرف شود.
  3. می توانید برای اسلایس آناناس از کمپوت استفاده کنید.

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن