پنکیک 8645132132

طرز تهیه پنکیک خانگی خوشمزه و لذیذ

پنکیک یکی از انواع صبحانه‌ های خوشمزه بین ‌المللی است که افراد بسیاری به آن علاقه ‌مند هستند. در کشورهای مختلف پنکیک ها روش‌ های مختلفی برای تهیه دارند که معمولاً  همون نان شیرمال مغزدار ، اوتمیل و…. به‌ عنوان میان وعده، عصرانه و بیشتر برای صبحانه سرو می‌شود. اگر فرزندان دلبندتان علاقه ‌ای به خوردن عصرانه و یا صبحانه ندارد بهترین گزینه برای آن ‌ها پنکیک صبحانه می‌باشد شما می‌توانید برای تهیه آن از شکلات وانیل و یا عصاره میوه ‌های دیگر نیز استفاده کنید .

مواد مورد نیاز جهت تهیه پنکیک

برای تهیه پنکیک شما ابتدا باید مواد اولیه آن را تهیه کنید به این منظور شما نیازمند به آرد سفید به میزان ۱ پیمانه، تخم ‌مرغ ۱ عدد، وانیل نوک قاشق چای‌خوری ، بیکینگ‌ پودر یک قاشق چای ‌خوری، شکر ۳ قاشق غذا خوری، شیر ۱ پیمانه سر خالی، روغن مایع ۳ قاشق غذا خوری و مقدار کمی نمک هستید.

پنکیک 8765423

طرز تهیه پنکیک صبحانه

مرحله اول برای تهیه پنکیک خوشمزه ابتدا تخم ‌مرغ را در یک‌کاسه مناسب می ‌ریزیم و آن را کمی هم می‌زنیم تا بافت تخم‌ مرغ به‌ صورت کامل از هم جدا شود و کاملاً با هم ترکیب شوند سپس شکر را به ‌همراه وانیل به آن اضافه کرده و دوباره با هم مخلوط می‌کنیم تا محلول یکدستی ایجاد شود.

در مرحله بعدی اضافه کردن وانیل باید به ‌درستی و با دقت ویژه ‌ای انجام گیرد چرا که اگر بیش ‌از اندازه از وانیل استفاده کنید، باعث ایجاد تلخی در طعم پنکیک می‌شود بعد از اضافه کردن وانیل مواد را به‌ خوبی مخلوط کرده و روغن مایع را به کاسه اضافه می‌کنیم.

در مرحله سوم با استفاده از همزن دستی مواد را به‌ خوبی هم می ‌زنیم تا کاملاً یکدست شوند سپس به کینگ پودر و مقدار کمی نمک را به یک ظرف جا دار با آرد مخلوط می‌کنیم در این مرحله آن ‌ها را طی دو مرحله الک می ‌کنیم تا کاملاً نرم شود .

در مرحله بعدی مخلوط آرد را بعد از الک کردن به کاسه‌ ی حاوی تخم‌ مرغ اضافه می‌ کنیم و همگی را خوب مخلوط می‌کنیم تا کاملاً یکدست شده و بعد از آن شیر را کم‌ کم به مواد اضافه می‌ کنیم و مدام هم می ‌زنیم تا مایع پنکیک به ‌دست ‌آمده یکدست شود . بعد از انجام این فرآیند در صورتی‌که به شیر دسترسی نداشته باشید می‌توانید از آب هم برای تهیه پنکیک استفاده کنید. پس ‌از این‌ که خمیر پنکیک آماده شد تا به نچسبی را بر روی حرارت ملایم قرار می‌دهیم ، سپس مقدار کمی روغن به کف تابه پخش می ‌کنیم تا چرب شود حالا به ‌اندازه یک ملاقه کوچک از مواد داخل تابه می ‌ریزیم.

در این مرحله دقت داشته باشید نیازی به ‌هم زدن مواد و پخش کردن آن‌ها نیست و به ‌صورت آرام ‌آرام پن‌کیک در تابه پخش می‌شود . پس ‌از خالی کردن مواد در تابع اجازه دهید تا حباب بر روی آن ‌ها تشکیل شود بعد از دیده شدن حباب به تعداد بسیار به ‌آرامی آن را برگردانید تا سمت دیگرش نیز طلایی شود به‌ همین‌ ترتیب تمام پنکیک ها را حاضر کرده و سپس می‌توانید با همراه انواع میوه‌ ها همچون توت ‌فرنگی ، آناناس ، موز و یا شکلات صبحانه یا انواع مربا ، کره ،عسل و… سرو کنید .

پنکیک 876453264

فرق بین استفاده کردن از شیر و آب در پنکیک چیست ؟

ممکن است این سوال برای شما ایجاد شود که چه فرقی بین شیر و آب در طرز تهیه پن‌کیک وجود دارد؟ جالب است بدانید سرآشپز های معروف همگی توصیه می‌کنند که برای تهیه پنکیک از شیر استفاده شود چرا که هم خاصیت بیشتری داشته و هم طعم بهتری به آن می‌دهد. در واقع شیر باعث ایجاد بافتی نرم در پنکیک شده و می‌تواند مدت‌زمان بیشتری آن را در مقابل خشک شدن مقاومت بخشد.

تهیه پنکیک با کره از دیگر ترکیبات جالبی است که باید به آن اشاره نمود شما بعد از تهیه پنکیک ها می‌توانید کره را به آن اضافه کنید کره طعم خوشمزه ای به پنکیک  خواهد دادو خاصیت بیشتری نیز دارد ، در صورت تمایل اگر علاقه ‌مند به استفاده از کره نیستید می‌توانید از اضافه کردن به پنکیک امتناع کنید.

یکی از سوالات پر تکرار که پرسیده می‌شود این است که چگونه می ‌توانیم پنکیک پفکی داشته‌ باشیم ؟ برای این‌که پنکیک شما به‌اندازه کافی پف‌کرده باشد، می‌توانید به مقدار نیاز یعنی معادل نصف قاشق چای ‌خوری بیکینگ ‌پودر به مواد خود اضافه کنید. نکته مهمی که باید بدانید این است برای از بین نرفتن خاصیت پنکیک نباید آن را زیاد هم بزنید بعد از این ‌که بیکینگ ‌پودر را به مواد پَنکیک اضافه کردید به ‌آرامی آن را مخلوط کرده و از هم ‌زدن زیاد خودداری کنید. همچنین اگر بعد از اضافه کردن بیکینگ‌ پودر خواستید شیر یا آب را به مواد اضافه کنید، فقط در حدی مواد را مخلوط کنید تا یکدست شود.

انواع پنکیک

پَنکیک ها می‌توانند طعم ‌های مختلفی داشته باشند، شما می‌توانید هم آن را با استفاده از وانیل تهیه کنید و هم با مواد دیگر که در این بخش می‌خواهیم به بررسی آن ‌ها بپردازیم. پنکیک موزی این نوع پَنکیک از خوشمزه‌ ترین پَنکیک ها محسوب می‌شود و افراد بسیاری به ‌خصوص کودکان و نوجوانان به آن علاقه فراوان دارند. برای تهیه این نوع پنکیک شما فقط باید با اضافه کردن میوه موز به آن پنکیک موزی را تهیه کنید.

به این صورت که در مرحله اول موز ها را پوست‌ کنده و با چنگال له می‌کنیم سپس تخم ‌مرغ و دیگر مواد را به آن اضافه می ‌نماییم. تمامی مراحل دقیقاً طبق مراحل قبلی که در بالا ذکر نموده‌ایم صورت می‌گیرد! در صورت تمایل می‌توانید پنکیک ها را به‌ صورت مغزدار نیز تهیه کنید. به این صورت که شما یک لایه مواد را در تابه ریخته و روی آن را با نوتلا و یا شکلات صبحانه تزیین می ‌کنید و بعد دوباره لایه‌ای دیگر پَنکیک را روی آن ریخته و در تابه برمی‌گردانیم تا کاملاً طلایی شود . شما می‌توانید برای تهیه پَنکیک از مواد دیگر همچون سیب و دارچین و دیگر میوه‌ ها نیز استفاده کنید .

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن