پیراشکی سیب شکری 89746854641500

طرز تهیه پیراشکی سیب شکری ، پیراشکی با طعم سیب

پیراشکی‌ ها گاهی شیرین و گاهی شور هستند. پیراشکی سیب شکری همان‌طور که از اسمش پیداست از نوع پیراشکی‌های شیرین است و با سیب درختی پر می‌شود. پیراشکی سیب می‌تواند میان‌وعده‌ای خوشمزه در یک بعدازظهر زیبا باشد. پس این فرصت را از دست ندهید و با این پیراشکی‌ های خوشمزه روزی خوب و به‌یادماندنی برای خود و عزیزانتان رقم بزنید، با  ما همراه باشید .

مواد لازم تهیه پیراشکی سیب شکری

  •     سیب                     ۴ عدد
  •     آرد                      ۴ لیوان
  •     روغن                  ۲ قاشق غذاخوری
  •     آب گرم                ۱/۵ لیوان
  •     شکر                   ۱/۴ لیوان
  •     مخمر فوری          ۱ قاشق غذاخوری
  •     نمک                  ۱ قاشق چای‌خوری
  •     پودر قند              به مقدار لازم

پیراشکی سیب شکری 084640351329631

طرز تهیه پیراشکی سیب شکری

مرحله اول

مخمر خشک و آب گرم را داخل کاسه‌ای بریزید و مخلوط کنید و ۵ دقیقه به آن استراحت دهید. سپس روغن، آرد، نمک و شکر را اضافه کنید و با دست مخلوط نمایید تا خمیر نرمی به دست بیاید.

مرحله دوم

خمیر را داخل کاسه‌ای بگذارید که چرب کرده‌اید، روی ظرف را بپوشانید و ۳۰ دقیقه در جای گرمی استراحت دهید. سپس خمیر را کمی ورز دهید و یک ساعت دیگر بگذارید استراحت کند.

مرحله سوم

سیب‌ها را پوست بکنید و درشت رنده کنید یا با چاقو ریز خرد کنید. روی سطح کار آرد بپاشید و خمیر را روی سطح کار قرار دهید و به تکه‌های یکسان تقسیم کنید. خمیرها را به نوبت کف دست خود گرد پهن کنید و مقداری سیب خردشده داخل هر خمیر قرار دهید و روی آن کمی شکر بپاشید. خمیر را از وسط تا کنید و لبه‌های خمیر را با فشار دست به هم بچسبانید.

مرحله چهارم

داخل قابلمه روغن بریزید و پس از اینکه داغ شد خمیرها را داخل روغن بیندازید و با حرارت متوسط سرخ کنید. پس از اینکه یک طرف طلایی شد پیراشکی‌ها را برگردانید تا طرف دیگر آن نیز طلایی شود. پیراشکی‌ها را روی دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی‌شان برود، سپس با پودر قند تزیین و سرو نمایید.

نکته‌ها

  •     می‌توانید از میوه‌های دیگری مانند گلابی، هلو، زردآلو و … نیز استفاده کنید.
  •     می‌توانید این پیراشکی را همراه با بستنی سرو نمایید.

پیراشکی سیب شکری 089174654132132

فواید سیب پخته شده

سیب پخته در طب سنتی یک داروی طبیعی برای درمان برخی از بیماریهای بدن انسان است . مهمترین خواص درمانی سیب پخته برای سلامتی و کمک به درمان بیماری ها را در این بخش توضیح خواهیم داد .

خواص سیب پخته برای صورت

سیب پخته یکی از میوه های مفید برای چاق شدن صورت است . یکی دیگر از خواص سیب پخته و فواید آن ایجاد لطافت و زیبایی پوست است . به این منظور می توانید سیب را بپزید و سپس آن را له و با شیر مخلوط کنید و این مخلوط را به صورت نیم گرم روی پوست بگذارید و پس از چند دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشویید . اگر صورتتان به تازگی چین و چروک دار شده است و می خواهید پوست صورت تان زیبا شود باید به فکر مصرف سیب پخته برای صورتتان باشید.

خواص سیب پخته برای سرماخوردگی

سیب پخته برای سرماخوردگی بزرگسالان بسیار مناسب است و شما میتوانید در صورت ابتلا به بیماری سرماخوردگی از خواص سیب پخته برای سرماخوردگی تان استفاده کنید ‌ سیب پخته یکی از بهترین داروهای درمان سرماخوردگی است که در طب سنتی از آن بسیار یاد شده است ‌ بسیاری از افراد در فصول سرد سال دچار سرماخوردگی می‌شوند که یکی از درمان های سریع سرماخوردگی مصرف آب سیب پخته شده است .

تقویت سیستم ایمنی بدن

سیب به دلیل دارا بودن انواع ویتامین‌ها به تقویت سیستم ایمنی بدن و مقابله با بیماری‌ها کمک می‌کند ‌. رنگ زرد در میوه سیب نشاندهنده وجود بتاکاروتن و پیش ساز ویتامین آ است ‌ که می تواند برای شادابی پوست و پیشگیری از انواع سرطان مفید باشد و رنگدانه قرمز نشان دهنده وجود مقادیر فراوان از انواع آنتی اکسیدان ها است که آن را به یک میوه جادویی برای سلامتی تبدیل میکند .

بهبود عملکرد مغز

مصرف سیب چه به صورت خام و چه به شکل پخته به علت داشتن مقدار قابل توجهی فسفر و ویتامین های مورد نیاز بدن اعصاب و مغز را تقویت می‌کند ‌.

درمان سرفه خشک

اسیب پخته می توانید برای درمان سرفه خشک استفاده کنید زیرا به نرم شدن گلو و رفع التهاب آن کمک می‌کند همچنین برای بهبود گرفتگی صدا مفید است ‌.

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن