چیز کیک سن سباستین 6456 57254

طرز تهیه چیز کیک سن سباستین در منزل برای 6 نفر

چیز کیک سن سباستین یکی از انواع کیک های خوشمزه و لاکچری اسپانیایی است که بافت بسیار نرم و لطیفی دارد، شما می توانید این کبیک بسیار لذیذ را در خانه برای عزیزانتان  به سادگی تهیه کنید.  برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک سن سباستین در ادامه با سایت  کالنی همراه باشید.

 

مواد لازم  چیز کیک در منزل برای 6 نفر

 

 

  • تخم مرغ        ۴ عدد
  • پنیر ماسکارپونه ۶۰۰ گرم
  • خامه صبحانه ۴۰۰ گرم
  • شکر                ۱ پیمانه
  • نشاسته ذرت ۲ قاشق غذاخوری
  • وانیل          نوک قاشق چایخوری

چیز کیک سن سباستین 6341631

طرز تهیه چیز کیک سن سباستین

مرحله اول

 

برای تهیه کیک سن سباستین خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. در ادامه پنیر ماسکارپونه را درون یک کاسه مناسب می ریزیم و به مدت ۵ دقیقه با همزن برقی هم می زنیم.

مرحله دوم

 

زمانی که پنیر ماسکارپونه یکدست شد، خامه صبحانه را به کاسه اضافه کرده، سپس مجددا هم می زنیم تا با هم ترکیب و ادغام شوند. در ادامه تخم مرغ ها را دانه دانه به کاسه اضافه کرده و هر تخم مرغ را حدود ۳۰ ثانیه هم می زنیم.

مرحله سوم

 

در ادامه با تخم مرغ آخر وانیل را اضافه می کنیم، سپس به خوبی هم زده و بین کار کاسه را دورگیری می کنیم تا تخم مرغ ها به صورت کامل مخلوط شوند. حالا شکر را به کاسه اضافه کرده و مجددا به مدت ۳ دقیقه هم می زنیم.

مرحله چهارم

 

زمانی که ذرات شکر کاملا درون مایه کیک حل شد، نشاسته ذرت را درون الک می ریزیم، سپس درون کاسه الک کرده و با لیسک هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود. در ادامه درون یک قالب مناسب را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله پنجم

 

حالا مایه کیک را درون قالب می ریزیم، سپس ۱ سیخ چوبی درون مایه کیک می چرخانیم تا حباب های اضافی بین مایه کیک از بین برود. در ادامه قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم تا کیک به مدت ۴۵ کاملا پخته شود.

مرحله ششم

 

پس از گذشت این زمان در صورت نیاز گریل را روشن کرده، سپس اجازه می دهیم کیک به مدت ۳ تا ۵ دقیقه گریل شود تا روی آن طلایی و خوشرنگ شود. زمانی که روی کیک طلایی شد، فر را خاموش کرده و درب آن را نیمه باز قرار می دهیم.

مرحله هفتم

در ادامه اجازه می دهیم کیک درون فر بماند تا کاملا سرد شود. زمانی که کیک کاملا سرد شد، آن را از فر خارج می کنیم و به مدت ۷ تا ۸ درون یخچال قرار می دهیم، سپس خارج کرده و با شکلات آب شده تزیین می کنیم.

چیز کیک سن سباستین54245

 

معرفی چیز کیک سان سباستین

 

مطمئنا نام چیز کیک برای شما نامی نا آشنا نیست. چیز کیک نوعی دسر است و همانگونه که از نامش پیداست، نوعی کیک است که در ترکیب آن از پنیر استفاده می شود اما نه پنیری که برای صبحانه می خوریم. این کیک با کیک های دیگر کمی تفاوت دارد. در واقع این دسر از دو لایه اصلی تشکیل می شود. یک لایه از ترکیب پنیر خامه ای و تخم مرغ و شکر تشکیل شده و لایه دیگر شامل بیسکویت خورد شده و گاها کیک اسفنجی است.

 

چیز کیک یکی از دسرهای پر طرفدار در سراسر دنیاست و همچنین می توان آن را یکی از دسر هایی دانست که با تنوع ترکیب و طعم بسیاری تهیه می شود. یکی از چیز کیک های فوق العاده خوش طعم و پر طرفدار، چیز کیک سان سباستین است.

تاریخچه چیز کیک سان سباستین

 

اگرچه تصور عمومی بر این است که چیز کیک برای اولین بار در نیویورک درست شد اما باید بگوییم نخستین چیز کیک حدود 4000 سال پیش و در یونان باستان تهیه شد. از آنجایی که اولین محصولات لبنی مانند پنیر برای اولین بار در یونان ابداع و تهیه شدند، با توجه به تاریخ مکتوب موجود، اولین چیز کیک هم 4000 سال پیش در یونان آماده شد. البته ممکن است این زمان بیشتر نیز بوده باشد که به دلیل عدم وجود خط، چیزی در مورد زمان تولید اولین پنیر و مواد لبنی ثبت نشده است.

 

در یونان باستان چیز کیک را به عنوان منبع انرژی و قبل از فعالیت های فیزیکی مصرف می کردند. به گونه ای که در اولین بازی های المپیک، یونانیان قبل از آغاز هر مسابقه، به ورزشکاران خود چیز کیک می دادند. همچنین چیز کیک یکی از دسر ها و کیک های اشرافی و مجلسی یونانیان بود که در مراسم شادی مانند جشن های عروسی آن را تهیه و سرو می کردند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن