کنافه 746534534

کنافه شکلاتی دسری عربی با طعمی بینظیر

کنافه یکی از لذیذترین دسرهای عربی و البته یکی از محبوب‌ترین انواع دسرها در کل خاورمیانه می باشد. این دسر خوشمزه و جذاب در هر یک از کشورهای این منطقه با مواد اولیه مختلفی تهیه می شود. اما تقریبا همگی در روش تهیه مشابه هستند.  اگر تا به حال ا این دسر خوشمز را تجربه نکرده اید پیشنهاد می کنیم کنافه شکلاتی را در عصرانه خود نیز قرار دهید. این دسر با  مواد اولیه  ساده  و طعم بی نظیر می تواند ازعصرانه های محبوب شما نیز محسوب شود.

  • 250 گرم رشته کادایف
  • 125 گرم کره
  • 90 گرم شکلات تخته ای
  • 30 گرم پسته (خرد شده)
  • 30 گرم بادام (خرد شده)

 رشته کارادیف چیست ؟  رشته کادایف نوعی رشته خوراکی خشک و بسیار نازک است که از ترکیب آرد گندم یا سمولینا و آب تهیه می شود. رشته کادایف اغلب برای تهیه دسر محبوب ترکیه ای باقلوا و کنافه به کار می رود. مصرف رشته کادایف در ترکیه بسیار متداول بوده که رشته ای نازک برای دسر است.

کنافه 564534354

دستور تهیه

  1. در مرحله اول رشته های کادایف رو با دست کاملا خرد می کنیم. سپس  در  یک قابلمه ی بزرگ کره را ریخته و آن را روی حرارت ملایم قرار داده  تا کاملا ذوب شود.
  2. درمرحله دوم : بعد از اضافه کردن رشته های خرد شده  و کره ی ذوب شده اضافه می کنیم.  آن ها را خوب هم می زنیم تا رشته ها کاملا به کره آغشته شوند و مرتب هم می زنیم.
  3. در مرحله سوم : کنافه ها را آن قدر تفت می دهیم  تا رنگ آن ها طلایی و بافت آن ها نیز  ترد شود . بعد از حدود ۱۰ دقیقه تفت دادن، کنافه ها رو داخل کاسه ای ریخته  و اجازه می دهیم تا کاملا خنک شود.
  4. مرحله چهارم : شکلات تخته ای را رنده و یا به قطعات کوچک خرد می کنیم. آن را داخل کاسه ریخته و حدود ۳۰ ثانیه داخل مایکروفر قرار می دهیم تا کاملا آب شود. شکلات آب شده را هم می زنیم تا تمام قسمت های آن به طور یکنواخت آب شود.
  5. مرحله پنجم : بعد از این که شکلات دمای خود را از دست داد و کاملا  ذوب و خنک شد، آن را روی رشته های تفت داده شده ی ریزیم و هم می زنیم تا کاملا با هم مخلوط شده و تمام قسمت های رشته به شکلات آغشته شود.
  6. روی سینی فر رو با کاغذ روغنی می پوشانیم. با استفاده از قاشق و یا اسکوپ ساز بستنی مقداری از مواد کنافه را برداشته و روی کاغذ روغنی قرار می دهیم. سپس آن ها را با فاصله از هم روی کاغذ روغنی می ریزیم و با ته فنجان کنافه ها رو صاف می کنیم.
  7. مقداری شکلات آب شده داخل قیف (ترجیحا یکبار مصرف) ریخته وشکلات ها را با قیف روی کوکی ها می ریزیم و در نهایت آن ها را تزیین می کنیم. پسته های خرد شده رو به دلخواه روی کوکی ها می پاشیم تا ظاهر اون ها زیباتر بشه. روی پسته ها رو آرام کمی فشار میدیم تا به شکلات ها بچسبه.
  8. کنافه های شکلاتی رو به مدت30 تا 45 دقیقه داخل یخچال قرار می دهیم تا کاملا سفت بشن و فرم بگیرند. کنافه رو از بخچال بیرون آورده و در ظرف مورد نظر خود سرو می کنیم.

کنافه 84534354

در اخر کنافه شکلاتی را می تونید به صورت ساده و یا همراه با مغز پسته و مغز بادام خرد شده درست کنید. اضافه کردن مغز پسته و بادام خرد شده  با یکسری فوت و فن همراه است که در طرز تهیه آن سعی کردیم برای شما نیز آموزش دهیم   . در طرز تهیه کنافه شکلاتی می توانید از هر رنگ شکلات تخته ای که دوست داشتید با طعم دلخواه تان استفاده کنید، اون را داخل مایکروفر و یا به روش بنماری آب کنید و کنافه درست کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن