کیک عسل وگردو | یکی از خوشمزه ترین کیک ها

کیک عسل و گردو یکی از خوشمزه‌ترین و محبوب‌ترین کیک‌ها است. این کیک با استفاده از عسل، گردو تهیه می‌شود و باعث می‌شود که طعم آن بسیار خوشایند و متفاوت باشد.

مواد لازم برای کیک عسل و گردو

آرد                      2 لیوان

شکر                    1 لیوان

تخم مرغ             6 عدد

عسل                  5 قاشق غذاخوری

جوش شیرین       2 قاشق چایخوری

خامه ترش          2 لیوان

خامه فرم گرفته    1/2 لیوان

پودر قند            1 لیوان

گردو یا مربای آلبالو یا گیلاس مقداری

کیک عسل وگردو در قالب 56453654

طرز تهیه  کیک عسل و گردو :

فر را در دمای 160 درجه سانتیگراد میگذاریم تا گرم شود ؛ تخم مرغ ها و شکر را داخل کاسه ای بریزید و 5 دقیقه با همزن با دور تند بزنید.

در یک قابلمه کوچک، عسل را بر روی حرارت متوسط قرار دهید و هم بزنید تا عسل داغ شود.

سپس جوش شیرین را به عسل اضافه کرده و حرارت را کم کنید و یک دقیقه با قاشق هم بزنید تا زمانی که رنگ عسل به زرد کاراملی تبدیل شود.

عسل رو از حرارت بردارید و به ترکیب تخم مرغ و شکر با استفاده از همزن با سرعت بالا اضافه کنید تا رنگ طلایی خوشرنگی به دست بیاد (بهتره سرعت انجام کار رو بالا ببرید تا رنگ خوبی به دست بیاد). سپس، به تدریج آرد رو اضافه کنید و با استفاده از قاشق، مخلوط کنید تا خمیر کاملا یکدست بشه.

جهت آماده‌سازی قالب کیک، از کاغذ روغنی استفاده کنید و داخل قالب را با آن پوشانید. سپس، مایه کیک را داخل قالب بریزید (می‌توانید از دو قالب استفاده کنید یا مواد را نصف کرده و در دو مرحله کیک را آماده نمایید). سپس قالب کیک را در فری که از قبل روشن کرده و گرم شده است، قرار دهید و به مدت ۳۰ دقیقه بپزید. پس از پخت کیک، آن را از فر خارج کرده و پس از چند دقیقه از قالب جدا کرده و کنار گذاشته تا سرد شود. سپس، از وسط کیک را به دو قسمت برش زده و در نتیجه از دو کیک چهار لایه کیک بدست می‌آید.

برای تهیه کرم میان کیک، ابتدا خامه ترش را با پودر قند مخلوط کرده و سپس خامه فرم گرفته را به آن اضافه کنید. سپس با استفاده از قاشق، مواد را مخلوط کنید تا کرم به صورت یکدست و همگنی تشکیل شود.

پس از خنک شدن لایه های کیک، کرم را بین لایه های کیک ریخته و آن را به طور یکنواخت پخش کرد. سپس می توانید مقداری از مربای میوه های مورد علاقه خود را مثل آلبالو، گیلاس، گردو، موز و غیره روی کرم بریزید و به همین ترتیب لایه های کیک را بر روی هم قرار دهید. در پایان، کیک را با کرم باقی مانده تزئین کرده و در صورت تمایل می توانید مقداری شکلات روی آن رنده کنید. سپس کیک را در یخچال قرار دهید تا خنک شود و بعد از برش زدن، آن را سرو کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن