شیرینی قهوه 54123165405

طرزتهیه شیرینی قهوه در منزل در یک ساعت !

شیرینی قهوه یکی از انواع شیرینی های ساده و خوشمزه بین المللی است که معمولا به همراه نوشیدنی های داغ سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی قهوه در ادامه با ما همراه باشید. شیرینی شکلاتی یکی از انواع شیرینی های ساده و خوشمزه بین المللی است که با دستورهای متنوعی درست می شود

مواد لازم شیرینی قهوه

  • آرد قنادی                             ۱۵۰ گرم
  • آرد برنج                          ۵۰ گرم
  • نشاسته ذرت                        ۲۰ گرم
  • پودر قند                           ۶۰ گرم
  • زرده تخم مرغ                   ۱ عدد
  • کره                                ۱۲۵ گرم
  • قهوه دم کرده یا قهوه فوری      ۴ قاشق غذاخوری

شیرینی قهوه 5411541014

طرز تهیه شیرینی قهوه

مرحله اول تهیه شیرینی قهوه

برای تهیه شیرینی قهوه خوشمزه ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج می کنیم، سپس در فضای آشپزخانه قرار می دهیم و اجازه می دهیم کره با دمای محیط هماهنگ شده و به طور کامل نرم شود.

مرحله دوم

در این مرحله کره به دمای محیط رسیده را درون یک کاسه مناسب اضافه می کنیم، سپس پودر قند را درون الک می ریزیم و روی کره الک می کنیم و با دور تند همزن برقی به مدت ۲ تا ۳ دقیقه هم می زنیم تا سفید و خامه ای شود.

مرحله سوم

حالا زرده تخم مرغ را از سفیده تخم مرغ جدا می کنیم، سپس به همراه قهوه دم کرده یا قهوه فوری به مخلوط کره اضافه می کنیم و مجددا با دور تند همزن برقی به مدت ۳ تا ۴ دقیقه مخلوط می کنیم تا مواد با هم ترکیب و یکدست شوند.

مرحله چهارم

در این مرحله آرد برنج را به همراه نشاسته ذرت درون الک می ریزیم و روی مخلوط زرده تخم مرغ الک می کنیم، سپس با قاشق مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه آرد را درون الک می ریزیم و ۳ مرتبه الک می کنیم.

شیرینی قهوه 5646748604654

مرحله پنجم

حالا آرد را کم کم به مخلوط زرده تخم مرغ اضافه می کنیم و ورز می دهیم تا خمیری لطیف و نرم حاصل شود. در ادامه خمیر را درون یک کیسه فریزر قرار می دهیم و با وردنه باز می کنیم، سپس اجازه می دهیم در یخچال استراحت کند.

مرحله ششم

در این مرحله پس از گذشت ۳۰ دقیقه خمیر را از یخچال خارج می کنیم. در ادامه فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار داده و اجازه می دهیم گرم شود، سپس روی سطح کار را با کیسه فریزر می پوشانیم.

مرحله هفتم تهیه شیرینی قهوه

حالا خمیر را روی سطح کار قرار می دهیم، سپس خمیر را با کمک وردنه به صورت یکدست با قطر ۱ سانتی متر باز می کنیم. در ادامه خمیر را با کاتر دلخواه قالب می زنیم، سپس سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله هشتم

در این مرحله شیرینی ها را درون سینی فر می چینیم و سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت ۱۵ دقیقه درون فر بمانند تا بپزند. پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج می کنیم.

مرحله نهم

در نهایت بدون دست زدن به شیرینی ها اجازه می دهیم به طور کامل خنک شوند. در آخر شیرینی های قهوه را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم، سپس به همراه چای زعفرانی تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

 در آخر

شرینی قهوه  یکی از شیرینی ها بسیار ساده و خوشمزه است که به دلیل شکل ظاهری آن که شبیه به دانه قهوه می باشد به این اسم مشهور شده است. اگر به طعم و مزه های کاکائویی یا قهوه ای علاقه دارید عاشق این شیرینی خواهید شد. این شیرینی نیاز به قالب خاصی ندارد و می توانید به راحتی حتی بدون داشتن فر آن را تهیه کنید. شیرینی دانه قهوه یا شیرینی به شکل دانه قهوه ایده بسیار خوبی برای عید نوروز یا دورهمی ها می باشد. این شیرینی با کره تهیه می شود که اگر طعم و مزه کره را دوست ندارید می توانید از ماگارین استفاده کنید. دقت کنید شیرینی های سنتی را اصلا نباید ورز دهید زیرا خیلی زود به روغن می افتد و سفت می شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن