تارت یخچالی 02546574

طرز تهیه دو مدل تارت یخچالی در خانه

تارت یخچالی یک شیرینی بین ‌المللی می باشد که کمتر کسی پیدا می ‌شود که به آن رغبتی نشان ندهد. این شیرینی از خمیر بریزه که خمیری تشکیل شده از آرد و کره می باشد تهیه می شود. خمیر بریزه چند ساعت در یخچال می ‌ماند و بعد داخل فر پخته می ‌شود. بعد از آن می‌ توان روی نان تارت را با انواع و اقسام مواد خوشمزه پر کرد. در صورتی که در خمیر تارت شکر وجود داشته باشد، برای شیرینی ‌جات و در صورت عدم استفاده از شکر برای غذا ها به کار برده می‌ شود. امروزه بیشتر تارت ‌ها پایه‌ ی میوه‌ ای دارند و تارت‌های مربایی نیز در میان علاقه ‌مندان به شیرینی طرفداران خود را دارند که از انواع تارت های مدرن هستند.

انواع تارت یخچالی

همان گونه که اشاره کردیم، تارت ها تنوع بسیار زیادی دارند و سلیقه شما نوع تارت مورد نظر شما را تعیین می ‌کند. انواع مختلف تارت میوه ای، تارت مربا، تارت غذایی، تارت شکلاتی و تارت سبزیجات موجود می باشند که طرز تهیه مواد داخلی آنها با هم دیگر تفاوت دارد و خمیر آنها معمولاً مشابه است. برای درست کردن تارت فرانسوی به مواد زیر نیازمندیم:

طرز تهیه خمیر مخصوص تارت فرانسوی

١.تخم مرغ کامل : ١ عدد

٢.زرده تخم مرغ : ١ عدد

٣.کره بدون نمک : ٢٢۵ گرم

۴.شکر : ١/۴ پیمانه

۵.نمک : ١/٣ قاشق چای خوری

۶.آرد : ٢ پیمانه

تارت یخچالی  0526746585642

طرز تهیه تارت مرحله به مرحله

اول کره و شکر را هم بزنید تا به مخلوطی سفید رنگ و سبک تبدیل شود. سپس تخم مرغ و زرده تخم مرغ را به آن اضافه کنید و یک تا دو دقیقه بزنید. سپس آرد را کم کم اضافه کنید و با دست خمیر را ورز دهید، اما زیاد خمیر را ورز ندهید که پف نکند. بعد روی خمیر سلفون بکشید و به مدت ٢ ساعت در یخپال قرار دهید تا استراحت کند.

طرز تهیه تارت فرانسوی

در این زمانی که خمیر در حال استراحت می باشد می توانید مواد داخل تارت را آماده نمایید.

تارت مدرن فرانسوی

بعد از آن فر را در دمای ١٨۵ درجه روشن کنید و بگذارید گرم شود. سپس خمیر را از یخچال خارج کنید و کمی ورز دهید و داخل قالب قرار دهید. اضافه خمیر را جدا کنید و روی خمیر را با چنگال سوراخ کنید تا هنگام پخت پف نکند و بعد آن را داخل فر قرار دهید. حدود ده دقیقه زمان برای پخت تارت کافی است. سپس آن ها را از فر خارج کرده و کنار بگذارید تا خنک شود.

طرز تهیه کرم تارت

برای تهیه کرم تارت به مواد زیر نیاز داریم:

١.شیر ولرم : ١.۵ پیمانه

٢.زرده تخم مرغ : ٣ عدد

٣.وانیل : نصف قاشق چای خوری

۴.نشاسته ذرت : ٣ قاشق غذا خوری

۵.شکر : ١/٣ پیمانه

۶.آرد سفید : ٢ قاشق غذا خوری

برای تهیه کرم تارت باید زرده تخم مرغ را با مقداری شکر و وانیل مخلوط کرده و خوب هم بزنید تا سفید شود. سپس شیر و آرد ذرت را هم با هم دیگر ترکیب کنید و روی شعله ملایم قرار دهید تا غلظت بیشتری پیدا کند. بعد مخلوط تخم مرغ و شکر و وانیل را به آرامی به شیر و آرد اضافه کنید و هم بزنید و روی حرارت قرار دهید تا غلظت بیشتری پیدا کند. در آخر کره را هم به آن اضافه کنید و سپس آن را از روی حرارت بردارید تا سرد شود و بعد داخل تارت را با کرم بپوشانید و میوه هایی که برای تارت میوه در نظر گرفته اید را روی آن قرار دهید. این کرم شباهت زیادی به کاستارد دارد.

تارت یخچالی  0586976846520

برای تهیه خمیر تارت کره ای به مواد زیر احتیاج داریم:

١.شکر قهوه ای : ٢ پیمانه

٢.شیره طلایی : نصف پیمانه

٣.وانیل : ١ قاشق چای خوری

۴.کشمش : ٢ پیمانه

۵.آرد سفید : ۵.۵ پیمانه

۶.نمک : ٢ قاشق غذا خوری

٧.سرکه : ٣ قاشق غذا خوری

٨.کره : ۴۵۵ گرم

٩.تخم مرغ : ۵ عدد

خمیر تارت

طرز تهیه تارت کره ای اینگونه است که ابتدا باید خمیر تارت را آماده کرد. برای این کار ابتدا ۴۵۵ گرم کره را به صورت مکعب های کوچک خرد کنید و درون فریزر قرار دهید تا کاملاً سفت شوند. سپس آرد را ابتدا الک کرده تا کاملا هوادهی شود تا هنگام ترکیب با مواد گلوله گلوله نشود، سپس با نمک مخلوط کنید. تکه های کره به همراه آرد را درون میکسر و یا غذا ساز بریزید تا تکه های کره کاملاً خرد شوند بعد از این کار مخلوط آرد و کره را درون ظرف مناسبی بریزید.

درون ظرف جداگانه ای به ظرفیت یک پیمانه یک عدد تخم مرغ و یک قاشق غذا خوری سرکه را کاملا با یکدیگر مخلوط کنید و تا جای که ظرف فضا دارد، درون آن آب یخ بریزید. این محلول نباید از یک پیمانه بیشتر شود. سپس این محلول را به آرامی به آرد خود اضافه کرده و ترکیب کرده تا خمیر تارت شما شکل بگیرد. بعد از اینکه خمیر خود را به اندازه ی کافی ورز دادید آن را به صورت یک چانه ی بزرگ در آورده و درون یک کیسه ی پلاستیکی قرار دهید و به مدت نیم ساعت خمیر تارت خود را درون یخچال بگذارید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن