نان کشمشی 5468464185

طرز تهیه نان کشمشی خوشمزه در منزل

اگر قصد دارید برای عصرانه خود یک نان بسیار خوشمزه  بپزید و در کنارعزیزانتان لذت ببرید نان کشمشی بهترین گزینه می باشد.  این نان با مخلوط  کشمش ترکیب بسیار فوق العاده ای داشته و طعم و مزه آن را دوچندان شده است . ما در این مقاله سعی کردیم تا آموزش کامل و مرحله به مرحله آن را به شما آموزش دهیم  تا بتوانید این نان بسیار خوشمزه را در منزل  در عرض چند دقیقه برای خانواده خود نیز تدارک ببنید. . با ما همراه باشید و به این امر توجه داشته باشید که همه مراحل  تهیه  کشمشی را رعایت کنید تا در نهایت نانی نرم و بدون اشکال نیز تهیه کنید .

نان کشمشی 5468468698749841

 مواد لازم  نان کشمشی

  • خمیر مایه خشک فوری :۱ قاشق چایخوری یا ۴ گرم
  • آرد نان فانتزی یا آرد گندم : ۳۶۰ گرم یا تقریبا ۳ لیوان دسته دار فرانسوی
  • تخم مرغ : 1 عدد
  • شیر عسلی : ۴۰ گرم یا سه قاشق غذاخوری
  • شیر ولرم : ۱۶۰ گرم یا دو سوم لیوان
  • کره : ۴۰ گرم
  • نمک : یک چهارم قاشق چایخوری

مواد لازم برای رومال

  • زرده تخم مرغ : ۱عدد
  • شیر : یک دوم قاشق چای خوری

مواد لازم  برای مواد میانی

  • کشمش شسته شده و کاملا خشک : به مقدار دلخواه
  • مغز گردوی خرد شده : ۴ قاشق غذاخوری

نان کشمشی 46874687446841

طرز تهیه نان کشمشی خانگی

مرحله اول

در ابتدا فر خود را در دمای  180 سانتی گراد قرار دهید تا قبل از پخت خمیر فر گرم شود . در ادامه  در ظرفی بزرگ ، خمیر مایه فوری را با شیر ولرم مخلوط می کنیم و هم میزنیم سپس تخم مرغ و شیرعسلی یا عسل و نمک را به مواد قبلی اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مواد یکدست شود. بعد از این که مواد را کاملا هم زدیم آرد را الک می کنیم و کم کم به مواد قبلی اضافه می کنیم و با موادی که داشتیم هم می زنیم تا این که خمیر جمع بشود و دیگر به دست نچسبد.

مرحله دوم :

شروع کنید به ورز دادن خمیر با دست، این کار را برای دو تا سه دقیقه انجام دهید سپس کره نرم شده را به خمیر اضافه کنید. *توجه داشته باشید برای تهیه هر نوع نان و یا شیرینی ،  موادی که در یخچال هستند نیم ساعت قبل از تهیه خمیر در دمای محیط اتاق قرار دهید برای این که کره نرم شود در دمای محیط قرار دهید.

مرحله سوم:

کره را روی خمیر مالیده و شروع کنید به ورز دادن خمیر با دست، این کار را باید برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه ادامه دهید و حسابی ورز دهید تا خمیر لطیف و یکدستی شود.

مرحله چهارم :

سپس خمیر را چرب کرده و روی ظرف سلفون بکشید و دستمال بیاندازید و یک ساعت در محیط قرار دهید تا استراحت کند، بعد از این که حجم خمیر دو برابر شد هوای آن را گرفته و دو قسمتش می کنیم. منظور از هواگیری خمیر این است که همان طور که خمیر داخل ظرف حجمش دو برابر شده، دستتان را مشت می کنید و وسط خمیر فشار میدهید با این کار هوای خمیر خارج می شود.

 

نان کشمشی 56464684687418

مرحله پنجم :

در این مرحله خمیر را به دو قسمت تقسیم می کنیم و هر قسمت خمیر یک چونه می شود سپس با استفاده از وردنه چوبی به شکل بیضی باز کرده که ضخامت خمیر حدود نیم سانت باید شود.

با پیتزابر روی خمیر شیار ایجاد می کنیم شروع برش ها باید حدود ۲ سانت با لبه خمیر فاصله داشته باشد اگر خیلی نزدیک به لبه خمیر را شیار بزنیم ممکن است خمیر پاره شود. روی تمام سطح خمیر را با مواد میانی که شامل کشمش و گردو بود پر می کنیم با توجه به سلیقه خود می توانید مواد را کمتر یا بیشتر بریزید سپس به آرامی خمیر را رول می کنیم.

مرحله  ششم :

سایز قالب را مناسب با نان انتخاب می کنیم و داخل آن را با روغن مایع چرب کرده و نان را به آرامی داخلش می گذاریم روی آن یک دستمال تمیز می اندازیم و اجازه می دهیم یک ساعت در محیط استراحت کند. بعد از یک ساعت وقتی حجم آن دو برابر شد نوبت رومال نان است شیر و زرده تخم مرغ را با هم مخلوط می کنیم و با فرچه روی تمام قسمت های بالایی خمیر می مالیم تا بعد از پخت خوشرنگ شود.

مرحله هفتم :

برای پخت نان در فر برقی آن را از ۱۵ دقیقه قبل گرم می کنیم با دمای ۱۶۰ درجه و نان را داخلش قرار می دهیم برای مدت ۲۰ الی ۲۵ دقیقه تا کاملا پخته شود و روی نان طلایی شود. سپس برای ۲۰ دقیقه ی نان را داخل فر قرار دهید تا بپزد وقتی نان آماده شده تا گرم است روی آن عسل رقیق شده بمالید البته دلخواه است.اجازه دهید نان کشمشی  خوشمزه و خوش بافت کمی بماند و خنک شود سپس به راحتی از قالب خارج کنید و در کنار خانواده برای صبحانه یا میان وعده با چای میل کنید. نوش جان.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن