چیز کیک موزی اسلایس شده 652652652

طرز تهیه چیز کیک موزی با پایه بیسکویت

چیز کیک موزی یک دسر خوشمزه و محبوب است در یونان قدیم از چیز کیک به عنوان منبع انرژی استفاده می شده و شواهدی وجود دارد که در ۷۷۶ سال قبل از میلاد ورزشکاران برای نیرو گرفتن از چیز کیک استفاده می کردند. در بسیاری از قهوه خانه ها و رستوران ها سرو می شود. همچنین، در کافه ها به چیزکیک موزی کافی شاپی معروف است و می توانید در جشن ها، جشن تولد، مراسم عروسی، نمایشگاه ها، جشنواره ها، یا هر موقعیت دیگری از آن استفاده کنید. چیز کیک موزی با پایه بیسکوییت خوراکی ساده و سریع است که می توانید به عنوان یک دسر خوشمزه در منزل تهیه کنید و با دوستان و خانواده خود به اشتراک بگذارید. همچنین، با تزئین کیک موزی با موز، شکلات، خامه یا مواد دیگر می توانید آن را به یک دسر شیک و زیبا تبدیل کنید که در میز مهمانی شما جای خود را پیدا می کند.

مواد لازم

بیسکویت پتی بور یا ساقه طلایی ۱ بسته
خامه صبحانه ۲۰۰ گرم
پودر قند ۱۰۰ گرم
ژله موزی ۱ بسته
ژلاتین ۲ ق غذا خوری
کره ۵۰ گرم
پنیر ماسکارپونه یا پنیر خامه ای ۴۰۰ گرم
موز ۲ عدد
وانیل ۱ پنس
آب سرد ۱/۴ پیمانه

چیزکیک موزی همراه با خامه و گردو 4569565

تهیه چیز کیک موزی

برای تهیه چیز کیک موزی با پایه بیسکوییت، ابتدا باید بیسکوییت ها را با کمک آسیاب پودر کرده و سپس کره را در دمای اتاق ذوب کنید. سپس کره را با بیسکوییت ها حسابی مخلوط کنید تا مواد به هم بریزند. برای ساخت پایه کیک، کف قالب کمربندی به قطر ۱۸ سانت را با کمک کیسه فریرز پوشانده و کمر قالب را ببندید. سپس مخلوط بیسکوییت را در کف قالب ریخته و به کمک گوشت کوب یا لیوان خوب فشرده کنید تا منسجم شود و پایه کیک را تشکیل دهد. سپس کیک را برای حداقل نیم ساعت در یخچال قرار دهید تا سفت شود و به خوبی خودش را بگیرد.

تهیه پنیر چیز کیک

ابتدا باید یک کاسه را با آب پر کنید و سپس روی آن یک لایه ژلاتین را پخش کنید تا به صورت اسفنجی شود. سپس کاسه حاوی ژلاتین را روی حرارت بخار آب قرار دهید تا ژلاتین حل شود.سپس باید یک موز را با کمی آبلیمو پوره کرده و در کنار آن یک کاسه حاوی پنیر خامه ای، شکر و خامه صبحانه را آماده کنید. بعد از مخلوط کردن این مواد با همزن برای دو دقیقه، باید مخلوط ژلاتین و پوره موز را به این ترکیب اضافه کنید و مجدداً با همزن مخلوط کنید.سپس قالب کمربندی را از یخچال دربیاورید و یک لایه از مخلوط پنیری را بر روی آن بریزید. سپس قالب را مجدداً در یخچال قرار داده و به مدت حداقل سه ساعت خنک کنید تا دسر خود را بگیرد.

چیزکیک موزی کافی شاپی 54652656458

تهیه ژله رویه چیز کیک

یک و نیم لیوان آب را به جوش می آورید و سپس آن را از روی حرارت برمی دارید. سپس یک بسته ژله موز را به آن اضافه کرده و همه چیز را به طور کامل مخلوط کنید.سپس، می توانید این مخلوط را به دو روش مختلف به حرارت بگذارید. ابتدا می توانید آن را به مدت ۳۰ ثانیه در مایکروویوی گرم کنید، یا از روش بن ماری استفاده کنید تا آن را ذوب کنید.بعد از اینکه کمی از حرارت این مخلوط از بین رفت، نصف آن را روی یک لایه پنیری ریخته و آن را در یخچال قرار می دهیم تا تا حدودی سفت شود. سپس، می توانید موزهای حلقه شده را روی آن لایه ژله قرار دهید. نصف دیگر ژله را روی موزهای حلقه شده ریخته و دوباره همه چیز را در یخچال قرار می دهیم تا ژله به کیک ببندد.

نکات مهم در پخت چیز کیک موزی

  1. خواهید چیز کیکی بسازید که از دو برابر مواد لازم برخوردار باشد و در قالب بزرگتری تهیه شود. در این صورت، می توانید تعداد مواد را دو برابر کنید و همه چیز را با توجه به این مقدار تهیه کنید.
  2. اگر قالب کمربندی ندارید، می توانید دو کیسه فریزر را از بیرون از ظرف بیرون بکشید و آنها را در دست بگیرید، به طوری که کیسه فریزر بتواند به عنوان دسته برای در آوردن چیز کیک استفاده شود.
  3. نیم ساعت پیش از سرو، چیز کیک را از یخچال بیرون بیاورید تا کراست آن نرم شود و بتوانید به راحتی برش بخورید و از آن استفاده کنید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن