کاپ کیک شلیل 543646386786

طرز تهیه کاپ کیک شلیل + عکس و نکات مهم

کاپ کیک شلیل یکی از شیرینی های خوشمزه و سریع التهاب تابستانی است که می توانید با سادگی در خانه تهیه کنید. با استفاده از میوه شلیل، این کاپ کیک دارای طعم و بویی مطبوع و خوشایند است. همه مواد لازم برای تهیه آن به صورت پیمانه ای مشخص شده است تا بتوانید به راحتی این شیرینی را در خانه تهیه کنید. با استفاده از ماست، کاپ کیک شلیل دارای بافتی پفک و نرم می شود. با استفاده از دو تخم مرغ، می توانید حدود ۱۲ کاپ کیک متوسط تهیه کنید و به عنوان پذیرایی سرو کنید. در اینجا، ما به شما طرز تهیه کاپ کیک شلیل خوشمزه و عالی را آموزش خواهیم داد، پس همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کاپ کیک شلیل:

  • تخم مرغ ۲ عدد
  • آرد ۱ پیمانه
  • شکر ۱ پیمانه
  • ماست ۱/۲ پیمانه
  • بیکینگ پودر ۱ ق چای خوری
  • شلیل به مقدار لازم
  • روغن مایع ۱/۳ پیمانه
  • وانیل نوک ق چای خوری

کاپ کیک شلیل

مرحله اول:

مرحله اول در تهیه کاپ کیک شلیل آماده سازی مواد است. ابتدا باید همه مواد را در دمای محیط قرار داده تا همگی دمای یکسانی داشته باشند. سپس برای اندازه گیری مواد، از یک پیمانه یک لیوان دسته دار فرانسوی استفاده کنید. برای آماده سازی آرد و بیکینگ پودر، این دو ماده را در یک کاسه با هم مخلوط کنید و سه بار الک کنید تا سبک شوند و همگن شوند.

در مرحله بعد، فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کرده و آن را گرم کنید. بهتر است برای تهیه کاپ کیک شلیل از قالب کیک کاغذی استفاده کنید که برای هر کیک یکبار مصرف است. این قالب ها را در قسمت های طبقاتی سینی فر بچینید.

با آماده سازی مواد و گرم کردن فر، حالا آماده تهیه خمیر کاپ کیک شلیل هستید.

 مرحله دوم:

مرحله دوم تهیه کاپ کیک شلیل، هم زدن تخم مرغ است. برای این کار، در ابتدا ۲ تخم مرغ را در یک وعده از همراه با ۱ قاشق چایخوری وانیل و ۱۰۰ گرم شکر، با استفاده از همزن برقی با دور تند به مدت ۵ دقیقه بزنید تا ترکیبی کرمی رنگ و کشدار درست شود. سپس به ترتیب ۱۰۰ میلی لیتر روغن مایع و ۱۵۰ میلی لیتر ماست را به مواد تهیه شده اضافه کنید و با ادامه دادن به هم زدن ترکیبی را حدود ۳۰ ثانیه دیگر با همزن برقی به یکدستی تبدیل کنید. در طول هم زدن، بهتر است از دورگیری استفاده کنید تا ذرات مواد پاشیده شده به اطراف ظرف، به درستی با مواد دیگر مخلوط شوند.

مرحله سوم:

مرحله سوم در تهیه کاپ کیک شلیل، تهیه مایه کیک است. در این مرحله، شما باید آرد و بیکینگ پودر را در یک ظرف جداگانه الک کرده و آن را به مواد خمیری (تخم مرغ، شکر، وانیل، روغن مایع و ماست) اضافه کنید. سپس با دور کند همزن برقی برای حدود ۲۰ ثانیه بزنید تا مواد به خوبی مخلوط شوند و مایه کیکی یکدست و بدون گودی تهیه شود.

سپس شلیل‌ها را بشورید، خرد کنید و با ۱ الی ۲ قاشق غذاخوری به مایه کیک اضافه کنید تا به آن طعم و مزه خاصی بدهد. سپس قالب مافین را با کپسول‌های کاغذی پر کنید، بهتر است کپسول را تا ۲/۳ ارتفاع پر کنید تا کاپ کیک بعد از پخت متراکم و خوشمزه باشد.

لازم به ذکر است که قالب مافین می‌تواند از نوع سیلیکونی و یا فلزی باشد، اگر از قالب فلزی استفاده می‌کنید، بهتر است آن را قبل از بریزیدن مایه با روغن پخش کنید تا کاپ کیک به راحتی از قالب جدا شود.

کاپ کیک شلیل 563645689639

مرحله چهارم:

پخت کاپ کیک شلیل بعد از اضافه کردن برش های نازک شلیل به قالب های مافین، قالب ها را به فری پیش گرم شده در دمای ۱۷۰ درجه سانتیگراد برای ۳۰ دقیقه قرار دهید. می توانید از قابلمه یا دست ساز نیز برای پخت کاپ کیک استفاده کنید. پس از پخت کامل، قالب های کاپ کیک را از فر بیرون آورده و به مدت چند دقیقه در دمای اتاق خنک شوند. سپس کاپ کیک های شلیلی را از قالب های مافین خارج کرده و روی سینی قرار دهید. حال می توانید این کاپ کیک های خوشمزه را با دوستان و خانواده خود به اشتراک بگذارید و از آن لذت ببرید. نوش جان

نکات مهم:

افزودن آرد به مایه کاپ کیک باعث می شود که شلیل ها به ته قالب نریزند و روی کاپ کیک ها بمانند. می توانید به جای ماست از شیر نیز استفاده کنید تا بهترین نتیجه را در اختیار داشته باشید. برای فر های برقی و توستر باید دما را بر روی 160 درجه سانتیگراد تنظیم کنید تا کاپ کیک های شما به درستی پخته شوند. همچنین برای این که بهترین نتیجه را در تهیه کاپ کیک داشته باشید، از آرد سفید قنادی استفاده کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن