کوکی میکری 5623456405

طرز تهیه کوکی میکری عصرانه ای دلچسب

کوکی میکری یکی از سریع ترین روش های پخت شیرینی می باشد برای روزهایی که شما عجله دارید و یا مهمان فوری آمده شما در عرض سه دقیقه یک شیرینی خوشمزه و راحت خواهید داشت ولی برای تهیه کوکی میکری ساندویچ ساز باید داشته باشید ولی نگران نباشید شما می توانید داخل تابه نیز کوکی میکری را تهیه کنید. کوکی میکری در طعم های مختلف درست کنید مانند زعفرانی و یا کاکائو و در طعم های دلخواه تهیه کنید. اگر روزی هوس شیرینی کردید و زمان یا حوصله زیادی برای تهیه نداشتید کوکی میکری را انتخاب کنید تا به سرعت یک شیرینی داشته باشید که خوردن کوکی میکری همراه با چای یا قهوه بسیار دلچسب است. امروز در کالنی با ما همراه باشید تا طرز تهیه این شیرینی خوشمزه را به شما نیز آموزش دهیم.

کوکی میکری 84765321215401

مواد لازم برای تهیه کوکی میکری

  1. تخم مرغ  ۱ عدد
  2. آرد سفید  ۵ ق غذا خوری
  3. شکر  ۴ ق غذا خوری
  4. روغن  ۲ ق غذا خوری
  5. شیر ولرم  ۳ ق غذا خوری
  6. بیکنیگ پودر  ۱/۲ ق چای خوری
  7. وانیل                  ۱/۴ ق چای خوری
  8. زعفران غلیظ دم کرده به  ۱/۲ ق غذا خوری
  9. پودر کاکائو  ۱ ق غذا خوری
  10. کشمش به اندازه دلخواه

کوکی میکری 8756454105412

طرز تهیه کوکی میکری

  1. مرحله اول : هم زدن تخم مرغ

داخل یک کاسه تخم مرغ را به همراه وانیل و شکر بریزید و با همزن دستی یا برقی ۵ دقیقه خوب بزنید تا کرم رنگ و کشدار شود می توانید از چنگال نیز برای هم زدن استفاده کنید.

  1. مرحله دوم : تهیه مایه کوکی میکری

سپس روغن و شیر را به ترتیب اضافه کنید و با افزودن هر کدام ۱ دقیقه دیگر هم بزنید تا مواد خوب یکدست شوند آرد را که از قبل با بیکینگ پودر مخلوط کردید و الک کردید به مواد اضافه کنید و با همزن خاموش یا ۳۰ ثانیه با دور کند بزنید تا مخلوط شوند.

  1. مرحله سوم : تهیه کوکی میکری در سه رنگ

مواد کوکی میکری را می توانید به سه بخش تقسیم کنید و هر کدام را داخل یک کاسه بریزید و داخل هر کاسه مقداری زعفران و پودر کاکائو و کشمش اضافه کنید تا کوکی میکری در سه طعم مختلف داشته باشید.

  1. مرحله چهارم : پخت کوکی میکری

دستگاه ساندویچ ساز را روشن کنید تا بمدت ۵ دقیقه خوب گرم شود حتما با روغن خوب چرب کنید تا مواد به قالب ساندویچ ساز نچسبد اگر ساندویچ سایز هم نداشتید تابه نچسب را روی حرارت بگذارید تا گرم شود سپس از مواد به اندازه ۱ ق غذا خوری بردارید و داخل هر خانه بریزید بیش از اندازه قالب را پر نکنید زیرا هنگام پخت از قالب بیرون می ریزید و خراب می شود سپس در ساندویچ ساز را بسته و بمدت ۵ الی ۳ دقیقه بگذارید کوکی میکری پخته و پف کند سپس از قالب جدا کنید و به دلخواه با خامه یا سس شکلاتی سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کوکی میکری که باید بدانید

  1. زمانی که در تابه مواد را ریختید دمکنی بگذارید و ۵ دقیقه فرصت دهید تا کوکی ها پف کنند و پخته شوند.
  2. اگر ساندویچ ساز ندارید از تابه دو طرفه بهتر است استفاده کنید فقط واشر دور تابه را خارج کنید.
  3. مواد را دو برابر کنید تا تعداد بیشتری کوکی میکری تهیه کنید.
  4. می توانید به جای کشمش از انواع مغزها استفاده کنید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن