طرز تهیه کیک بیسکوییت لیمویی کیک خوشمزه و همه پسند

کیک بیسکوییت لیمویی یک کیک یخچالی محسوب می شود که نیاز به فر و پخت ندارد. مواد فیلینگ که از خامه قنادی و پنیر خامه ای تشکیل شده است. لایه های بین بیسکوییت ها را از آن پر می کنیم. این کیک وقتی داخل یخچال استراحت کند بافت خوبی پیدا می کند. همچنین تقربیا مشابه تیرامیسو است. این کیک را می توان به عنوان دسر یا عصرانه میل نمود.

کیک بیسکوییت لیمویی 684685535

مواد لازم برای تهیه کیک بیسکوییت لیمویی

  • خامه زده شده ۹۴۰ گرم
  • رنده پوست لیموی تازه ۲ قاشق غذا خوری
  • پنیر خامه ای ۴۵۰ گرم
  • آویشن تازه خرد شده ۲ قاشق غذا خوری
  • بیسکوییت وانیلی یا لیمویی ۲۵۰ گرم
  • عسل سه چهارم فنجان
  • آب لیمو ترش تازه ۶ قاشق غذا خوری

 

 

کیک بیسکوییت لیمویی 8418418416415

مراحل طرز تهیه کیک بیسکوییت لیمویی

جهت تهیه کیک بیسکوییت لیمویی خوشمزه و مخصوص ابتدا یک کاسه بر می داریم و خامه قنادی که در یخچال نرم شده است را درون کاسه می ریزیم و با همزن برقی آن قدر می زنیم که فرم بگیرد و رد پره های همزن روی خامه بماند. در این مرحله آویشن خرد شده و رنده پوست لیمو را به آن اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا سبک و یکدست شود. سپس خامه ها را کنار می گذاریم. در یک کاسه دیگر، پنیر خامه ای را همراه با آب لیمو و عسل مخلوط می کنیم و با همزن می زنیم تا سبک شود.

سپس خامه فرم گرفته را به آن اضافه می کنیم و به آرامی مخلوط می کنیم تا با هم یکدست شوند. سپس در یخچال قرار می دهیم تا استراحت کند و طعم آن ها با هم تلفیق شود. برای مونتاژ کیک، ابتدا یا ۱۲ عدد بیسکوییت شروع میکنیم. در این مرحله یک لایه بیسکوییت را به صورت یکدست در کف ظرف می چینیم. سپس یک لایه خامه روی بیسکوییت ها قرار می دهیم و انرا صاف می کنیم.

سپس لایه دیگر بیسکوییت و خامه را می ریزیم. انقدرادامه می دهیم تا به ارتفاع دلخواه برسد. در این مرحله لایه آخر را خامه می ریزیم و آنرا به صورت یکدست پخش می کنیم. حداقل سه ساعت یا تا زمان سرو درون یخچال قرار می دهیم تا استراحت کند. در زمان سرو آن رابا میوه های شیرین مانند توت فرنگی یا لایه های پرتقال و آویشن تازه تزیین می کنیم.

چیز کیک لیمویی سه لایه خوش عطر و طعم مجلسی.

 

مواد لازم برای تهیه چیز کیک لیمویی

پنیر لبنه یا پنیر خامه ای یا ماسکارپونه   ۶۰۰ گرم

خامه مایع (یا خامه صبحانه)   ۲۰۰ میلی لیتر

تخم مرغ  ۳ عدد

آرد           ۲ قاشق غذاخوری

نشاسته ذرت            ۲ قاشق غذاخوری

شکر        ۱ لیوان

وانیل شکری            ۱ پاکت (۵ گرم و یا وانیل ایرانی کمی)

رنده پوست لیمو       به میزان دلخواه

 

مواد لازم برای لایه زیرین چیزکیک

 

۲ پاکت بیسکوییت سبوس دار گندم

۱۰۰ گرم مارگارین و یا کره

۱ کاسه فندق و یا گردو

 

برای سس

 

۱ لیوان آب لیمو(لیموی پوست زرد ترش )

۲ لیوان آب

۲ قاشق غذاخوری نشاسته ذرت

۶ قاشق غذاخوری شکر

۱ پاکت وانیل شکری(۵ گرم و یا وانیل ایرانی کمی)

 

طرز تهیه چیز کیک لیمویی

 

ابتدا کف قالب مستطیلی کاغذ روغنی بگذارید. سپس بیسکوییت ها را در غذاساز خرد کنید. کره و یا مارگارین از قبل گرم و آب شده را روی بیسکوییت بریزید و با قاشق هم بزنید و کف قالب پهن کنید. با دست و یا به کمک یک لیوان فشار دهید تا در تمام قسمتها به طور یکسان پخش شود.برای اینکه کمی سرد شود داخل یخچال قرار دهید، استراحت کند.

طرز تهیه کرم

داخل کاسه ای پنیر لبنه و خامه را بریزید و با همزن برقی هم بزنید و به ترتیب مواد دیگر را هم بریزید. توجه !!  این نکته مهم است! تخم مرغ ها را یکی یکی بشکنید و زیاد هم نزنید!کرم آماده شده را داخل قالب روی پایه بیسکویتی بریزید. از قبل در طبقه پایین فر سینی بزرگ و یا یک ظرف پر از آب بگذارید تا چیز کیک موقع پخت ترک نخورد و نشکند. سپس چیز کیک را داخل فر ۱۶۰ درجه از قبل گرم شده تا وقتی روی آن کمی سرخ شود بپزید. حدود ۴۵-۵۰ دقیقه و اصلا در فر را باز نکنید. بعد از اینکه پخت در فر را کمی باز کنید ۲۰-۲۵ دقیقه هم داخل فر خاموش نگه دارید. اگر کرم آن آویزان نشود یعنی تکان نخورد یعنی پخته است.

طرز تهیه سس

آب لیمو و آب را داخل قابلمه سایز متوسطی بریزید. مواد دیگر را هم اضافه کرده با همزن دستی هم بزنید. نکته ، من برای اینکه رنگ زرد بدهد، به اندازه نوک قاشق چایخوری زردچوبه ریختم. قابلمه را روی اجاق بگذارید و در حالی که هم میزنید بپزید تا غلیظ شود و قوام بگیرد. بعد از اینکه سس سرد شد، روی چیزکیک بریزید. پیشنهاد می کنم چیزکیک یخچالی رو هم امتحان کنید وقتی خنک شد، یک شب داخل یخچال نگه دارید. نوش جان.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن