طرز تهیه کیک زعفرانی به روش خانگی و به خوشمزگی بازار

کیک زعفرانی از کیک های خوشمزه و خاص اما زبانزد است. این کیک خوشمزه و لذیذ در بین افراد از محبوبیت بالایی برخوردار است و در دورهمی ها و میهمانی ها  بسیار مرکز توجه قرار می گیرد. با توجه به تهیه این کیک با استفاده از زعفران  ،این ماده غذایی پر کاربرد و مفید می توان گفت این کیک در زمره کیک های مفید و پر خاصیت است ( البته به شرط کم شیرین و کم چرب تهیه کردن آن) .

 

کیک زعفرانی 6489648648964897

مواد لازم برای تهیه کیک زعفرانی به روش خانگی

  • آرد ۲ لیوان
  • شکر ۱ لیوان
  • تخم مرغ ۴ عدد
  • وانیل ½ قاشق چایخوری
  • بکینگ پودر ۲ قاشق چایخوری
  • زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری
  • گلاب ۱ قاشق غذاخوری
  • روغن مایع ½ لیوان
  • شیر ½ لیوان

کیک زعفرانی 64896488896489678

مراحل تهیه کیک زعفرانی خانگی و خوشمزه

برای تهیه کیک زعفرانی لذیذ و خانگی در قدم نخست از ۳۰ دقیقه قبل تخم مرغ ها را در فضای آشپزخانه قرار می دهیم و اجازه می دهیم تخم مرغ با دمای محیط هماهنگ شوند. در ادامه یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم. سپس تخم مرغ به دمای محیط رسیده را همراه با وانیل و شکر درون کاسه می ریزیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۱۰ دقیقه هم می زنیم تا مواد سفید و کش دار شود. در ادامه شیر را درون یک قابلمه می ریزیم.

در این مرحله قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم شیر گرم شود. توجه داشته باشید شیر جوش نزند و فقط کمی گرم شود. در ادامه شیر ولرم را به همراه روغن مایع به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم. مواد را در حد ترکیب شدن مخلوط می کنیم، سپس زعفران دم کرده را به همراه گلاب به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و مجددا در حد ترکیب شدن مخلوط می کنیم. در ادامه درون یک کاسه مناسب آرد را به همراه بکینگ پودر می ریزیم.

پس از آن مخلوط آرد را درون الک می ریزیم و ۲ مرتبه الک می کنیم. در ادامه مخلوط آرد را مجددا درون الک می کنیم و این بار روی مخلوط تخم مرغ طی ۳ مرحله الک می کنیم. حالا با لیسک مایه کیک را از یک سمت به صورت دورانی مخلوط می کنیم. حالا فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر به طور کامل گرم شود. در ادامه یک قالب مناسب انتخاب می کنیم، سپس کف فالب را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم و آرد پاشی می کنیم. در این مرحله مایه کیک را درون قالب می ریزیم، سپس قالب را چند بار محکم روی سطح کار می کوبیم تا هوای اضافی بین مایه کیک از بین برود. در ادامه قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۵ دقیقه بپزد.

در نهایت پس از گذشت این زمان کیک را تست می کنیم در صورت پخته بودن آن را از فر خارج می کنیم، سپس اجازه می دهیم کاملا خنک شود. در آخر کیک را درون ظرف مورد نظر قرار دهید و با چای زعفرانی میل کنید.

طرز تهیه کیک زعفرانی بدون فر

برای تهیه کیک زعفرانی بدون فر ، طبق دستور عمل بخش قبلی مواد را با یکدیگر مخلوط خواهیم کرد. پس از آماده کردن مواد، یک قالب یا قابلمه را چرب کنید و روی آن آرد بریزید.مواد را درون قابلمه ریخته و آن را روی حرارت بسیار ملایم به مدت 40 الی 45 دقیقه قرار دهید. کیک شما آماده است.

آموزش پخت کیک زعفرانی با هل

برای اینکه کیک زعفرانی شما طعم متفاوتی به خود گیرد، می توانید به آن هل اضافه کنید. هل یکی از چاشنی های معطر است که در تهیه انواع کیک از آن استفاده میکنند. در تهیه این کیک هل  (1 قاشق چایخوری) را به همراه زعفران به سایر مواد اضافه کنید. با اضافه کردن این چاشنی به کیک زعفرانی و هل خود عطر و طعم متفاوتی را حس کنید.

طرز تهیه کیک زعفرانی با ماست

در صورتی که میخواهید کیک خود را بدون شیر درست کنید، می توانید ماست را جایگزین شیر کنید. برای تهیه کیک زعفرانی و ماست می توانید به جای شیر از ماست استفاده کنید. برای این کیک شما نیاز به  ¾ پیمانه ماست دارید. سایر مواد همان طور که در بخش های قبلی توضیح داده شد، به کیک اضافه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن