کیک شنی 43678668976896

طرز تهیه کیک شنی با راحت ترین روش

کیک ها به عنوان یکی از محبوب ترین وعده های خوراکی در جوامع سراسر جهان شناخته شده اند. این دسر خوشمزه در انواع و اقسام طعم ها و مزه ها در دسترس قرار دارد و می توان آن را با یا بدون فر در خانه تهیه کرد. یکی از کیک هایی که بدون نیاز به فر تهیه می شود، کیک شنی است. این کیک شگفت انگیز در تابه دو طرفه تهیه می شود و با پودر نارگیل روی آن شکلاتی مانند یک لایه شن درست می شود. از این رو، این کیک با نام “شنی” شناخته شده است. در اینجا، ما قصد داریم تا به شما نحوه تهیه این دسر خوشمزه و منحصر به فرد را به صورت کامل آموزش دهیم.

مواد لازم:

تخم مرغ ۲ عدد درشت
شکر ۳/۴ لیوان دسته دار
آرد ۱ و ۲/۳ لیوان (اول ۳ بار الک و بعد پیمانه کنید)
روغن مایع ۱/۲ پیمانه
شیر ۲/۳ لیوان + ۱ ق غذا خوری
بیکینگ پودر ۱ ق چای خوری سرخالی
وانیل ۱/۸ ق چای خوری
پودر هل ۱/۴ ق چای خوری
پودر نارگیل ۱ فنجان
شکلات سفید تخته ای ۳۰ گرم

کیک شنی 4637867674856

مرحله اول:

قبل از شروع به تهیه شیرینی، بهتر است همه مواد لازم را از فریزر و یخچال خارج کرده و در دمای محیط قرار دهید تا دمای مواد به یکدیگر نزدیک شود. برای شروع، با استفاده از پیمانه یا لیوان، مواد را به ترتیب لیست اندازه گیری کنید. سپس شعله پخش کن را روشن کنید و برای ۱۵ دقیقه روی حرارت قرار دهید تا دمای داخل قابلمه به مقدار کافی برسد.

مرحله دوم:

برای شروع مرحله دوم در تهیه کیک شنی بدون فر، باید تخم مرغ را با وانیل، شکر و هل در کاسه‌ای قرار دهید. سپس با استفاده از همزن برقی، مواد را به مدت ۷ دقیقه بزنید تا کرمی رنگ و بافتی کشدار به دست آید. در طی هم زدن، حتما باید دورگیری های لازم را بین اجزای مواد داشته باشید تا بوی زننده تخم مرغ کاملا از بین برود.

مرحله سوم:

در ادامه، شما باید شیر و روغن مایع را به مواد مابع اضافه کنید و به خوبی آنها را با یکدیگر مخلوط کنید. در این مرحله بهتر است از یک میکسر یا همزن برقی استفاده کنید تا مواد به خوبی با هم ترکیب شوند. سپس آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط کرده و سه بار آنها را الک کنید تا به خوبی ترکیب شوند. سپس طی سه مرحله، مخلوط آرد و بیکینگ پودر را به مواد مایه کیک اضافه کرده و با یک لیسک یا دور کنده، همزن برقی را روشن کرده و تمام مواد را با هم مخلوط کنید.

کیک شنی 24353453674566

مرحله چهارم:

مرحله چهارم تهیه کیک شنی بدون فر شامل چند مرحله است. ابتدا باید مواد آماده شده شامل ترکیبات خمیر کیک و شیر و روغن را داخل تابه دو طرفه ۲۰*۳۰ بریزید و سطح آن را صیقل دهید. سپس درب تابه را قرار داده و روی شعله پخش قرار دهید و با حرارت خیلی کم برای ۴۵ دقیقه زمان دهید تا کیک پخته شود. باید به یاد داشته باشید که حرارت بسیار کم باشد تا کیک از بیرون سوخته نشود و درون آن روان باقی بماند. پس از پخت کامل کیک، آن را از روی حرارت بردارید و صبر کنید تا خنک شود. سپس می توانید به مرحله بعد بروید.

در مرحله بعد، باید پودر نارگیل را چند دقیقه روی حرارت خیلی کم تفت دهید تا تغییر رنگ بدهد. سپس کنار بگذارید تا خنک شود. سپس شکلات را خرد کرده و با آن ۱ ق غذاخوری اضافه شیر مخلوط کنید و روی بخار کتری قرار دهید و بن ماری کنید تا شکلات آب شود. پس از آب شدن شکلات، آن را روی سطح کیک بریزید و پودر نارگیل تفت خورده را روی آن بپاشید. در نهایت، با پودر پسته تزیین کنید و کیک شنی بدون فر شما آماده سرو است. نوش جان!

نکات تکمیلی:
  • برای پخت کیک، فر را به دمای ۱۷۰ درجه تنظیم کنید و کیک را داخل فر قرار دهید تا به طور کامل پخته شود.
  • قبل از قرار دادن مایع درون تابه، واشر نارنجی رنگ را خارج کنید تا هوا به داخل نفوذ کند و فشار بیشتری بر روی غذا وارد شود.
  • اگر تابه شما رژیمی نبود و ساده است، حتماً برای آن دمکنی قرار دهید تا غذا همگی در دمای یکسان پخته شود.
  • برای تنوع، می توانید از شیر عسلی به جای شکلات استفاده کنید و به آن طعمی شیرین و خوشمزه بدهید.
  • برای جلوگیری از چسبیدن کیک به قالب، حتماً کف قالب را با کاغذ روغنی پوشانده و سپس مایع کیک را داخل آن ریخته و پخته کنید.
  • اگر می‌خواهید که کیک بیشتری ارتفاع داشته باشد، می‌توانید از یک قالب کوچک‌تر استفاده کنید و مایع کیک را در آن ریخته و پخته شود.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن