نان کروتان چیست وروش تهیه آن در خانه

نان کروتان یا نان سالاد از نان های  خوشمزه‌ ایست که می‌توانید در کنار سالاد و یا به عنوان تزئین از آن استفاده کنید. اگر برای رژیم غذایی از پزشک متخصص مشاوره گرفته باشید به طور حتم نان کروتان را در برنامه غذایی خود دیده اید . در ادامه با ما همراه باشید تا روش تهیه ای نان سالم و مغذی را به شما اموزش دهیم تا بتوانید آن را در چند دقیقه نیز برای خود تهیه کنید.

 

مواد لازم برای تهیه نان کروتان خانگی کتوژنیک

  • کره پاستوریزه :  200 گرم
  • پنیر پارمسان  : سه‌چهارم فنجان60 گرم
  • آرد بادام : یک‌چهارم فنجان 140 گرم
  • پودر اسفرزه  : یک‌سوم فنجان
  • بیکینگ پودر: دو قاشق چای‌خوری
  • نمک  : یک قاشق چای‌خوری
  • سرکه سیب : دو قاشق چای‌خوری
  • آب جوش  : یک‌چهارم فنجان
  • سفیده تخم مرغ  : سه عدد

نان کروتان 85478748741874168

طرز تهیه نان کروتان خانگی کتوژنیک

مرحله اول :

برای شروع تهیه نان کروتان خانگی ابتدا، فر را برای رسیدن به درجه 175 درجه سانتی‌گراد روشن کنید. از طرف دیگر سرکه سفید و آرد بادام را با هم مخلوط کنید  سپس یک کاسه متوسط بردارید. آرد بادام خانگی، بیکینگ پودر، پودر اسفرزه آسیاب شده و نمک را به آن اضافه کرده و شروع به همزدن کنید.

مرحله دوم :

حالا آب را در یک شیرجوش بریزید و روی شعله گاز قرار دهید تا به جوش بیاید. سپس، آب جوش، سرکه سیب و سه سفیده تخم مرغ را به ظرف مواد قبلی اضافه کنید. سپس، با کمک یک هم‌زن دستی حدود 30 دقیقه مواد را مخلوط کنید. تا زمانی که مواد کاملا قوام پیدا کنند.

مرحله سوم :

دستان خود را مرطوب کنید و خمیر نان را کف سینی فر قرار دهید. با کمک دستان خود سطح خمیر را صاف کنید. حواستان باشد که خمیر نان پس از پخته شدن بزرگ‌تر می‌شود و به فضای بیشتری نیاز دارد. سینی را در طبقه پایین فر قرار دهید. اجازه دهید نان به مدت 40 دقیقه پخته شود. سپس، سینی فر را بیرون بیاورید تا خنک شود.

مرحله چهارم :

در تهیه نان کروتان، باید نان پخته شده را به تکه‌های کوچک مربع تقسیم کنید. در همان حین دمای فر را برای رسیدن به دمای 220 درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید.

مرحله ششم

مربع‌های نان را کف سینی فر بریزید. روی آن‌ها را با کره پاستوریزه آب شده و پودر پنیر پارمسان بپوشانید. سینی را درون فر قرار دهید تا به مدت پنج تا هفت دقیقه سرخ شوند و رنگی طلایی مایل به قهوه‌ای به خود بگیرند. حواستان باشد در این مدت مدام نان‌ها را بررسی کنید تا نسوزند. نان کروتان خانگی شما آماده است. نوش جان!

 

نان کروتان 489498741874185

روش دوم در تهیه نان کروتان

 

مواد لازم

1. نان تست : ۵ عدد
2. کره : ۲ قاشق غذاخوری
3. سیر: ۴ حبه
4. روغن زیتون :۲ قاشق غذاخوری
5. جعفری : خرد شده ۱ قاشق غذاخوری
6. فلفل سیاه :۱/۴ قاشق چایخوری
7. نمک : ۱/۴ قاشق چایخوری

نحوه پخت نان کروتان

مرحله اول : قابلمه‌ای را روی حرارت متوسط قرار دهید سپس  کره، روغن زیتون ، جعفری خرد شده ، سیر رنده شده ، نمک و فلفل را داخل قابلمه بریزید، مخلوط کنید تا زمانی که کره  به نقطه ذوب برسد.

مرحله دوم : در ادامه بخش تیره رنگ اطراف نان تست را جدا کنید (برای ترد شدن نان این کار لازم است)، سپس نان‌های تست را خرد کنید و سس جعفری که تهیه کرده اید را روی نان‌ها بریزید و خوب هم بزنید تا تمام نان‌ها به این سس آغشته شوند.
نان‌ها را داخل سینی فر بریزید و پخش کنید سپس سینی را داخل فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد به مدت ۱۵ دقیقه قرار دهید تا نان‌ها ترد و طلایی شوند سپس سرو کنید.

این نان‌های تست فوق العاده خوش طعم هستند و گزینه‌ای مناسب برای سرو همراه با انواع سوپ، آش، بورانی، سالاد و … می باشند، به جای روغن زیتون از روغن هسته انگور نیز می توانید استفاده کنید .نوش جان

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن