هوت تئوک پنکیک پف دار کره ای + عکس

مواد لازم برای خمیر ۶ پنکیک

 

آب ولرم: ۱/۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار

آرد سفید: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار

خمیر مایه فوری: نصف قاشق چایخوری

نمک: ۱/۴ قاشق چایخوری

شکر: نصف قاشق چایخوری

روغن برای سرخ کردن: ۲ قاشق غذاخوری

مواد لازم برای داخل پنکیک

 

گردو یا هر مغز دیگری مثل فندق، بادام، پسته: ۲ قاشق غذاخوری

دارچین: ۱/۴ قاشق غذاخوری

شکر قهوه‌ای یا سفید: ۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار

هوت تئوک کره ای 60657567

طرز تهیه :

مرحله اول :

برای تهیه پنکیک نرم و پف دار  طعم کره ای، شما باید در ابتدا شکر را با آب ولرم مخلوط کنید تا کاملا حل شود. سپس خمیر پنکیک فوری را به آن اضافه کرده و با دقت ورزیده به هم بزنید تا مواد به صورت یکدست و بدون گلوله‌های خمیر ترکیب شوند. پس از مخلوط کردن شکر و آب ولرم، آرد و نمک را در یک ظرف بزرگ با خمیر پنکیک فوری ترکیب کنید. سپس با دست به طور کامل مواد را با هم مخلوط کرده و یک خمیر نرم و منسجم تشکیل دهید.

خمیر شما باید به اندازه کافی سفت باشد، اما در صورتی که حس کنید خمیر بسیار سفت است، می‌توانید حدود یک قاشق غذاخوری یا بیشتر آب به آن اضافه کنید تا به سفتی مطلوب برسد.

مرحله ی دوم :

در مرحله بعدی از تهیه پنکیک کره ای، خمیر را برای دو دقیقه ورز دهید تا پف کند و سبک شود. سپس یک تابه را با کمی روغن چرب کرده و خمیر را در آن قرار دهید. حالا باید یک حوله را روی خمیر گذاشته و آن را در یک محیط گرم و تاریک قرار دهید. بهتر است خمیر را برای دو برابر شدن حجم، به مدت یک تا سه ساعت استراحت بدهید.در طی این مدت، می‌توانید مواد داخل پنکیک را آماده کنید. برای این کار، باید گردو یا هر نوع مغزی که قصد دارید به داخل پنکیک اضافه کنید، ریز خرد کنید و سپس با شکر و دارچین مخلوط کنید.

مرحله ی سوم :

پس از آماده‌سازی مواد داخل پنکیک و استراحت دادن به خمیر، وقت آن رسیده است که روی خمیر را بردارید. در این مرحله، نیازی به ورز دادن به خمیر نیست، فقط کافی است با دستتان کمی آرد بزنید و خمیر را از داخل ظرف برداشته و روی تخته چوبی که روی سطح آن آرد پاشیده‌اید، قرار دهید. حالا باید خمیر را به ۶ بخش مساوی تقسیم کرده و هر قسمت را به صورت گلوله شکل درآورید. سپس حدود ۲ قاشق غذاخوری روغن را درون ماهیتابه ریخته و با حرارت متوسط به آن اجازه دهید که داغ شود.

مرحله چهارم :

در این مرحله، باید دستان خود را با کمی روغن چرب کنید و یک قطعه از خمیر را بردارید. سپس، خمیر را در ظرفی که سطح آن با کمی روغن چرب شده است قرار داده و آن را کمی پهن کنید. یک قاشق از مواد داخل پنکیک را به روی خمیر بریزید و اطراف آن را به سمت وسط جمع کنید تا مواد داخل خمیر مخلوط شوند. حتماً از ایجاد هرگونه شکاف بین خمیر و مواد داخلی خودداری کنید تا مواد به خوبی داخل پنکیک جا بگیرند. سپس این کار را برای همه‌ی پنکیک‌ها تکرار کنید و همه‌ی خمیرها را روی سطحی که با روغن چرب کرده‌اید قرار دهید.

مرحله ی پنجم :

در این مرحله، برای تهیه پنکیک کره‌ای، باید پنکیک‌ها را درون ماهیتابه بپزید. برای این کار، هر سه پنکیک را با فاصله متوسط درون ماهیتابه قرار دهید و سطح آن‌ها را با کفگیر صاف کنید. سپس، اجازه دهید پنکیک‌ها در روغن پف کنند و آماده شوند. حین قرار دادن خمیر در ماهیتابه، خمیر به شکل گرد است و شما باید در این مرحله، با کمی فشار دادن بر روی سطح پنکیک، آن را تا جایی که مواد آن خارج نشود و سطح آن آسیب نبیند، صاف کنید.

به مدت حدود ۳ دقیقه، هر سمت پنکیک را در ماهیتابه بپزید. زمانی که کناره‌های پنکیک شروع به سرخ شدن می‌کنند، آن را برگردانید تا همه‌ی سطح پنکیک برای پختن آماده شود.

هوتتئوک کره ای 4453435673

توجه کنید که اگر پنکیک ها زودتر از انتظار قهوه ای شدند، شعله گاز بیش از حد بالاست و باید آن را کم کنید. پیش از برداشتن هر پنکیک خانگی، آن را به طور کمی فشار دهید تا اضافه‌ی روغن آن خارج شود و سپس در ظرف مناسبی قرار دهید. پنکیک های پف و مغزدار سالم و خوشمزه هوت تئوک یا هوتوک را در ظرفی تنظیم کرده و به عنوان یک میان وعده مغذی در کنار خانواده خود لذت ببرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن