آرد نخود 654321532

تاثیر اعجاب آور آرد نخود در سلامتی بدن

آرد نخود همانطور که از نامش پیداست از آسیاب نخود خام پوست کنده و یا برشته به دست می آید و اکثرا در اغلب خانه ها نیز یافت می شود. این آرد در انواع شیرینی ها ماسک ها نیز کاربرد داشته  که به دلیل  خواص فراوانی که برای سلامتی بدن ، پوست و مو داشته طرفدر بسیار زیادی نیز دارد .چراکه توانسته به روش‌های مختلف در سلامتی افراد نیز نقش داشته باشد . گفتنی است  در کشور هندوستان معمولا از آرد نخود برای لایه ‌برداری پوست استفاده می ‌شود.

آرد نخود حاوی  مقادیر بسیار زیادی از کربوهیدرات، پروتئین و فیبر است و هیچگونه گلوتنی ندارد. امروز در این مقاله از قصد داریم تاهمه چیز را درباره آرد نخود برای شما شرح دهیم و شما را با خواص آرد نخود برای سلامتی بدن، پوست و مو آشنا کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر ، تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

آرد نخود 864532

ارزش غذایی آردنخود

در ادامه ارزش غذایی یک فنجان (۹۲ گرم) آرد نخود آورده شده است.

  • کالری ۳۵۶ ۱۸ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن
  • ویتامین A     ۳۷٫۷ واحد بین‌المللی        ۱ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن
  • ویتامین E     ۰٫۸ میلی‌گرم         ۴ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن
  • ویتامین K     ۸٫۴ میگروگرم       ۱۰ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن
  • تیامین ۰٫۴ میلی‌گرم         ۳۰ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن
  • ریبوفلاون     ۰٫۱ میلی‌گرم         ۶ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن
  • نیاسین         ۱٫۶ میلی‌گرم         ۸ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن
  • ویتامین B6   ۰٫۵ میلی‌گرم         ۲۳ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن
  • فولات ۴۰۲ میکروگرم      ۱۰۱ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن
  •  پانتوتنیک اسید       ۰٫۶ میلی‌گرم         ۶ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن
  • کلسیم ۴۱٫۴ میلی‌گرم       ۴ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن
  • آهن    ۴٫۵ میلی‌گرم         ۲۵ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن
  • منیزیم ۱۵۳ میلی‌‌گرم        ۳۸ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن
  • فسفر   ۲۹۳ میلی‌گرم        ۲۹ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن
  • پتاسیم ۷۷۸ میلی‌گرم        ۲۲ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن
  • سدیم   ۵۸٫۹ میلی‌گرم       ۲ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن
  • زینک (روی)        ۲٫۶ میلی‌گرم         ۱۷ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن
  • مس    ۰٫۸ میلی‌گرم         ۴۲ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن
  • سلنیوم         ۷٫۶ میکروگرم       ۱۱ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن

 

چرا آرد نخود برای سلامتی مفید است؟

همانطور که در جدول بالا اشاره آرد نخود دارای ارزش غذایی بالا است این آرد دارای مقادیر بسیار زیادی از فیبر و پروتیین است  که به دلیل فیبر بالا یکی از بهبود دهنده های عملکرد دستگاه گوارش می باشد . این آرد در درمان دیابت بسیار عالی عمل می کند چراکه می تواند سطح قند خون رامتعادل نماید .

افرادی که  بیماری قلبی دارند آرد نخودچی به آن ها پیشنهاد می شود . همچنین این آرد سطح قند خون را متعادل می‌کند و به همین دلیل در درمان دیابت مفید است.

اگر به دنبال کاهش وزن هستید و آرد نخودچی  می‌تواند به کاهش وزن هم کمک کند. این آرد به دلیل کالری کم به نسبت آرد گندم جایگزینی عالی به حساب بیاید . بر اساس نتایج  مطالعات ، آرد نخود سرشار از اسید لینولئیک و اسید اولئیک است که در دسته‌ی اسیدهای چرب اشباع نشده قرار می‌گیرند. این آرد همچنین منبع خوبی از ویتامین‌هایی مانند ریبوفلاون، نیاسین، فولات و بتاکاروتن محسوب می‌شود.

خواص آرد نخود برای پوست

افراد از آرد نخود برای بهره‌ بردن از خواص آن در مبارزه با پیری پوست استفاده می‌کنند. در بسیاری از ماسک‌های صورت خانگی از آرد نخود استفاده می‌شود که در ادامه تعدادی از خواص آرد نخود را در اختیارتان قرار داده‌ایم.

آرد نخود 865435321

 لایه بردار قوی با آرد نخودچی !

می دانید یکی از راه های مراقبت از پوست لایه برداری منظم آن است پس چه بهتر که با مواد طبیعی پوست لایه برداری شود. می‌توانید از آرد نخود به‌عنوان اسکراب بدن برای لایه‌ برداری سلول‌های پوستی مرده‌ استفاده کنید. تنها کاری که باید انجام دهید  این است که سه قاشق چای‌خوری آرد نخود را با یک قاشق چای‌خوری جو دوسر آسیاب شده و دو قاشق چای‌خوری آرد ذرت را با کمی آب مخلوط کنید. ترکیب به دست آمده را روی پوست خود بمالید و پوستتان را اسکراب کنید. این اسکراب در برطرف کردن سلول‌های پوستی مرده‌ی تمام بدن عالی عمل می‌ کند و چربی پوست را کنترل می نماید.

 به درمان جوش و آکنه کمک می‌کند

آرد نخودچی از طریق های  مختلفی به  درمان جوش به شما کمک می کند اولین روش از طریق ویتامین رسانی پوست است. آرد نخود چی غنی از زینک یا (روی)  بوده که همین عامل سبب شده سلول های پوستی با عفونت های جوشی  ایجاد شده نیز مبارزه کنند . همچنین همانطور که پیشتر اشاره شد  فیبر این آرد در کنترل  سطح قند خون اثرگذار است. آرد نخود می‌تواند از طریق ثابت نگه داشتن سطح قند خون از بروز جوش جلوگیری کند و….

تهیه ماسک آرد نخودچی برای درمان جوش

مقدار مساوی آرد از نخود و زردچوبه را با هم ترکیب کنید. یک قاشق چای‌خوری آب لیموترش تازه و یک قاشق چای‌خوری عسل خام را به مواد اضافه کنید و مخلوط را خوب هم بزنید. صورتتان را خوب بشویید. همان‌طور که صورتتان مرطوب است، ماسک را روی صورت و گردن خود قرار دهید. ۱۰ دقیقه صبر کنید. سپس صورت و گردنتان را با آب گرم بشویید.

کنترل چربی پوست

بسیاری از افراد  به دلیل چرب بودن نوع پوست از جوش و منافذ باز پوست خود نیز گله مند هستند. اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید، می‌توانید از خواص آرد نخود برای کم کردن چربی پوست خود استفاده کنید و برای همیشه از شر جوش و منافذ باز خلاص شوید  .

تهیه ماسک برای کنترل چربی پوست

در ابتدا مقدار مساوی از آرد نخود و ماست یا شیر با یکدیگر مخلوط کنید. ترکیب به دست آمده را روی صورت خود قرار دهید. اجازه دهید ماسک به مدت تقریبا ۲۰ دقیقه روی پوستتان بماند. سپس صورت خود را تمیز با آب بشویید. این ماسک پوست را پاکسازی کرده و به کاهش چربی پوست کمک می‌ کند.

برطرف کردن خشکی پوست با این ماسک  !

اگر پوستتان از شدت خشکی کشیده و پوست پوست می شود  این ماسک را استفاده نمایید  دو تا سه قطره آب لیموترش تازه را با یک قاشق غذاخوری آرد نخود، یک قاشق چای‌خوری خامه یا روغن زیتون و نصف قاشق چای‌خوری عسل مخلوط کنید تا زمانی که خمیر ایجاد شود. ماسک را روی تمام صورت خود بمالید. اجازه دهید ماسک به‌صورت طبیعی خشک شود. سپس صورتتان را با آب بشویید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن