بسبوسه 68798022

طرز تهیه بسبوسه یا هریسه، کیک خوشمزه مصری

بسبوسه یا هریسه نام یک کیک خوشمزه و خاص مصری است که از آرد سمولینا تهیه می‌شود و طعمی جادویی دارد. با ما همراه باشید تا در ادامه طرز تهیه بسبوسه را آموزش دهیم. تمام کیک‌ها چند لایه و با روکش شکلات و فوندانت نیستند؛ بعضی از کیک‌ها مانند این کیک سنتی مصری، با سمولینا تهیه می‌شوند و کافی است آن‌ها را در دهان بگذارید تا آب شوند. بسبوسه یک کیک خیس است که با آرد سمولینا تهیه می‌شود و ریشه‌ی آن به کشور مصر برمی‌گردد. این کیک علاوه بر مصر در ترکیه، ارمنستان، یونان و کشورهای عربی هم شیرینی بسیار محبوبی است و در اعیاد و ماه رمضان بسیار تهیه می‌شود. بهترین بسبوسه، بافتی نرم و منسجم دارد و هیچ شباهتی به کیک ندارد. سطح آن هم نازک، نسبتا برشته و ترد است. روی بسبوسه را می‌توان با مغز بادام و خامه تزیین کرد یا حتی به تنهایی سرو کرد و از شیرینی آن لذت برد.

بسبوسه 56434

مواد مورد نیاز

  • شکر:                              یک پیمانه
  • شیر:                               دو سوم پیمانه
  • آرد سمولینا:                       سه چهارم پیمانه
  • شیر خشک:                      ۲ قاشق غذاخوری
  • کره ذوب شده:                    ۷۰ گرم
  • تخم‌مرغ:                              ۲ عدد
  • ماست شیرین:                   نصف پیمانه
  • وانیل:                        نصف قاشق چای‌خوری
  • بکینگ پودر:                 ۱ قاشق چای‌خوری

آرد سمولینا چیست ؟

سمولینا فرآورده‌ای است که حاصل آسیابانی گندمی خاص به نام گندم دوروم میباشد. سمولینا ماده اولیه اصلی تولید ماکارونی بوده و دارای رنگدانه‌های طبیعی زرد رنگ و آنتی اکسیدان‌هایی است. دارای مقادیر فراوانی ویتامین، پروتئین، املاح و مواد مغذی مفیدی است که باعث افزایش کیفیت محصولات خمیری، که با آن تولید می گردند. آرد سمولینـا برای تولید ماکارونی استفاده می شود و به دلیل داشتن رنگدانه بتاکاروتن رنگ زرد کهربایی دارد.

ذرات این آرد بـسیار درشت تـر از ذرات آرد نـول هستـند و مقدار پروتـئین آن نسبت به سایر انواع آرد بیشتر است، در نتیجه نشاستـه در مغز ذره آرد مانده و ماکارونی حین پخت به هم نمی چسبد.

بسبوسه 5458460

طرز تهیه بسبوسه

فر را روشن کرده و اجازه دهید با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد گرم شود. در این زمان با استفاده از همزن دستی، تخم مرغ‌ها را با نصف پیمانه شکر و وانیل مخلوط کنید تا کرمی شوند. حالا شیر خشک الک شده، پودر نارگیل، ماست و کره را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شوند.

در آخر آرد سمولینا و بکینگ پودر را به مایه اضافه کنید و هم بزنید تا مایه‌ی بسبوسه حاضر شود. کف و دیواره‌های یک قالب ۲۵ در ۲۵ سانتی‌متری را با کره یا روغن چرب کنید و مایه را به داخل قالب منتقل کنید.

حالا قالب را در طبقه‌ی وسط فر که از قبل گرم شده قرار دهید و دمای فر را روی ۱۸۰ درجه‌ی سانتی‌گراد تنظیم کنید و ۴۵ دقیقه زمان پخت دهید. در این فاصله، شیر را با نصف پیمانه‌‌ی باقیمانده از شکر، روی حرارت ملایم قرار دهید تا شکر در شیر حل شود و شهد شروع به جوشیدن کند. نیازی نیست که شهد غلیظ شود و بعد از به جوش آمدن، آن را از روی حرارت بردارید تا خنک شود.

وقتی بسبوسه را از فر خارج کردید، آن را با چاقو به شکل دلخواه برش بزنید و شهد خنک شده را روی تمام قسمت‌های آن بریزید. اجازه دهید بسبوسه و شهد به مدت ۲ ساعت استراحت کند تا شهد کاملا به خورد آن برود و خنک شود.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن