کیک کشمشی 684846841687418

  طرز تهیه کیک کشمشی خانگی خوشمزه

کیک کشمشی از جمله کیک های فوق العاده لذیذ است که در سراسر ایران محبوبیت بالایی را از آن خود کرده است . در کالنی میخواهیم آموزش کامل تهیه کیک کشمشی را به همراه فوت و فن های کاربردی به شما آموزش دهیم . کیک کشمشی در سفره عصرانه و صبحانه بسیاری از خانواده های ایرانی یافت می شود و کودکان و نوجوانان نیز از آن استقبال بالایی می نمایند. با توجه به ترکیب شدن کشمش در این کیک می توانید بر اساس سلیقه از میزان شکر و شیرینی آن کم کنید، که البته برای جوانان ترکیب بسیاری مقوی بوده و همچون نان شیرمال مزه خاطره انگیزی را برایشان خواهد داشت.

کیک کشمشی 45694989674

مواد لازم برای تهیه کیک کشمشی خانگی

  • آرد قنادی (انواع آرد) برای کیک و شیرینی 2 لیوان
    شکر 1 لیوان
    تخم مرغ 3 عدد
  • وانیل نوک ق غذاخوری
  • شیر 1 لیوان
  • بکینگ پودر 2 قاشق چایخوری
  • روغن مایع یک دوم لیوان
  • گردو یک دوم لیوان
  • کشمش یک دوم لیوان

کیک کشمشی 64949479794798

مراحل تهیه کیک کشمشی خوشمزه و خانگی

جهت تهیه کیک کشمشی و خانگی در قدم نخست باید مواد یخچالی را از ۳۰ دقیقه قبل از یخچال خارج می کنیم، سپس درون فضای آشپزخانه قرار می دهیم و اجازه می دهیم مواد با دمای محیط کاملا هماهنگ شود. سپس در این مرحله پوست گردو را جدا می کنیم و با کمک چاقو گردو را ریز خرد می کنیم. در ادامه کشمش را می شوییم و درون آبکش قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم آب اضافی اش به طور کامل خارج شود. یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم، سپس تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل به آن اضافه می کنیم. در ادامه با دور تند همزن برقی به مدت ۷ دقیقه هم می زنیم تا مواد کرم رنگ و حجیم شود.

پس ازآن شیر به دمای محیط رسیده را به همراه روغن مایع به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و به مدت ۱ دقیقه هم می زنیم تا مواد با هم ترکیب و یکدست شود. حالا آرد و بکینگ پودر را با هم مخلوط می کنیم. مخلوط آرد را ۲ مرتبه الک می کنیم و مجددا درون الک می ریزیم. مخلوط آرد را طی ۳ مرحله به مایه کیک اضافه می کنیم. در ادامه با لیسک به صورت دورانی و چرخشی در حد ترکیب شدن مواد مخلوط می کنیم. حالا گردو خرد شده را به همراه کشمش درون مایه کیک می ریزیم و در حد ترکیب شدن مخلوط می کنیم. حالا فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود.

در مرحله بعدی یک قالب مناسب انتخاب می کنیم و با کره سرد کف قالب را چرب می کنیم، سپس مقداری آرد کف قالب می پاشیم. مایه کیک را درون قالب می ریزیم، سپس قالب را چند بار محکم روی سطح کار می کوبیم. حالا زمانی که حباب های درون کیک از بین رفت، قالب را در طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم به مدت ۴۰ دقیقه درون فر بپزد. پس از گذشت ۴۰ دقیقه با یک خلال دندان یا سیخ چوبی کیک را تست می کنیم.

در صورت پخته بودن کیک آن را از فر خارج می کنیم، سپس اجازه می دهیم کیک به طور کامل خنک شود. در ادامه آن را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و به اندازه دلخواه برش می زنیم . در صورت تمایل می توانید روی آن را با مواد دلخوه تزئین نمایید.

 

برای از بین بردن بوی تخم مرغ در کیک، چه کنیم؟

  • هنگام زدن زرده‌ها با دور تند همزن حتما کناره های ظرف رو با لیسک دور گیری کنید تا بعدا بوی زهم تخم مرغ داخل کیک حس نشه.
  • از گلاب یا دارچین یا هل هم میتونید بسته به سلیقه در این کیک استفاده کنید.
  • برای پف کردن سفیده تخم مرغ، چه کنیم؟

برای اینکه سفیده به خوبی پف کنه و فرم بگیره، پره های همزن و ظرفی که استفاده می‌کنید باید کاملا خشک و تمیز و عاری از هرگونه چربی باشن.

ترجیحا از ظرف فلزی یا شیشه‌ای استفاده کنید چون ظروف پلاستیکی چربی رو به خودشون جذب میکنن و مانع از فرم گرفتن سفیده میشن.

اگر قالب مخصوص کیک نداشتیم، چه کنیم؟

  • در صورت نداشتن قالب، میتونید این کیک رو داخل سینی فر کوچک هم بپزید (مثلا بیست در سی سانت) و بعد با چاقو به صورت اسلایس های کوچیک برش بزنید اما حتما سینی فر رو با کاغذ روغنی بپوشونید.
  • میتونید کیک رو داخل قالب مافین یا کپسول های کاغذی بپزین، دو سوم کپسول رو با مایه کیک پر کنید و داخل فر بذارید فقط دقت کنید در هر دو روش گفته شده زمان پخت کمتر میشه چون کیک داخل قالب مسطح با ارتفاع کمتر و داخل کپسول ها با اندازه کوچکتر زودتر میپزه.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن