تی تاپ 087465341258

طرز تهیه تی تاپ در خانه با فر و بدون فر !

کیک تی تاپ یکی از کیک های خوشمزه و پنبه ای بازاری است که شنیدن نامش خاطرات زیادی را برای متولدین دهه ۵۰ و ۶۰ زنده می کند.

مواد لازم برای تهیه

  • آرد سفید               ۱ پیمانه
  • شیر                      سه چهارم لیوان
  • روغن مایع              سه چهارم لیوان
  • شکر                    سه چهارم لیوان
  • بکینگ پودر            ۱ قاشق چایخوری
  • پودر کاکائو              ۱ قاشق غذاخوری
  • تخم مرغ              ۳ عدد

تی تاپ 87465492014

دستور تهیه تی تاپ

مرحله اول

ابتدا تخم مرغ را به همراه شکر داخل یک ظرف مناسب می ریزیم و حدود ۵ تا ۸ دقیقه هم می زنیم تا رنگش مواد کرمی و کشدا شود و حجمش تقریبا سه برابر شود. سپس روغن را اضافه می کنیم و در حدی که با دیگر مواد ترکیب شود هم می زنیم.

مرحله دوم

در مرحله بعدی شیرا را اضافه می کنیم و دوباره در حدی که با دیگر مواد ترکیب شود مخلوط می کنیم. در ادامه آرد و بکینگ پودر را ترکیب می کنیم و دو مرتبه الک می کنیم سپس در سه مرحله به مواد اضافه می کنیم و با دیگر مواد مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

۴ قاشق غذاخوری از مایه را داخل یک ظرف مناسب با پودر کاکائو مخلوط می کنیم تا یکدست شوند سپس داخل یک قیف با ماسوره ساده می ریزیم. در ادامه داخل یک قالب با اندازه ۲۰ در ۳۰ سانتی متر را با کاغذ روغنی پوشش می دهیم.

مرحله چهارم

سپس مایه را داخل قالب می ریزیم و اجازه می دهیم تا کف قالب بخوابد. حالا با قیف به صورت مورب روی مایه تی تاپ قیف می زنیم تا ظاهر تی تاپ ها شبیه ظاهر تی تاپ های بازاری شود. فر را از ۱۰ دقیقه قبل با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا گرم شود.

مرحله پنجم

حالا قالب را به مدت ۳۰ دقیقه درون فر در طبقه وسط قرار می دهیم تا کیک تی تاپ آماده شود. پس از اینکه کیک تی تاپ آماده شد اجازه می دهیم کمی خنک شود، سپس انرا به صورت مستطیلی کاملا یکدست برش می زنیم.

مرحله ششم

برای کرم وسط تی تاپ هم می توانیم از کرمفیل شیری یا کرم پاتیسیر استفاده کنیم. به این صورت که بین هر دو لایه مقداری کرمفیل شیری یا کرم پاتیستر قرار می دهیم و با کمی فشار بین دستان دو لایه را به هم می چسبانیم.

مرحله هفتم

برای کشیدن لایه شکلاتی روی کیک هم می توانید مقداری شکلات تخته ای تلخ یا شیرین را به روش بن ماری آب کنید سپس تی تاپ ها را روی توری قرار می دهیم و روی انها شکلات مایع می ریزیم تا به صورت یکدست روکش شوند.

تی تاپ 878945121210

طرز تهیه تی تاپ بدون فر

 

طرز تهیه تی تاپ بدون فر

طرز تهیه تی تاپ خانگی بدون فر هم نتیجه بسیار خوبی دارد. در طرز تهیه تی تاپ بدون فر باید از تابه‌های تفلون مستطیلی استفاده شود که دارای در باشند. مناسب‌ترین تابه برای این کار، تابه‌های دوطرفه هستند که نتیجه کار با آن‌ها مشابه تی‌تاپ پخته‌شده در فر است. مواد اولیه طرز تهیه تی تاپ بازاری بدون استفاده از فر دارای چند تفاوت جزئی با روش قبلی‌ست.

مواد اولیه

  •     ۱ پیمانه                   آرد گندم
  •     ۳/۴ پیمانه                  شیر
  •     ۳ عدد                   تخم مرغ
  •     ۳/۴ پیمانه             روغن مایع
  •     ۱ قاشق چای‌خوری   بیکینگ‌پودر
  •     ۳/۴ پیمانه                شکر
  •     نوک قاشق چای‌خوری  وانیل
  •     ۱ قاشق غذاخوری پودر  کاکائو
طرز تهیه

ابتدا ماهیتابه را چرب کنید و با حرارت پایین روی گاز قرار دهید تا گرم شود. تخم‌ مرغ، شکر و وانیل را به‌مدت ۵ دقیقه به‌خوبی با همزن برقی بزنید تا مایعی به رنگ کرم روشن و کشدار ایجاد شود.  آرد و بیکینگ‌پودر الک‌شده را به مخلوط شکر و تخم مرغ اضافه و به‌آرامی با استفاده از چنگال یا همزن دستی، با هم مخلوط کنید.

به ۲/۳ مواد، پودر کاکائو الک‌شده اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا تمام مواد یکرنگ شود.    مایه قهوه‌ای را در ماهیتابه بریزید و سطح آن را با استفاده از لیسک صاف کنید. ۱/۳ باقی‌مانده از مواد سفیدرنگ را در یک ماسوره بریزید و به‌شکل منحنی روی مواد قهوه‌ای‌رنگ بکشید.

در تابه را ببندید و اجازه دهید مایه تی تاپ ۳۰ دقیقه بپزد. پس از گذشت این زمان، تابه را برگردانید تا طرف دیگر هم برای ۱۰ دقیقه کمی برشته شود. تی‌تاپ‌ها را به‌شکل مستطیل‌های هم‌اندازه برش بزنید. می‌توانید آن‌ها را به‌ همین صورت میل کنید یا با استفاده از خامه، تی‌تاپ‌های دولایه درست کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن