شیرینی 65768746542105

طرز تهیه شیرینی خانگی ساده + ترفندهای تازه نگهداشتن آن

بی شک همه ما میدانیم که شیرینی خانگی در بین افراد محبوبیت بیشتری داشته و به دلیل عدم استفاده از خامه بسیار سالم و لذیذ است. شیرینی ها همیشه برای کودکان و بزرگسالان دوستداشتنی و خوش طعم بوده و به جرات می توان گفت در تمامی میهمانی ها و جشن ها مورد استفاده قرار میگیرد. شما میتوانید این شیرینی خانگی را که در ادامه به شما اموزش میدهیم در خانه برای فرزندان و خانواده خود درست کنید و از طعم بینظیر آن لذت ببرید.

مواد مورد نیاز کوکی عسل و گردو

آرد (الک شده) : 3 پیمانه
کره یا مارگارین (نرم شده) : 125 گرم
پودر قند : 1 پیمانه
زرده تخم مرغ : 4 عدد
شیر : یک دوم پیمانه
عسل : 3 ق س
گردو (خردشده) : به میزان لازم
وانیل : یک چهارم ق چ
بیکینگ پودر : یک دو ق چ

شیرینی 8697869746455210

 روش پخت شیرینی عسل و گردو

کره را داخل کاسه ای ریخته و آرد را به آن اضافه کنید. سپس آن را به وسیله انگشت مخلوط کنید.
پودر قند، 3 عدد زرده تخم مرغ، شیر، عسل، وانیل و بیکینگ پودر را به مواد افزوده و به آرامی ورز دهید تا خمیر نرمی به دست آید.
روی خمیر را با دستمالی مرطوب پوشانده و به مدت 30 دقیقه در دمای محیط استراحت دهید.
از خمیر به اندازه یک گردو برداشته و در دست گرد کنید. سپس آن را داخل سینی فر که از قبل با کاغذ روغنی پوشیده شده، با فاصله بچینید (این کار را ادامه دهید تا مواد تمام شود). سپس با استفاده از قلم مویی بقیه زرده تخم مرغ (زده شده) را روی خمیر بمالید و با گردو تزیین کنید.
سینی را در طبقه وسط فر از قبل با دمای 175 درجه سانتی گراد گرم شده، حدود 30 دقیقه قرار دهید تا بپزد.

نکته : این دسر داخل ظرف دردار و در دمای محیط به مدت 14 روز قابل نگهداری است.

ترفند تازه نگه داشتن کوکی خشک

 

  رطوبت کمتر شیرینی خشک نسبت به نوع تر، دلیل ماندگاری بیشتر آن است.

  شیرینی خشک را می توان  یک تا دو هفته بیرون از یخچال و در جای خنک نگهداری کرد، همچنین می توان به مدت یک ماه در فریزر قرار داد.

  البته باید توجه داشت که هر چه‌ مدت زمان نگهداری شیرینی خشک کوتاه تر باشد، بهتر است، زیرا احتمال اکسید شدن روغن  آن  وجود دارد  و در طولانی مدت افزایش پیدا می کند بنابراین به اندازه نیاز شیرینی خریداری کنید.

  یکی از روش های افزایش مدت ماندگاری شیرینی، به خصوص شیرینی های عید، این است که در ظروف در دار نگهداری شود. برای این کار لازم است شیرینی ها را به صورت ردیفی در کنار هم قرار دهید و برای جلوگیری از چسبیدن شیرینی ها به یکدیگر و خرد شدنشان هم

شیرینی 6587468768465101

  می توانید ورقه ای از کاغذ روغنی بین ردیف های بالا و پایین قرار دهید سپس برای مدت کوتاه در یخچال بگذارید تا شیرینی تازه تر بماند.

  نگهداری طولانی مدت شیرینی خشک باعث مسمومیت نمی شود، اما تازگی خود را از دست می دهد و به دلیل اکسید شدن روغن  آن می تواند در تمام گروه های سنی، حداقل بروز مشکلات گوارشی را در پی داشته باشد.

  برای نگهداری کوتاه مدت شیرینی در یخچال بهتر است آن‌ها را در جعبه های در بسته داخل کیسه های نایلونی بدون منافذ قرار دهید.

  از قرار دادن بسته های شیرینی در معرض نور آفتاب خودداری کنید.

  برای نگهداری طولانی مدت شیرینی ، جعبه ها را در کیسه های بدون منفذ نایلونی یا نایلکس قرار دهید و در فریزر نگهداری کنید تا کیفیت مطلوب آن‌ها افزایش  یابد.

  شیرینی  ها را از جایی تهیه کنید که آن‌ها را در یخچال نگهداری  می کنند.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن