شیرینی میکادو 746874687468541

شیرینی میکادو خانگی و ترد

شیرینی میکادو یکی از انواع شیرینی های سنتی و خوش طعم ایرانی است و معمولا در مراسمات برای پذیرایی سرو می شود. این شیرینی خوشمزه و لذیذ مورد پسند بسیاری از ایرانی ها است . با ما همراه باشید تا به طرز تهیه این شیرینی خوشمزه بپردازیم.

شیرینی میکادو 478768746874674854654

مواد لازم شیرینی میکادو

  • آرد قنادی 2 پیمانه
  • آرد نخودچی 1 پیمانه
  • پودر کاکائو 3 قاشق غذاخوری
  • پودر قند 1 و نیم پیمانه
  • کره یا روغن جامد 150 گرم
  • روغن مایع 1 پیمانه
  • پودر هل و پودر دارچین به مقدار کافی
  • نان میکادو ۶ ورق
  • شکلات تخته ای ۱۵۰ گرم
  • شکلات سفید به مقدار کافی

شیرینی میکادو 4787468746874674874157

مراحل طرز تهیه شیرینی میکادو

جهت تهیه شیرینی میکادو خانگی و خوشمزه در قدم نخست آرد سفید را درون الک می ریزیم، سپس درون یک تابه مناسب الک می کنیم. در ادامه تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس به مدت ۱۰ دقیقه تفت می دهیم تا بوی خامی آرد گرفته شود. حالا پس از گذشت این زمان آرد نخودچی را درون الک می ریزیم، سپس روی آرد سفید الک می کنیم و مجددا به مدت ۱۰ دقیقه تفت می دهیم تا بوی خامی آرد نخودچی هم گرفته شود. توجه داشته باشید آرد نخودچی سریع می سوزد، به صورت مداوم هم بزنید.

در این مرحله پودر کاکائو را درون الک می ریزیم، سپس روی مخلوط آرد الک می کنیم و مجددا ۳ دقیقه دیگر تفت می دهیم. در ادامه تابه را از روی حرارت بر می داریم، سپس مجددا مخلوط آرد را درون الک می ریزیم و درون تابه الک می کنیم. سپس کره یا روغن جامد را اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم و اجازه می دهیم کره یا روغن جامد ذوب شود. در ادامه روغن مایع را کنترل شده به مخلوط آرد اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مواد به غلظت مورد نظرمان برسد.

در این مرحله پودر قند، پودر هل و پودر دارچین را درون الک می ریزیم، سپس روی مایه میکادو الک می کنیم و مخلوط می کنیم، در صورتی که مواد شیرینی میکادو غلیظ شد به آن مقداری روغن مایع اضافه می کنیم و مجددا مخلوط می کنیم. توجه داشته باشید غلظت مواد میکادو باید به گونه ای باشد که به راحتی روی نان میکادو پهن شود. در ادامه تابه را از روی حرارت بر می داریم، سپس اجازه می دهیم کمی از دمای مواد میکادو کاسته شده و ولرم شود.

حالا یک ورق نان میکادو روی سطح کار قرار می دهیم، سپس مقداری از مواد میکادو روی نان می ریزیم و با پالت پخش می کنیم تا تمام سطح نان را پوشش بدهد. توجه داشته باشید در صورتی که مواد میکادو داغ باشد نان خمیر می شود. هنگامی که مواد میکادو سرد شده باشد لایه ها به هم نمی چسبند. در ادامه یک ورق نان روی ورق قبلی قرار می دهیم و با دست فشار می دهیم تا لایه ها به هم بچسبند، سپس به همین ترتیب ادامه می دهیم تا ورق های نان تمام شود.

در این مرحله یک جسم سنگین روی میکادو قرار می دهیم تا لایه ها روی هم فیکس شوند، سپس اجازه می دهیم به مدت ۴ تا ۵ ساعت در دمای محیط استراحت کند. در ادامه پس از گذشت این زمان شکلات تخته ای را به صورت مکعبی خرد می کنیم.

در این مرحله ۲ قاشق غذاخوری روغن مایع به شکلات تخته ای اضافه می کنیم تا هنگام برش شیرینی ها شکلات روی آن ها خرد نشود، سپس شکلات تخته ای را روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری بنماری می کنیم تا ذوب شود.

سپس شکلات ذوب شده را روی نان میکادو به صورت پخش می ریزیم و با پالت پخش می کنیم تا تمام سطح نان را پوشش بدهد. در ادامه شکلات سفید را روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری بنماری می کنیم و درون قیف یک بار مصرف می ریزیم.

در این مرحله شکلات سفید را به صورت نواری نازک روی نان پایپ می کنیم و به کمک چنگال، خلال دندان یا شانه روی شکلات می کشیم و به آن طرح می دهیم. در ادامه اجازه می دهیم شکلات در دمای محیط خودش را بگیرد و سفت شود.

در نهایت شیرینی میکادو را به اندازه و فرم دلخواه برش می ریزیم و برش های شیرینی را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در آخر این شیرینی خوشمزه را به همراه چای زعفرانی تازه دم سرو می کنیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن