چیز کیک قهوه 7874688747846454

چیز کیک قهوه بسیار خوشمزه و ماندگار

چیز کیک قهوه یکی از انواع دسرهای خوشمزه و بین المللی است که با مواد و رسپی های مختلفی درست می شود، در حالت کلی چیز کیک در زمره دسر های فوق العاده خوشمزه است و در طعم های مختلفی تهیه می شود.  در این مطلب قرار است به طرز تهیه چیز کیک قهوه بسیار خوشمزه بپردازیم ، با کالنی همراه باشید.

چیز کیک قهوه 4846846484

مواد لازم جهت تهیه چیز کیک قهوه خانگی

  • پنیر لبنه ۸۵۰ گرم
  • شکر دانه ریز ۱ لیوان
  • خامه صبحانه ۲۰۰ گرم
  • آرد‌ ۱ قاشق غذاخوری
  • نشاسته ذرت ۲ قاشق غذاخوری
  • وانیل ۵ گرم
  • تخم مرغ ۳ عدد
  • قهوه نیم کوب ۱٫۵ قاشق غذاخوری

مواد لازم لایه میانی

  • بیسکویت سبوس‌دار ۱ بسته
  • بیسکویت پتی بور کاکائویی ۱ بسته
  • کره ۱ قاشق غذاخوری
  • پودر قهوه ۱ قاشق غذاخوری
  • آب جوش ۳ قاشق غذاخوری

مواد لازم برای تهیه کرم گاناش

  • خامه صبحانه ۲۰۰ گرم
  • شکلات تیره ۱۳۰ گرم
  • پودر کرم شانتی ½ بسته

چیز کیک قهوه 498746874867468774186

مراحل تهیه چیز کیک قهوه خوشمزه

‌برای تهیه چیز کیک قهوه خوشمزه در ابتدای کار کره را روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری بنماری می کنیم تا کاملا ذوب شود، سپس بیسکویت سبوس دار را به همراه بیسکویت پتی بور شکلاتی درون غذاساز می ریزیم. حالا بیسکویت ها را به خوبی میکس می کنیم تا کاملا پودر شوند، سپس پودر قهوه را به همراه قهوه دانه ریز درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس آب جوش را به کاسه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم. در ادامه مخلوط قهوه را به همراه کره ذوب شده به غذاساز اضافه کرده و مجددا چند پالس می زنیم تا بیسکویت حالت خمیری شکل پیدا کند. حالا درون یک قالب کمربندی مربع را با کاغذ روغنی یا سلفون می پوشانیم.

در این مرحله مواد کراست را درون قالب ریخته، سپس با کف لیوان آنرا فشار می دهیم تا کاملا سفت و منجسم شود. حالا قالب را به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم تا لایه کراست به طور کامل سفت و فشرده شود. در این فاصله به سراغ درست کردن کرم پنیری می رویم، برای این منظور فر را روی حرارت ۱۵۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود، سپس پنیر لبنه را درون آبکش قرار داده تا آب اضافی اش خارج شود. حالا پنیر لبنه را به همراه شکر درون یک کاسه نسبتا بزرگی می ریزیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۷ دقیقه هم می زنیم تا بافت پنیر باز شده، سپس کاملا نرم شود. در ادامه خامه را به کاسه می افزاییم.

در این مرحله آرد را به همراه نشاسته ذرت، وانیل و قهوه نیم کوب شده به کاسه اضافه کرده و مجددا با دور تند همزن برقی به مدت ۲ دقیقه هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. حالا تخم مرغ ها را دانه دانه به کاسه می افزاییم. پس از اضافه کردن هر دانه تخم مرغ آنرا به مدت ۳۰ ثانیه به خوبی هم می زنیم تا تخم مرغ ها به صورت یکدست هم زده شوند. توصیه می شود بین کار کاسه را چند مرتبه دورگیری کنید تا بوی نامطبوع تخم مرغ از بین برود.

حالا قالب را از یخچال خارج کرده، سپس مایه کرم پنیری را درون قالب روی لایه کراست می ریزیم، سپس روی آنرا کاملا صاف کرده و طبقه وسط فر قرار می دهیم. در ادامه یک ظرف آب جوش طبقه زیرین فر قرار می دهیم. در این مرحله اجازه می دهیم چیز کیک به مدت ۶۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. پس از گذشت این زمان بدون خارج کردن قالب از فر درب فر را نیمه باز گذاشته و اجازه می دهیم چیز کیک به مدت ۱۵ دقیقه درون فر بماند.

توجه داشته باشید پس از پایان پخت چیز کیک آنرا بلافاصله از فر خارج نکنید، به دلیل تغییر ناگهانی دما سطح چیز کیک ترک می خورد. در این فاصله به سراغ درست کردن کرم گاناش می رویم، برای این منظور شکلات را خرد می کنیم.  حالا شکلات خرد شده را درون یک کاسه ریخته و کاسه را روی حرارت بخار کتری قرار می دهیم تا شکلات به روش بنماری ذوب شود. در ادامه خامه را درون یک کاسه مناسب ریخته و با دور تند همزن برقی به مدت ۴ تا ۵ دقیقه هم می زنیم. پس از گذشت این زمان شکلات آب شده را به همراه کرم شانتی به کاسه اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم، سپس کرم را درون قیف ماسوره دار با سر ماسوره ساده ریخته و چیز کیک خنک شده را از فر خارج می کنیم.

در قدم بعدی حالا کرم گاناش را به طرح دلخواه روی چیز کیک پایپ کرده، سپس قالب را به مدت ۱۲ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا کاملا خنک شود. پس از گذشت این زمان قالب را از یخچال خارج کرده و چیز کیک را از قالب جدا می کنیم. در ادامه چیز کیک را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم، سپس مقداری پودر کاکائو به عنوان تزیین روی چیز کیک الک می کنیم. چیز کیک قهوه فوق العاده خوشمزه شما حاضر است ، می توانید به فرم دلخواه آن را برش زده و سرو نمایید .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن