بار شکلاتی 498485741865741874186741

طرز تهیه بار شکلاتی ، شکلات تخته ای بین المللی

بار شکلاتی یکی از انواع شکلات های تخته ای بین المللی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود، این شکلات فوق العاده خوشمزه برای اکثر افراد لذیذ است و تقریبا می توان گفت همه افراد به دنبال یادگیری طرز تهیه آن هستند، این شکلات بهترین گزینه برای میهمانی ها و اوقات فراغت شما و کودک دلبندتان خواهد بود. بد نیست بدانید با استفاده از این بار شکلاتی وی را تشویق به خوردن آجیل و مغزیجات مفید خواهید کرد. روش تهیه این دسر بسیار ساده و آسان است ، به راحتی می توانید آن را در منزل خود آماده کنید، پس با کالنی همراه باشید تا به آموزش کامل و مرحله به مرحله ای این شکلات خوشمزه بپردازیم.

بار شکلاتی

بار شکلاتی از جمله شکلات ها و دسر های خوشمزه ای است که برای میهمانی ها و عیدها مورد استفاده قرار میگیرد. این شکلات تخته ای بسیار مقوی و مفید برای فرزندان شما خواهد بود و با دارا بودن خرما، کره بادام زمینی و مغزیجات های متنوع  خواص بالایی را به همراه دارد. برای تهیه این بار شکلاتی  میتوانید از مغرهای متنوع و طبق سلیقه خود استفاده کنید و خوشبختانه به دلیل تهیه آن با خرما شما نیازی به استفاده از شکر نخواهید داشت. در  واقع شیرینی این تخته ای مقوی با شیرینی خرما و به صورت طبیعی شیرین شده است که هیچگونه ضرری را برای کودکان و شما به همراه نخواهد داشت.

در صورتی که فرزند شما برای صبحانه و خوردن نوشیدنی های مقوی نظیر شیر اشتیاقی نداشته باشد ، می توانید از  این شکلات تخته یا همان بار شکلاتی برای تشویق وی به خوردن شیر استفاده کنید. در صورتی که تمایلی به شکلات کاکائویی تخته ای نداشته باشید می توانید از شکلات های کاراملی و تلخ نیز استفاده کنید.

مواد مورد نیاز برای تهیه بار شکلاتی

  • کره بادام زمینی 6 قاشق غذاخوری
  • پودر کاکائو 2 قاشق غذاخوری
  • خرما 10 عدد
  • نمک به مقدار لازم
  • شکلات تخته ای 30 گرم
  • مغزیجات دلخواه 2 قاشق غذاخوری

بار شکلاتی 498485741865741874186741

طرز تهیه بار شکلاتی

جهت تهیه بار شکلاتی در قدم نخست باید پوست خرماها را از آن جدا کرده و هسته آن را کاملا خارج کنید،  در ادامه خرما های بدون پوست و هسته را درون یک ظرف دلخواه و مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله چند قاشق آب جوش به خرما ها اضافه کرده و آنها را با پشت قاشق یا چنگالی له می کنیم تا مانند پوره ها  کاملا یکدست شوند. در ادامه کره بادام زمینی هم دمای محیط را به همراه نمک به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا مواد را مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند، سپس پودر کاکائو را کم کم به کاسه اضافه می کنیم و با پشت قاشق به خورد دیگر مواد می دهیم. در ادامه یک ظرف مربعی مناسب را با کاغذ روغنی پوشش می دهیم.

مرحله چهارم

حالا مواد را درون ظرف می ریزیم و با پشت قاشق به صورت یکدست درون ظرف پهن می کنیم. در ادامه شکلات تخته ای را درون یک کاسه فلزی می ریزیم و ۱ قاشق غذاخوری روغن مایع به آن اضافه می کنیم.

بار شکلاتی 479676874674896874

مرحله پنجم

در این مرحله کاسه حاوی شکلات را روی حرارت بخار آب کتری یا سماور قرار داده و به روش بن ماری شکلات را ذوب می کنیم. پس از اینکه شکلات ذوب شد، آنرا با روغن مایع ترکیب می کنیم تا یکدست شوند.

مرحله ششم

حالا شکلات ذوب شده را درون قیف یک بار مصرف می ریزیم و به سلیقه خود روی مواد را با شکلات ذوب شدن تزیین می کنیم. در ادامه مقداری مغزیجات روی مواد می ریزیم و آنرا به مدت ۱۵ دقیقه درون فریزر قرار می دهیم تا آماده شود.

این شکلات فوق العاده خوشمزه را می توانید برای صبحانه  عصرانه در کنار چای میل کنید و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن