نان خانگی 46545343

طرز تهیه نان خانگی به ساده ‌ترین روش

نان خانگی از اصلی ‌ترین خوراکی ‌هایی است که در ایران از زمان‌ های گذشته تا به امروز مورد استفاده قرار می‌ گیرد و در سبد خوراکی‌ های ما ایرانیان جای دارد و آن را به‌ عنوان یک قوت اصلی می ‌توان حساب کرد.

به طوری که بدون خوردن نان ما احساس سیری نخواهیم کرد و آن‌ هم به دلیل ترکیبات مغذی و فیبر بالای آن می‌باشد. نان به صورت‌ های مختلفی در ایران و دیگر کشور های خارجی درست می‌شود نان ‌های سنتی ایرانی اعم از بربری ، تافتون ، سنگک و لواش بود . از پرطرف ‌دار ترین نان ‌های مورد استفاده می‌ باشد ، ما می‌ توانیم این دسته از نان ‌ها را به ‌راحتی از نانوایی ‌ها تهیه کنیم اما نان‌ های حجیم و فانتزی را می‌توانید از قنادی ‌ها و فانتزی فروشی ‌ها تهیه کنید . در ادامه با کالنی همراه باشید تا طرز تهیه نان خانگی را به ساده ترین روش ممکن آموزش ببینیم .

نان خانگی 854213535

طرز تهیه نان خانگی

طرز تهیه نان خانگی آن ‌قدرها هم که فکر می‌ کنید ، سخت نیست برای تهیه آن شما نیازمند موادی شامل آرد ، شکر ، سیاه ‌دانه ، نمک و آب ولرم و  پودر خمیر مایه می‌ باشید . که آن‌ها را می‌توانید به ‌راحتی در منزل تهیه کرده و نان خوشمزه خود را آماده کنید . مصارف این نان برای صبحانه و عصرانه بسیار محبوب است آن را می ‌توانید با پنیر، کره ، مربا و یا حتی با غذا های دیگر میل کنید .

مرحله اول ؛ ابتدا و برای شروع کار شما نیازمند ۱ قاشق غذا خوری پودر خمیر مایع هستید تا آن را درون یک ظرف گود ریخته و به ‌همراه یک قاشق غذاخوری شکر و یک قاشق چای‌خوری نمک و یک قاشق چای ‌خوری زرد چوبه و آرد الک شده اضافه کنید . مواد را به‌ خوبی هم زده و باید بدانید تمامی مواد به جز آب و سیاه دانه را به ظرف اضافه نمی ‌کنیم.

مرحله دوم ؛ در این مرحله وسط مواد مخلوط شده را کمی گود می‌کنیم و یک ‌چهارم پیمانه آب را داخل آن قسمت اضافه نموده و شروع به ‌هم زدن می ‌کنیم خمیر به دست‌ آمده را با کمی آب مخلوط کرده تا از چسبندگی آن کاسته شود . شما حتی می ‌توانید با استفاده از کمی آرد خمیر را از چسبندگی بالای آن بکاهید .

بعد از آماده کردن خمیر به‌ طور کامل روی آن را با ۱ پارچه یا حوله می ‌پوشانیم و به مدت ۱ ساعت آن را در محیط اتاق استراحت می ‌دهیم تا مواد حجیم‌ تر شود .

نان خانگی 4524165465

در مرحله بعدی بعد از اتمام استراحت خمیر آن را به چونه های هشت ‌قسمتی یا ۴ قسمتی و یا به هر تعدادی که خودتان مایل هستید تقسیم نمایید . خمیر ها را به مدت ۲۰ دقیقه دیگر در محیط اتاق استراحت دهید تا حجم خمیر ها بیشتر شود پس ‌از آن خمیر را روی ۱ سطح صاف با وردنه که به آن آرد زده ‌ایم به ضخامت خیلی کم و به قطر تقریبی ۲۰ سانتی‌متر باز و پهن خارج می‌کنیم بر روی آن را مقداری سیاه‌دانه می‌ریزیم . حالا در این مرحله با کمک چنگال سوراخ ‌های ریزی را بر روی آن ایجاد می‌نماییم .

در مرحله بعدی تابه‌ ای را روی حرارت ملایم قرار داده تا خیلی داغ نشود چونه ای از خمیر را آماده کرده ‌ایم بر روی کف تابه که کمی چرب نموده  ‌ایم قرار داده وقتی روی خمیر حباب ایجاد شد یعنی کار و پختن نان را درست انجام داده‌اید ، بعد از طلایی شدن و پختن نان به ‌صورت کامل آن را برگردانید تا طرف دیگر آن نیز به‌ خوبی پخته شود . بقیه خمیر ها را نیز به ‌همین صورت آماده پختن کنید توجه داشته باشید که روی آن ‌ها را بپوشانید تا خمیر به دست‌آمده خشک نشوند و بعد از اتمام پخت ‌و پز نان شما آماده ‌است .

می‌توانید آن را برای وعده ‌های صبحانه و یا دیگر وعده ‌ها نظیر شام عصرانه و حتی نهار نیز مورد استفاده قرار دهید ممکن است علاقه ‌مند به مصرف نان‌ های شیرین نیز باشید برای این منظور می  ‌توانید مقدار شکر را کمی بیشتر کنید.

طرز تهیه نان خانگی با کنجد

شما برای طرز تهیه این نان می ‌توانید علاوه ‌بر سیاه دانه از کنجد ، گردو و یا دیگر موارد روش استفاده کنید . تمامی مراحل طبق گفته‌ ی بالا انجام می ‌گیرد تنها باید روی نان را به‌ جای استفاده از سیاه دانه با استفاده از کنجد تزیین کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن