کیک آرد سبوس 07889612210

طرز تهیه کیک با آرد سبوس دار در خانه با مواد اولیه

کیک آرد سبوس از جمله کیک های خاص می باشد که ممکن است تاکنون به گوشتان نخورده باشد. طرز تهیه کیک با آرد سبوس از جمله روش های معجزه آسا برای است، در این نوع از کیک از سیب و دارچین استفاده می شود،  مواد میانی این کیک در واقع با سیب و دارچین می باشند که مزه فوق ا لعاده و طعم لذیذی را برایتان تداعی خواهند کرد.

این کیک مقوی با آرد سبوس تهیه می شود و برای کودکان گزینه ای مناسب به حساب می آید اگر دوست دارید کیک مقوی تری داشته باشید به دلخواه کمی گردو خرد شده نیز به مواد کیک اضافه کنید. در مطالب قبلی کالنی اشاره کرده ایم که فواید سبوس چیست ، قطعا نیز از آنها مطلع هستید، با ما همراه باشید تا به تهیه این کیک لذیذ بپردازیم.

کیک آرد سبوس 086475132

مواد  لازم برای تهیه

  • تخم مرغ ۴ عدد
  • شکر ۱ و ۱/۳ پیمانه
  • آرد سبوس دار ۲.۵ پیمانه
  • روغن مایع ۱/۲ پیمانه
  • شیر ۱ پیمانه سر خالی
  • بیکینگ پودر ۱ ق غذا خوری
  • سیب ۳ عدد
  • دارچین ۱ ق غذا خوری
  • گردو خرد شده ۱/۷۴ پیمانه

مراحل تهیه کیک با آرد سبوس دار

ابتدا همه مواد لازم را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند. سپس به کمک پیمانه اندازه گیری یا یک لیوان دسته دار فرانسوی مواد را اندازه گیری کنید. فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید تا گرم شود و برای پخت بدون فر نیز باید شعله پخش کن را به همراه قابلمه مورد نظر روی حرارت قرار دهید تا برای ۱۰ دقیقه گرم شود. تخم مرغ ها را به همراه وانیل و شکر داخل کاسه برای ۵ دقیقه هم بزنید تا کرمی رنگ و کشدار شود و حتما بین هم زدن مواد را دورگیری کنید تا همه تخم مرغ هم بخورد، در ادامه باید روغن و شیر را به ترتیب اضافه کنید و در حد مخلوط شدن مواد هم بزنید.

آرد و بیکینگ پودر و دارچین را باهم مخلوط و سه بار الک کنید و طی ۳ مرحله به مواد فوق اضافه کنید و هم بزنید. حتما به صورت دورانی مواد را هم بزنید تا پف مواد گرفته نشود. سیب را پوست بگیرید و نگینی یا مکعبی خرد کنید و به همراه گردو به مواد اضافه کنید و فولد کنید. در ادامه باید مواد را در قالب یا قابلمه مورد نظر که چرب کردید بریزید و برای پخت در فر باید ۵۰ الی ۶۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ بگذارید تا پخته شود و برای پخت بدون فر نیز باید ۱ ساعت ۲۰ دقیقه زمان دهید تا کیک خوب مغز پخت شود و از قالب جدا کنید و به دلخواه تزیین کنید.

کیک آرد سبوس 658745412

نکات کلیدی برای تهیه کیک با آرد سبوس دار

  1. می توانید در فر برقی و یا توستر با دمای ۱۶۰ و ۴۵ دقیقه زمان بگذارید تا پخته شود.
  2. برای تست پخت کیک باید یک خلال دندان یا چاقو را وسط کیک فرو کنید و تست کنید تا کیک پخته شده باشد و یا زمان بیشتری باید بدهید.
  3. این مقدار برای قالب گرد با سایز ۲۵ مناسب است.
سخن پایانی

برای اینکه وعده غذایی روزانه خود را کامل و مقوی تر کنید، توصیه می شود این کیک خوشمزه ای که در این بخش از کالنی به شما آموزش داده ایم را درست کنید . این کیک به دلیل تهیه شدن با آرد سبوس دار حاوی مواد مغذی و ویتامین میباشد که برای بدن افراد نقش مفیدی را دارا است. برای اینکه بتوانید کودکان خود را نیز مشتاق به خوردن صبحانه یا عصرانه کنید ، توصیه می شود از این کیک خوشمزه خانگی کمک بگیرید.

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن