کیک ونیزی 659886559

طرز تهیه کیک ونیزی فوق العاده و لذیذ در خانه

کیک ونیز از جمله کیک های خوش طعم و خوشمزه است که این روزها جزو اولین انتخابات اشخاص برای عصرانه می باشد، در این بخش سعی براین داریم تا به تهیه این کیک خوشمزه بپردازیم. کیک ونیزی با موز تهیه می شود و برای داشتن رنگی تیره تر از شکر قهوه ای می توانید استفاده نمایید. همچنین جالب است بدانید این کیک را می توانید بدون فر نیز تهیه کنید، با کالنی همراه باشید تا به تهیه این کیک پرطرفدار و خوشمزه بپردازیم.

مواد لازم برای تهیه کیک ونیزی

  • موز: ۱ عدد
  • کره: ۱۲۰ گرم
  • شکر: ۱ پیمانه
  • تخم مرغ: ۲ عدد
  • آرد سفید: ۳۰۰ گرم
  • شکر قهوه ای: ۳۰۰ گرم
  • وانیل: ۱/۴ قاشق غذا خوری
  • بکینگ پودر: ۱ قاشق مربا خوری
  • سرکه سفید: ۲ قاشق غذا خوری
  • شکلات چیپسی: ۳ قاشق غذاخوری

نکته مهم در تهیه : در صورت تمایل می توانید دو قاشق از آرد دستور را کم کرده و پودر کاکائو را جایگزین کنید.

نکته مهم در تهیه : در صورت حذف جوش شیرین به همان مقدار به بکینگ پودر اضافه کنید.

نکته : برای پخت کیک اسفنجی زرده و سفیده تخم مرغ را از همدیگر جدا کنید.

دقت کنید که حتی یک قطره از زرده نباید داخل سفیده باشد وگرنه کیک به خوبی پف نمی کند.

کیک ونیزی 87825885

سفیده را درون ظرف پلاستیکی یا شیشه ای بریزید آنگاه آن را هم بزنید تا پف کند به صورتی که چنانچه ظرف را وارونه کردید نریزد همینطور سفیده باید به شکل خامه حالت گرفته شده درآید. همینطور برای پف کردن سفیده تخم مرغ می توانید حدود ۱/۳ از شکری را که برای پخت کیک داشتید را به سفیده اضافه کنید. سفیده را فقط در یک جهت هم بزنید.

 

در مرحله آخر که مواد کیک را با یکدیگر ترکیب کردید باید سفیده را به مایه کیک اضافه کنید آنگاه سفیده را با قاشق چوبی یا پلاستیکی هم بزنید. سفیده را باید در حدی هم بزنید که تنها با مواد مخلوط شود و سفیدی آن درون مایه کیک دیده شود.

 

برای مخلوط کردن سفیده تخم مرغ با دیگر مواد هیچ وقت از همزن یا قاشق فلزی استفاده نکنید و سفیده را در یک جهت با مواد ترکیب کنید.

 

مراحل تهیه کیک ونیزی در منزل

ابتدا تمامی مواد کیک را از یخچال بیرون بگذارید تا با دمای محیط یکی شوند. سپس برای تهیه باتر میلک، سرکه را به شیر اضافه کنید و بگذارید ۱۲ دقیقه بماند.

آرد و بکینگ پودر را با هم مخلوط و ۲ بار الک کنید. فر را در دمای ۱۸۰ درجه تنظیم کنید تا زمانی که مواد کیک آماده شود فر گرم بشود زیرا کیک بافت خوبی داشته باشد.

سپس شکر و کره را در یک کاسه مناسب بریزید و با همزن برقی حدود ۵ دقیقه هم بزنید تا سفت و کرمی رنگ شود. بعد از اینکه شکر و کره را هم زدید،

تخم مرغ ها را به آن دانه دانه اضافه کنید. در حین ریختن تخم مرغ ها وانیل را هم بیفزایید. بعد از مخلوط خوب مواد ترکیب شیر و سرکه یا همان باتر میلک را اضافه و در حد مخلوط شدن هم بزنید.

بعد از مخلوط شدن مواد آرد را آرام آرام به مواد اضافه و هم بزنید. در آخر زمانی که آرد کاملا مخلوط و گلوله های آن باز شد، شکلات چیپسی همراه موز خرد شده (به اندازه دلخواه) اضافه کنید و تا زمانی که مایع کیک مخلوط شود. اگر در این مرحله مواد سفت بود کاملا طبیعی می باشد که به علت اضافه کردن آرد است.

در مرحله آخر مواد کیک را در قالب مورد نظر از قبل گرم شده بریزید و سطح قالب را بکوبید تا سطح کیک صاف شود. در ادامه کیک را در فر از قبل گرم شده به مدت ۴۰ دقیقه بگذارید.

در حین پخت کیک، به آن سر بزنید و برای اطمینان از پخته شدن به کیک چنگال بزنید. زمانی که کیک پخت صبر کنید تا کاملا خنک شود و از قالب در بیاورید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن