نان سبزیجات 8645312

فواید نان سبزیجات به همراه آموزش پخت نان سبزیجات

آیا تا به حال خودتان در خانه نان سبزیجات درست کرده اید ؟  اگر شما هم مانند من یکی از طرفدارای ثابت نان سبزیجات هستید  این مقاله را از دست ندهید. نان سبزیجات از نان های بسیار لذیذ بوده که علاوه بر فواید بسیار سبوس و آرد موجود در نان همچنین از ریزمغذی های سبزیجات نیز بهره مند است که به ویژه برای کودکان و افراد سالمند توصیه می شود.

به همین بابت ما در این مقاله قصد داریم آموزش چند نان سبزیجات بسیار خوش طعم را به شما عزیزان بدهیم تا همراه خانواده عصرانه دلچسبی را برای خود به ارمغان بیاورید  پس تا انتهای این مقاله با ما باشید.

می دانید که  سبزی خشک  جدای از فواید بسیار زیاد برای بدن به دلیل عطر بسیار خوب ، از روش های بسیار عالی برای طعم دار کردن غذا است که خوشبختانه در بین ما ایرانی ها کاربرد فراوانی دارد .سبزی های خشک  به دلیل هماهنگی در طعم های گوناگون منجر به تاثیر گذارترین چاشنی در اغلب غذا به شمار می آید.

دو کاربرد بسیار مهم سبزی خشک در نان

  1. . خوش طعم و خوش عطر شدن غذا
  2. تبدیل شدن نان به ترکیب انرژی زا

 

  1. اگر شما هم کودکی درخانه داشته باشید احتمالا شاهد این ماجرا هستید که به دلیل بوی نان ، علاقه خاصی به خوردن وعده های غذایی نشان نمی دهد و همین موضوع نگرانی شما را برانگیخته است. از آن جا که کودکان در سن رشد هستند و بدن آن ها نیازمند تامین ویتامین و مواد مغذی است . شما می توانید با نان سبزیجات علاقه آن ها را  به وعده های غذایی نیز افزایش دهید و شاهد رشد چشمگیر فرزندانتان باشید.

نان سبزیجات 9865345

اما ترکیب های مقوی در نان که شما می توانید آن را در پخت نان نیز بکار بگیرید.

  • مخلوط شوید خشک و کنجد
  • مخلوط نعناع خشک و زرد چوبه
  • مخلوط جعفری خشک همراه با تخم مرغ
  • مخلوط تره خشک و کنجد
  1. نان سبزیجات با ارزش غذای بالا

سبزیجات منبع مواد مغذی است که هر کدام ارزش غذایی خاص دارد اما به طور کل وجود ماهیت گیاهی در سبزیجات خشک که سبب افزایش اکسیژن رسانی به بافت ها و سلول ها می شود، باعث شده که ترکیب آن با نان سبب ایجاد یک ماده انرژی زا برای بدن شود. بنابراین اگر جزء افرادی هستید که مصرف روزانه نان شما بالا است، راه حل موثر برای جلوگیری از ایجاد اضافه وزن در شما استفاده از نان ها ترکیب شده با سبزیجات خشک می باشد.

  1. طرز تهیه نان سبزیجات در فر برای 4تا6 نفر

مواد لازم

  1. شکر         1 قاشق چایخوری
  2. نمک         1 قاشق چایخوری
  3. مایه خمیر 1/5 قاشق سوپخوری
  4. فلفل سیاه 1 قاشق چایخوری
  5. آرد سفید 400 گرم
  6. شیر        1 لیوان
  7. سبزیجات تازه (شوید، جعفری، پیازچه و آویشن) 3 قاشق غذاخوری

نان سبزیجات 8451534132

پخت نان سبزیجات

ابتدا شیر را در دمای بسیار ملایم قرار دهید تا گرم شود سپس شکر را در شیر گرم ریخته و مایه خمیر را به آن اضافه کنید. در ظرف را ببندید تا ۵ دقیقه بماند بعد از گذشت مدتی خواهید دید که روی سطح آن پف کرده آن را به آرامی هم بزنید و سپس  آرد و نمک را با آن اضافه کنید تا خمیر به دست نچسبد در آخر روی آن را بپوشانید و مدتی در جای گرم بگذارید تا زمانی که حجم آن دو برابر شود.

در مرحله بعدی اگر از سبزیجات تازه استفاده می کنید سبزیجات کاملا خورد کنید . یک قالب یا یک سینی را با کمی روغن چرب کنید و سپس آرد بپاشید. خمیر را با سبزیجات مخلوط ‌کنید و در قالب قرار بدهید و آن را پخش کنید.  برای مغز پخت شدن نان بهتراست روی سطح آنرا با کارد چند شکاف بدهید  برای حجم بیشتر نان می توانید و روی آنرا بپوشانید و حدود 30 دقیقه در جای گرم قرار بدهید . برای نرم شدن نان بهتر است خمیر را  با یک لیوان آب در داخل فر  قرار دهید . فر را در دمای 400 درجه و به مدت 35 دقیقه بگذارید بپزد .

  1. نان سبزیجات :

مواد مورد نیاز

  1. شیر ولرم          نصف لیوان
  2. پودر خمیرمایه 6 گرم
  3. شکر                1 قاشق چایخوری
  4. نمک                 1 قاشق چایخوری
  5. تخم مرغ         1 عدد
  6. روغن مایع یا زیتون 3 قاشق غذاخوری
  7. آرد نانوایی یا آرد شیرینی پزی حدودا 300 گرم (کمتر از دو لیوان)
طرز تهیه و پخت نان سبزیجات

شیر خود را در کاسه درب دار بریزید سپس  یک قاشق شکر و پودر خمیر مایه را  به شیر اضافه کنید و بهم بزنید تا خوب مخلوط شود . سپس در آن را بگذارید تا 10 دقیقه به عمل بیاید. تخم مرغ و روغن مایع و نمک و خمیر به عمل آمده و آرد الک شده را  تا زمانی که خمیر به دست نچسبد کم کم اضافه کنید. به یاد داشته باشید که آرد را قبل از ریختن 2 یا 3 بار الک کنید.  در آخر آن را خوب ورز دهید و به مدت 1 ساعت آن را در محیطی نسبتا گرم قرار دهید تا استراحت کند .

در مرحه بعد  سبزیجات مورد علاقه ی خود را به خمیر اضافه کنید  و سپس آن را تقسیم کنید و در سینی آغشته به روغن بگذارید در مرحله ی بعد  زرده تخم مرغ و زعفران را  بر روی خمیر خود بمالید . خمیر را همراه با یک لیوان آب در فر 190 درجه به مدت 15 الی 20 دقیقه قرار دهید تا نان خشک و سفت نشود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن