کیک چاکلت لاوا 45836477568

کیک چاکلت لاوا ( کیک اتشفشانی) خوشمزه ترین کیک برای مهمانی ها

کیک چاکلت لاوا یا کیک آتشفشانی، با روش‌های مختلف قابل تهیه است که از جمله شیرینی‌های خوشمزه و لذیذ محسوب می‌شود. می‌تواند طعمی شیرین و دلنشینی داشته باشد که بعد از مصرف، ماندگاری طعم آن برای مدتی در ذهن باقی می‌ماند. این نوع شیرینی به سادگی فراموش نمی‌شود و همیشه در خاطر می‌ماند.

مواد لازم چاکلت لاوا کیک

تخم مرغ: ۲ عدد

شکلات خرد شده: ۹۰ گرم

کره: ۷۰ گرم

نمک: نوک انگشت

وانیل‏: ۱/۸ قاشق چای خوری

شکر: ۳ قاشق غذا خوری

پودر کاکائو: ۳ قاشق چای خوری

آرد سفید: ۳ قاشق غذا خوری

کره برای چرب کردن دور قالب: به مقدار لازم

 

کیک لاوا 38034645677474

طرز تهیه چاکلت لاوا کیک

در مرحله ی اول :

قالب را با کره  چرب کنید.

 مرحله ی دوم :

زرده تخم مرغ و شکر، با همزن مناسب بزنید تا خوب مخلوط شوند و حجم آن افزایش پیدا کند. سپس، شکلات را با روش بن ماری ذوب کنید و به آن کره اضافه کنید و هم بزنید  تا شکلات به‌طور کامل ذوب شود.

مرحله ی سوم :

ابتدا مخلوط شکلات مذاب را به آرامی به ترکیب تخم مرغ، شکر اضافه کنید و هم زده تا مواد به خوبی ترکیب شوند. سپس پودر کاکائو الک کرده را به مخلوط اضافه کرده و دوباره هم بزنید تابه‌طور یکدست ترکیب شوند.

مرحله ی چهارم :

در مرحله بعدی، آرد الک شده و نمک را به مواد اضافه کنید و دوباره با همزن، مخلوط را یکدست کنید. در نهایت، وانیل را به ترکیب اضافه کنید

مرحله ی پنجم :

مواد را مساوی بین قالب ها تقسیم کنید و قبل از پخت به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید. سپس فر را درجه حرارت ۲۲۰ درجه سانتیگراد روشن کنید و کیک ها را درون آن بپزید.

بهتر است از پخت زیاد خودداری کنید تا مواد داخلی کیک ذوب نشود.

 

کیک چاکلت لاوا 94687686

مرحله ی ششم :

بعد از سرد شدن، با یک چاقو لبه های کیک را از قالب جدا کنید و سپس لاواکیک را به داخل ظرف مناسب منتقل کنید.  در انتها، کیک ها را از قالب خارج کرده و با پودر قند تزئین کنید. میتوانید برای تزیین از میوه هم استفاده کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن