کوکی 86453221

آشنایی با چند کوکی گیاهی به همراه طرز تهیه

کوکی ها از انواع شیرینی جاتی است که هیچ فردی نمی توان به آن “نه “بگوید. در واقع  کوکی ها از دسته شیرینی های تردی هستند که ظاهری شبیه به کلوچه دارند. این نوع شیرنی  انواع مختلفی داشته  که بنا به ترکیبات تشکیل دهنده  دارای ارزش غذایی بسیار زیاد است که تقریبا مواد تشکیل دهنده همگی از بلغور ، جوی دوسر ، گندم سیاه  ، بادام، روغن نارگیل، کره بادام زمینی، موز و… می باشد . پس اگر داری رژیم خاصی هستید این نوع کوکی می تواند برای وعده صبحانه شما  گزینه بسیار عالی باشند . شما می توانید خودتان به تنهایی کوکی های گیاهی  در مدل های مختلف در منزل به ساده ترین روش ممکن تهیه کنید وصبحانه یا میان‌ وعده ای ایده آل برای خود تدارک ببینید. در ادامه با ما باشید .

کوکی گیاهی

کوکی بخورید  بدون هیج نگرانی!  شاید کمی برای شما تعجب آور باشد اما کوکی گیاهی می تواند با ترکیب مغذی خود برای بدن بسیار مفید  باشد . در این نوع کوکی مواد مغذی سالمی چون جودوسر، آجیل و کره ی سیب ، موز، تعدادی زغال اخته، کشمش و دانه ی کدو تنبل وجود دارد که همه این موارد از گیاهان بسیار مغذی به شمار می روند.  باید بدانید که دانه ی کدو تنبل حاوی آهن، منیزیم و زینک است که منیزیم به عنوان  یک نوع  ماده ی معدنی می تواند به تنظیم فشار خون و قند خون کمک می کند.

کوکی 9865431321

سالم ترین کوکی صبحانه ، کوکی آجیل !

شما با میل کردن این کوکی می توانید صبحانه ای کامل برای خود فراهم کنید. این کوکی از ترکیب جودو سر، کره ی آجیل ، زغال اخته خشک و بادام خرد شده و 4 نوع دانه: تخم آفتاب گردان، تخم کدو، تخم شربتی و کنجد استفاده می شود. آجیل ها و دانه های بکار رفته  غنی از  اسیدهای چرب امگا3 هستند که همانطو که می دانید امگا3 جزو اسیدهای چرب اشباع نشده اند، که نقش مهمی در کاهش التهاب و کلسترول دارند. ناگفته نماند که با مصرف هر یک عدد از این نوع کوکی  4 گرم فیبر و 4 گرم پروتئین بدن شما نیز تغذیه می شود

با کدو تبل کوکی بپزید !

با  ترکیبی از پوره ی کدو تنبل با طعم ادویه هایی مثل زنجبیل، دارچین، جوز هندی و میخک  کوکی بسیار خوشمزه بپزید .شما می توانید از تخم کتان در کوکی کدو تنبل خود استفاده کنید و ارزش غذایی آن را بیشتر کنید.

کوکی بادامی ادویه ای

این کوکی ترکیبی از  دارچین، جوز هندی، زنجبیل، میخک و پوست نارنج خشک شده می باشد .که به دلیل دارا بودن بادام ، حاوی مقادیر زیادی ویتامین E  و منیزیم است.  ویتامین E یکی از آنتی اکسیدان هایی است که در سلول های ایمنی وجود دارند و در از بین بردن  رادیکال های آزاد عمل می کند. منیزیم مجود در بادام نیز باعث تنظیم فشار خون می شود و استخوان های شما را سالم نگه می دارد.

در ادامه برای شما آموزش شیرنی کوکی گیاهی را برای شما شرح می دهیم :

 مواد لازم
  1. آرد سفید 1 و نیم پیمانه
  2. کره گیاهی (125 گرم)
  3. شکر دانه ریز، ¼ پیمانه
  4. پودر قند یا (شکر)، برای تزیین، 2 قاشق غذاخوری
  5. وانیل ¼ قاشق چایخوری

کوکی 86543215312

طرز تهیه کوکی کره ای گیاهی

در یک کاسه بزرگ، کره گیاهی  را باهم زن هم می زنید تا همانند مایع خامه یکدست شود. سپس  شکر، وانیل و نمک را به کره اضافه می کنیم  کنید ودوباره هم میزنیم . در مرحله بعد آرد سفید را سه بار الک کنید و آهسته به مخلوط خود اضافه کنید وبا هم زن به آرامی هم بزنید . با دستانتان را بشویید و با دست خمیر را به صورت یه گلوله جمع کرده و کنار بذارید تا به مدت 10 دقیقه استراحت کند.  (اگر احساس کردید خمیرتان خیلی سفت بود کمی آب یخ اضافه کنید.

حالا خمیر رو به گلوله‌های کوچکتر تبدیل کنید و روی سینی فر با فاصله از همدیگر قرار دهید . به مدت 10 تا 12 دقیقه در فر بپزید، یا تا زمانی که از پایین شروع به قهوه‌ای شدن کرده و پف کنند. بعد از پخت، فر رو خاموش کنید و بذارید کوکی ها روی سینی به مدت 5 دقیقه خنک بشن، سپس با دقت اون‌ها رو در جای خنک منتقل کنید تا کاملا خنک بشن. وقتی که کلوچه‌ها کمی خنک شدند، روی اون ها رو پودر قند بپاشید و نوش جان کنید.

طرز تهیه کوکی گیاهی جو دوسر
  1. کره گیاهی : 3/4 پیمانه
  2. شکر : 1/3 پیمانه
  3. شکر قهوه ای : 3/4 پیمانه
  4. وانیل : 1 قاشق مرباخوری
  5. شیر سویا : 1/2 پیمانه
  6. آرد سفید : 1 پیمانه
  7. جوش شیرین : 1/2 قاشق مرباخوری
  8. دارچین : 1/2 قاشق مرباخوری
  9. پودر زنجبیل : 1/4 قاشق مرباخوری
  10. میخک : 1/4 قاشق مرباخوری
  11. جوز هندی : 1/4 قاشق مرباخوری
  12. پرک جو دوسر : 3 پیمانه
  13. کرنبری خشک : 1 پیمانه

در مرحله اول یک ظرف تمیز و بزرگ بردارید. کره گیاهی شکر شکر قهوه ای را درون یک کاسه بریزید و با همزن برقی هم بزنید. سپس وانیل و شیر سویا را به مواد خود  اضافه کنید و با همزن آن ها را خوب ترکیب کنید. سپس آرد سفید دو یا سه بار الک کنید و آن را به آرامی به مواد خود اضافه کنید در مرحله بعد  جوش شیرین و بقیه مواد را به ترکیب خود  اضافه کنید و هم بزنید تا خوب مخلوط شوند.  سپس فر را در دمای 180 در جه سانتی گراد بگذارید تا فر گرم شود. سپس سینی فر را چرب کنید و کاغذ روغنی را روی سینی قرار دهید و خمیر کوکی رابه اندازه های گردو بر روی کاغذ قرار دهید و حدود 10 تا 15 دقیقه در فر بذارید تا بپزند. حالا کوکی شما آماده خوردن است .نوش جان

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن