نان جو سبوس دار 865431354

هرآنچه که باید درمورد نان جو سبوس دار بدانید

جو از دسته غلاتی است که برای بدن مزایای بسیاری دارد ،به طبع نیز نان جو سبوس دار مزایای بیشتری را به دنبال خواهد داشت . از جمله غلات پر مصرفی که می توان به آن  اشاره نمود ، جو است ، جو ماده ای با خاصیت فراوان می­باشد . نان جو از قدیم همیشه در دسترس مردم بوده و غذای اصلی گلادیاتورهای رومی محسوب می‌شده است و به همین دلیل آنان را هوردیری به معنای خورندگان نان جو می‌نامیدند.بیشترین شکلی که نان جو خریداری می شود به صورت تست می باشد، نان تست جو از نان های محبوب در سفره خانواده ها است . اما سوالی که ذهن میلیون ها نفر را به خود مشغول کرده  ، این است که نان جو سبوس دار دارای چه خواصی است ؟ برای یافتن پاسخ این سوال با کالنی همراه باشید.

آشنایی با سبوس و فواید آن

سبوس یکی از غنی‌ترین  منابع غذایی فیبر و الیاف گیاهی است. به همین دلیل با افزایش حجم مدفوع با یبوست و بیماری ‌های کولون به مبارزه برمی‌خیزد. در مطالب قبلی کالنی با خواص بی نظیر سبوس برای بدن و بیماری دیابت آشنا شده اید .فیبر گیاهی به دو نوع محلول و نامحلول تقسیم می‌شود که سبوس گندم جز فیبرهای نامحلول است که برای جلوگیری از یبوست و سایر بیماری‌های روده بزرگ از آن استفاده می‌شود. از مهمترین سراه کارهای درمان یبوست ، استفاده از سبوس است. جلوگیری از یبوست به ما کمک می‌کند که دچار بواسیر، شکاف بافت معده و عفونت‌های گوارشی نشویم.

توصیه می شود بعد از مصرف سبوس از مایعات به میزان بالا استفاده کنید، چرا که سبوس یک ماده مسهل می باشد. سبوس جو و برنج جز فیبرهای محلول است که تاثیر مثبتی روی کاهش کلسترول خون دار. نان جو دارای فواید بسیاری است،  اما با خوردن نان گندم سبوس‌دار هم می‌توانید فوایدی را به بدنتان برسانید که در به آنها اشاره شده است.

نان جو سبوس دار87451351

نان جو سبوس دار دارای چه خواصی است؟

بر طبق تحقیقات و نظریه های گفته و اثبات شده نان جو از نظر بهداشتی و سلامتی  دارای ارزش بالایی است و به همین دلیل مورد توجه قرار گرفته است. نان جو حدود دو برابر نان گندم دارای فیبر است. تقریبا در هر ۱۰۰ گرم نان جو چهار گرم فیبر وجود دارد. نان جو به دلیل داشتن فیبر بالا برای بیماران مبتلا به دیابت مفید است و می‌توانند بخش زیادی از فیبر لازم برای رژیم غذایی روزانه خود را از این طریق تامین کنند. از طرف دیگر نان جو به دلیل داشتن فیبر بالا قدرت سیرکنندگی بیشتری نسبت به نان گندم دارد و اکثر کسانی که قصد کم کردن وزن خود را دارند از نان جو در رژیم غذایی خود استفاده می‌کنند.

برای مثال از دیگر خواص نان جو می‌توان گفت این ماده دارای میزانی از ویتامین B است و به همین دلیل برای ایجاد آرامش موثر است همینطور به دلیل وجود مقداری پتاسیم در آن برای بیماران مبتلا به فشار خون بالا نیز مفید است. لازم به ذکر است که از نان جو به دلیل رژیمی بودن آن نباید بیش از حد استفاده کرد و از میزان مصرف نان روزانه تجاوز کرد. همچنین به دلیل گلوتن موجود در این نان، آن را به افرادی که دچار بیماری سلیاک هستند توصیه نمی‌شود.

هنگام خرید نان جو توجه داشته باشید که این نان کاملا پف کرده و قهوه‌ای است و طعم چندان خوبی ندارد و اگر با نان‌های تختی که روی آن سبزیجات ریخته بودن تا پف نداشتن آن به چشم نیاید مواجه شدید بدانید که آن نان با آرد گندم پخته شده و به عنوان نان جو به شما فروخته می‌شود. طبق گفته ما در ابتدا از مهم‌ترین خاصیت مسهل بودن و پیشگیری از یبوست از مهم ترین خواص نان جو محسوب می شود. اما از دیگر خواص نان جو می‌توان به جلوگیری از سفید شدن مو می‌شود، نرمی استخوان کودکان را از بین می‌برد، برای کم خونی مفید است و کلسترول بد را کاهش می‌دهد. توصیه محققان این است که به جای استفاده از نان‌های لواش و باگت که جز نان‌هایی با کالری بالا و ارزش غذایی کم هستند از نان جو و سبوس‌دار استفاده کنید. اگر هم نگران تقلبی بودن نان جو هستید می‌توانید با نان اصل را از تقلبی تشخیص دهید.

نان جو سبوس دار ؛ یک وعده غذایی کامل

نان جو سبوس دار محصولی از جو بوده که به دلیل خواص بسیار مفید آن نان جو سبوس دار به عنوان یک نان سالم به شمار می‌رود. از اصلی ترین و پر کار برد ترین غلات در زندگی روزمره ما سبوس می باشد که به روش‌های مختلف و در بسیاری از نان‌ها و غذاهای سنتی استفاده می‌شود و اغلب مردم با وجود اینکه هر روز این غله‌ی مهم را مصرف می‌کنند از خواص نان جو و ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در آن آگاه نیستند. نان جو از نظر بهداشتی و سلامتی ارزش ویژه‌ای دارد و به این دلیل نان جو مورد توجه زیادی قرار گرفته است و به آن اکسیر سلامت نیز می‌گویند.

تا جایی که ممکن است باید در رژیم غذایی خود نان را اضافه نمایید ، چرا که دارای مواد مغذی است و نان را به غذایی مهم و ضروری برای انسان‌ها تبدیل می‌کند. انواع مختلفی از نان در سراسر جهان وجود دارد مانند نان تست ،  نان لواش ، نان گندم، جو، آفتابگردان، ذرت، شیر، چاودار و یا حتی سویا. نان یک وعده مهم است که و در بخش بزرگی از جمعیت جهان مصرف می‌شود و رایج‌ترین و اساسی‌ترین غذا در آشپزخانه‌ها است. در ادامه ارزش غذایی و خواص این نان را بررسی خواهیم کرد پس با شازده همراه باشید.

نان جو سبوس دار 8654153

ارزش غذایی

جو در حالت کلی به دو شکل یافت می‌شود. در جو پوست‌کنده فقط پوست غیرخوراکی جدا شده و جوانه و گیاه باقی می‌ماند؛ ولی در شکل دیگر علاوه بر پوست، سبوس نیز از جو جدا می‌شود.

یک فنجان جو پوست‌کنده‌ (حدود ۱۸۵ گرم) دارای مواد مغذی زیر است:

  1. ۶۵۱ کالری انرژی
  2. ۲۲/۹۶ گرمپروتئین
  3. ۴/۲۳ گرم چربی
  4. بدون کلسترول
  5. ۱۳۵ گرمکربوهیدرات
  6. ۳۱/۸ گرمفیبر
  7. ۶۱ میلی‌گرمکلسیم
  8. ۶/۶۲ میلی‌گرمآهن
  9. ۱/۱۸۹ میلی‌گرم تیامین (ویتامین B۱)
  • ۰/۵۲۴ میلی‌گرم ریبوفلاوین (ویتامین B۲)
  • ۸/۴۷۱ میلی‌گرمنیاسین (ویتامین B۳)
  • ۰/۵۸۵ میلی‌گرمویتامین B۶
  • ۳۵ میکروگرم فولات (ویتامین B۹)
  • ۲۴۵ میلی‌گرممنیزیم
  • ۴۸۶ میلی‌گرمفسفر
  • ۵/۱ میلی‌گرمزینک

لازم است بدانید که نیاز افراد به مواد مغذی مختلف بستگی به موارد متنوعی نظیر سن و جنسیت افراد بستگی دارد.

ماده غذایی مناسب برای صبحانه

جو سرشار از مواد بسیار مغذی و مفید است و به‌خوبی فرد را سیر می‌کند. منگنز موجود در جو به شما احساس شادی و سرزندگی می‌دهد و دستگاه عصبی‌تان را آرام می‌کند. به همین دلیل نان جو سبوسدار بسیار مقوی است و از بهترین نوع نان سالم به شمار می‌رود. صبحانه ‌های محتوی غلات سبب می‌شود که افراد ۲۹٪ کمتر از دیگران به نارسایی‌های قلبی مبتلا شوند.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن