کیک گردویی864531534

آموزش دو نوع کیک گردویی در یک ساعت

کیک گردویی انتخاب عالی برای عصرانه ، از انواع کیک های ساده و خوشمزه  است .  گردو علاوه بر طعم خاص خود  دارای چربی سالم بوده که منبع خوبی از پروتئین و فیبر نیز هستند. فیبر و پروتئین موجود می تواند به سیر ماندن طولانی مدت فرد نیز کمک کند . فیبر موجود در گردو  باعث می شود که بدن ما یک جریان ثابت گلوکز داشته باشد و از افزایش فشار قند خون در بدن جلوگیری می کند. محققان با مطالعات ثابت کرده اند که افرادی که در برنامه غذایی خود از غذاهایی با فیبر بالا استفاده می کنند، می توانند وزن ایده آل خود را حفظ کنند و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سرطان را کنترل کنند. همچنین گردوحاوی مقادیر بسیار زیادی محلول در چربی، ویتامین E است که خواص آنتی اکسیدانی دارد  و سبب از بین بردن رادیکال های آزاد نیز می شود.

در ادامه با ما باشید تا  آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک گردویی را به شما نیز آموزش می دهیم :

مواد لازم برای پخت کیک

  1. تخم مرغ ۳ عدد
  2. شیر نصف پیمانه
  3. کره ۱۰۰ گرم
  4. شکر   یک پیمانه
  5. آرد ۱ و ¼ پیمانه
  6. بکینگ پودر ½ قاشق غذاخوری
  7. گردوی خرد شده نصف  پیمانه
  8. وانیل نوک قاشق چایخوری
  9. کشمش پلویی ۳ قاشق غذاخوری
  10. نمک ۱ پنس
  11. پودر کاکائو (اختیاری) ۱ قاشق غذاخوری

کیک گردویی98645321

طرز تهیه کیک گردویی

مرحله اول :

در مرحله اول  یک ظرف بردارید بزرگ  بردارید و آردی که از قبل سه بار الک کرده اید را  به همراه بکینگ پودر و نمک با هم ترکیب می کنیم، سپس بار دیگر دو مرتبه الک می کنیم تا ذرات مواد کاملا با ه ترکیب شود و کنار می گذاریم. در ادامه کره هم دمای محیط را به همراه شکر داخل یک کاسه مناسب می ریزیم و با همزن مخلوط می کنیم.

مرحله دوم :

ترکیب کره و شکر را حدود ۵ دقیقه مخلوط می کنیم تا  زمانی که به صورت خامه یکدست وسبک شود ، سپس زرده های تخم مرغ را به همراه شیر اضافه می کنیم و چند دقیقه هم می زنیم تا با دیگر  مخلوط شوند، سپس ترکیب آرد را در دو مرحله اضافه می کنیم. سپس  فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم و اجازه می دهیم به خوبی گرم شود. در ادامه قالب مورد نظرمان را با روغن جدا کننده یا کاغذ روغنی پوشش داده و کنار می گذاریم.

مرحله سوم :

هنگام اضافه کردن آرد، مواد را با لیسک مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. پس از اینکه مایه کیک یکدست شد ، گردوی خرد شده را به همراه کشمش درون آرد می غلطانیم تا به خوبی آردی شوند، سپس به مایه کیک اضافه می کنیم.

مرحله  چهارم :

در این مرحله سفیده های تخم مرغ را از زرده جدا می کنیم و سپس  درون یک ظرف جداگانه با دور تند همزن مخلوط می کنیم تا کف کنند آهسته آهسته  به مایه کیک اضافه کنید و با لیسک از یک سمت مخلوط می کنیم تا مواد یکدست شوند.

مرحله پنجم :

حالا زمان آن رسیده که  مایه کیک را درون قالب بریزیم  برای از رفتن حباب هاب مایه کیک بهتر است سر ان را چند ضربه بزنید  . سپس در طبقه وسط فر قرار می دهیم تا کیک بپزد. زمان پخت این کیک حدود ۴۰ تا ۵۰ دقیقه می باشد.

مرحله ششم :

پس از گذشت ۴۰ دقیقه کیک را فر خارج  می کنیم . برای تشخیص مغز پخت بودن کیک می توانید یک خلال دندان در کیک فرو کنید اگر چیزی به کیکتان نچسبید زمان پایان پخت کیک رسیده است. حالا  می توانید کیکتان را از پس از خنک شدن از قالب خارج کرده و در ظرف مورد نظربه صورت دلخواه برش بزنید.

 مواد لازم برای تهیه کیک گردویی

  1. تخم مرغ :6 عدد
  2. شیر:1 پیمانه
  3. کره :1 پیمانهٔ
  4. شکر:1و یک چهارم پیمانه
  5. آرد الک شده :2 و یک دوم پیمانه
  6. بیکینگ پودر:1/4 قاشق غذاخوری
  7. گردوی خرد شده :نصف پیمانه
  8. وانیل :1/4 قاشق چایخوری

کیک گردویی5415342

طرز تهیه کیک گردویی

مرحله اول :

ابتدا فر را با دمای 170 درجه سانتی گراد روشن کنید تا گرم شود. قالب کیک را هم با مقداری روغن چرب کنید.

مرحله دوم :

تخم مرغ ها را از نیم ساعت قبل از یخچال بیرون بیاورید و در دمای محیط قرار دهید. سپس آن ها را بشکنید و سپس سفیده و زرده را جدا کنید. در ظرفی مناسب کره و شکر را با هم مخلوط کنید و با همزن برقی کاملا هم بزنید تا کرم رنگ شوند. در ادامه زرده تخم مرغ را را به آنها اضافه کنید و به مدت 5 دقیقه به هم زدن ادامه دهید تا مخلوط یکدستی به وجود بیاید.

مرحله سوم :

در این مرحله یک پیمانه شیر را هم به مخلوط تخم مرغ و شکر اضافه کنید و با همزن هم بزنید.  سپس  آرد الک شده  را به آرامی به ترکیب خود اضافه کنید ، بیکینگ پودر و وانیل را در ادامه اضافه کنید و کم‌کم به مایه کیک اضافه کنید و با قاشق یا لیسک هم بزنید.  گردو ها را هم در آرد بغلطانید و به بقیه مواد اضافه کنید.

مرحله چهارم :

در ظرفی جداگانه و نسبتا بزرگ سفیده تخم مرغ را با سرعت بالا هم بزنید تا کاملا سبک شود و هنگام برگرداندن ظرف به بیرون نریزد. حواستان باشد تا این کار را مداوم اجام دهید تا مواد شما نیز آب نیندازد و با پره های تمیز و خشک همزن این کار را انجام دهید. بعد از آماده شدن سفیده تخم مرغ  را به بقیه مواد کیک اضافه کنید و به صورت دورانی در حدی که باهم مخلوط شوند هم بزنید.

مرحله پنجم :

پس مواد کیک را در قالب چرب شده بریزید و در فر از قبل گرم شده به مدت 45 قرار دهید. و بعد از طی این مدت کیک را نوش جان کنید . شما می توانید با کشیدن سلفون روی کیک آن را تا و یا سه روز در یخچال خود نگه داری کنید .

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن