آرد ذرت 8654313521

آرد ذرت و فواید بسیار زیاد آن برای بدن

ذرت با نام جهانی Zea mays  از محبوب ‌ترین غلات در سراسر جهان به حساب می آید که به اشتباه آن را در گروه سبزیجات قرار داده اند . آرد ذرت که از ساییدن دانه های ذرت تولید شده  برای پخت انواع خوراکی ها نیز ارزش غذایی بالا و کاربرد های وسیعی دارد. اما کاربرد آرد ذرت به تنها به تهیه انواع غذا ها ختم نمی شود  اگر بخواهیم از خواص آرد ذرت بگوییم علاوه بر آشپزی و تهیه انواع  کیک و شیرینی، در درمان بیماری ها ، ساخت لوازم آرایشی بهداشتی ، سلامتی پوست و همچنین در نظافت منزل استفاده می‌شود. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا شما را از فواید و کار برد این آرد معجزه گر نیز آشنا کنیم.

  • منگنز. یک عنصر کمیاب ضروری، منگنز به مقدار زیاد در غلات کامل، حبوبات، میوه‌ها و سبزیجات وجود دارد. به دلیل محتوای اسید فیتیک این سبزی، از ذرت کم جذب می‌شود.
  • فسفر. فسفر که در مقادیر مناسبی در ذرت بوداده و ذرت شیرین یافت می‌شود، ماده معدنی است که نقش مهمی در رشد و نگهداری بافت‌های بدن ایفا می‌کند.
  • منیزیم. سطوح ضعیف این ماده معدنی مهم ممکن است خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی را افزایش دهد.
  • فلز روی. این عنصر کمیاب عملکردهای ضروری بسیاری در بدن شما دارد. به دلیل وجود اسید فیتیک در ذرت، جذب آن ممکن است ضعیف باشد.
  • مس. مس یک عنصر کمیاب آنتی اکسیدانی است که به طور کلی در رژیم غذایی غربی کم است. مصرف ناکافی ممکن است اثرات نامطلوبی بر سلامت قلب داشته باشد.
  • اسید پانتوتنیک. این اسید که ویتامین B5 نیز نامیده می شود، تقریباً در تمام غذاها تا حدودی یافت می شود. بنابراین، کمبود نادر است.
  • فولات. همچنین به عنوان ویتامین B9 یا اسید فولیک شناخته می‌شود، فولات یک ماده مغذی ضروری به ویژه در دوران بارداری است، که از خواص ذرت در بارداری محسوب می‌شود.
  • ویتامین B6. یک کلاس از ویتامین‌های مرتبط است که رایج‌ترین آن‌ها پیریدوکسین است و عملکردهای مختلفی را در بدن شما انجام می‌دهد و خواص ذرت برای پوست صورت و اعصاب را ایجاد می‌کند.
  • نیاسین. نیاسین موجود در ذرت که ویتامین B3 نیز نامیده می‌شود، به خوبی جذب نمی‌شود. پختن ذرت با آهک می‌تواند این ماده مغذی را برای جذب بیشتر در دسترس قرار دهد؛ یعنی از خواص ذرت پخته با آهک، جذب بیشتر نیاسین آن در بدن است.
  • پتاسیم. یک ماده مغذی ضروری، پتاسیم برای کنترل فشار خون مهم است و ممکن است سلامت قلب را بهبود بخشد.

آرد ذرت 8654321

خواص تغذیه‌ای آرد ذرت

دانه‌ های ذرت حاوی مقادیر بسیار زیاد  آنتی اکسیدان و از ویتامین‌های مورد نیاز بدن است  از جمله ویتامین ب۱، ب۵، ویتامین ث، ویتامین آ و مواد مغذی چون فسفر، منگنز، منیزیم و فیبر است که همه این موارد برای بدن انسان بسیار حائز اهمیت هستند. از دیگر مواد اصلی و موثر موجود در آرد ذرت کریپتوگراتین، پل فنول‌ها، استرول و … است.  با هه این اوصاف این این آرد می تواند  جایگزین خوبی برای آرد سفید گندم باشد.

خواص درمانی آرد ذرت

فیبر موجود در آرد ذرت عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می بخشد و مشکلات گوارشی و بواسیر  را رفع می نماید . خطر بروز سرطان روده بزرگ را نیز کاهش می دهد

مصرف ذرت به افزایش وزن کمک می کند:

اگر وزن کمی دارید و تلاش های زیادی برای افزایش وزن خود کرده اید اما بی فایده بود آرد انتخاب عالی است. از ان جا که این افراد برای افزایش وزن باید کالری بدن خود را افزایش دهند ، کربوهیدرات و کالری موجود در ذرت می تواند به آسانی و سریع  شما را به هدفتان برساند .

  کاهش فشار خون با آرد ذرت ! اگر بگوییم که آرد ذرت می تواند مانند دارو های کاهنده فشار خون عمل کند پر بیجا نگفته ایم  آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آرد ذرت، آنزیم مبدل آنژیوتانسین را مهار و به نوعی مانند داروهای کاهنده فشارخون عمل می‌کنند. از این رو مصرف این آرد برای بیماران مبتلا به ناراحتی‌های قلبی عروقی مفید است. از دیگر خواص آرد ذرت  کاهش کلسترول و کاهش گرفتگی عروق است.

از بیماری دیابت دور باشید ! استفاده از آرد ذرت برای پیشگیری از ابتلا به دیابت در افراد سالم کمک می کند و مصرف آن ریسک ابتلا به دیابت را کاهش می‌دهد. اما باید بدانید که همانطور این آرد در کاهش ابتلا به دیابت کمک می کند می تواند برای افراد دیابتی مضر باشد به یاد داشته باشید مصرف به اندازه هر چیزی می تواند باعث سلامتی شود .

آرد ذرت منبع بسیار خوبی از انواع ویتامین‌های مورد نیاز بدن است که به همین بابت در تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از بروز سرطان موثر است.

آرد ذرت 865315321

مصرف ذرت باعث بهبود رشد می شود:

ذرت سرشار از ویتامین B می باشد که برای رشد  بدن بسیار مفیداست. تیامین از مواد مغذی دیگر آرد ذرت به بهبود اعصاب و سلامت بدن و بهتر شدن عملکرد آن کمک می نماید . همچنین به دلیل فولیک اسید ذرت برای خانم های باردار نیز بسیار توصیه می شود.

سلامت چشم  : زئازانتین لوتئین موجود در ذرت از اکسید شدن پروتئین چشم جلوگیری می کند و علاوه بر این،ویتامین آ و بتاکاروتن موجود در آرد ذرت بینایی را بهبود می بخشد.

پیشگیری از آلزایمر :  محققان با تحقیق های بسیار در ای زمینه در یافته اند که  فیبر محلول در دانه و آرد ذرت، در اسیدهای آمینه تجزیه می‌شود و به حفظ سلامت استخوان‌ها و از خطر ابتلا به پوکی استخوان  نیز می کاهد و همچنین پیشگیری و درمان کاهش حافظه کمک می کند.

سایر خواص ذرت

آرد ذرت در خانه داری و نظافت منزل نیر کاربردهای بسیار دارد. از این ماده می‌توانید برای تمیز کردن لکه روغن از روی فرش و موکت، لکه جوهر از روی فرش و پارچه، تمیز کردن لکه خون، پولیش ماشین و مبلمان استفاده کنید. به این منظور  آرد ذرت را به مدت یک شب روی لکه بگذارید باقی بماند سپس روز بعد آن را تمیز کنید.

 عوارض ذرت  می دانید که هر چیزی علاوه بر فواید بسیار زیاد دارای عوارضی هم بوده که استفاده بیش ازاندازه آن می تواند سبب بروز عوارض در بدن گردد از جمله :

  • التهاب روده و اسهال
  • سوءهاضمه ناراحتی معده
  • نفخ معده
  • پوسیدگی دندان

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن