نان سوخاری 8654315321

نان سوخاری ، نانی خوشمزه و مفید

نان سوخاری یکی از انواع نان های خوشمزه ، مفید و پر مصرف در بین کودکان و بزرگسالان است. این نان با داری بودن خواص سالمی که دارد، برای درمان بیماری دیابت نیز بسیار تاثیر گذار است. اگر شما از از دسته افرادی هستید که به دنبال رژیم غذایی بوده و یا به سلامت بدن و وزن خود اهمیت می­دهند می توانید از نان سوخاری و نان تست برای مصارف روزانه خود استفاده نمایید. تا انتها با کالنی همراه باشید تا به بررسی کامل این نان خوشمزه بپردازیم.

نان سوخاری چیست؟

یکی از انواع فرآورده های آردگندم، نان سوخاری است و این نان را به دلیل رطوبت بسیار پائینی که دارد می‌توان برای طولانی مدت نگه داشت. در نان‌های سوخاری که به نان ‌های برشته نیز معروف هستند نشاسته فرآیند تجزیۀ خود را آغاز کرده و هضم بیشتر و راحت تری دارد . آرد گندمی که در فرآیند تولید نانِ سوخاری مورد استفاده قرار می گیرد باید دارای گلوتن باشد. گلوتن مورد استفاده نیز اگر دارای کیفیت و کمیت مناسب و درجه یک نباشد نانِ سوخاری به عمل آمده به صورت اسفنجی درنخواهد آمد.

آرد گندم دارای گلوتن با کیفیت که در مطالب قبلی کالنی آن را معرفی نموده ایم مورد استفاده در نان سوخاری سبب می شود فرآیند تحمل تخمیر و مقاومت نان در برابر آنزیم های حاصل از مخمرها افزایش پیدا کرده و گاز ایجاد شده حفظ شود و در نتیجه بافت نان به صورت مطلوب و اسفنجی در بیاید. مواد تشکیل دهندۀ نانِ سوخاری عباتند از ؛ آرد گندم، خمیر مایه، شکر و روغن . و همچنین نیز گلوتن، تخم مرغ، عصارۀ مالت، نمک، آرد سویا، و شیر خشک سایر مواد تشکیل دهندۀ نان سوخاری هستند.

نان سوخاری 8641531653421

نان سوخاری چه فوایدی را برای بدن به دنبال دارد؟

انتخاب نمودن نان مناسب و مورد علاقه برای همه افراد علی الخصوص افرادی که دارای رژیم غذایی مشخص هستند بسیار حائز اهمیت است . افرادی که روزانه نان به میزان بالای استفاده می کنند باید بدانند که در معرض چاقی و دیابت قرار خواهند گرفت ، آن ها باید از نان هایی که با آرد سفید تهیه می شود تغذیه کنند. افراد حساس به تنظیم وزن بدن نیز می توانند از نان سوخاری، انواع نان تست ، نان لواش و … استفاده کنند .

ویتامین های گروه B سبب می شوند سوخت و ساز بدن و متابولیسم سلولی افزایش پیدا کند، از مزایای نانِ سوخاری نیز باید به دارا بودن این گروه از ویتامین ها اشاره نمود . از دیگر فواید نان‌ های سوخاری این است که این نان‌ها سبب کاهش استرس می شوند و به درمان افسردگی کمک می کنند. همچنین نان‌های سوخاری بر سلامت پوست و اعصاب افراد تاثیر مثبتی دارند.

نان‌های سوخاری به دلیل درصد رطوبت بسیار پایینی که دارند دارای ماندگاری بالایی هستند و برای نگهدار و سفر یکی از انواع نان‌های مناسب محسوب می شوند. نان‌های سوخاری دارای بافت ترد و شکننده هستند و یکی از نان‌های محبوب برای کودکانی محسوب می شوند که علاوه بر وعده های غذایی کامل به خورد میان وعده نیز علاقه دارند.

نان سوخاری 86754326532

خواص نان سوخاری برای لاغری

یکی از پرسش هایی که همواره در رابطه با مصرف نان‌های سوخاری مطرح می شود این است که آیا نانِ سوخاری چاق کننده است؟ در این قسمت به بررسی رابطۀ نان سوخاری و لاغری خواهیم پرداخت.

یکی از تصورات غلطی که افرادی که تصمیم به کاهش وزن و لاغر شدن دارند این است که باید به طور کامل مواد نشاسته ای را از رژیم خود حذف کنند. حذف کامل مواد نشاسته ای سبب می شود افراد احساس گرسنگی بیشتری در طول روز داشته باشند و به همین دلیل به خوردن موادی که گرسنگی را رفع کند، روی آورند و همین امر موجب چاقی بیشتر شود.

استفاده درست و صحیح از مواد نشاسته ای و فرآورده هایی که دارای کمترین کالری کمتری دارند به رژیم لاغری کمک کرده و سبب کاهش وزن می شود. حتماً شما هم زیاد شنیده اید که نون سوخاری برای لاغری بسیار مفید است و در رژیم لاغری دارای جایگاه ویژه ای است.

نانِ سوخاری به دلیل تهیه شدن توسط آرد کامل در دسته مفید ترین ، پرفروش ترین و خوشمزه ترین نان ها واقع شده است. نانِ سوخاری دارای شاخص گلایسمی پایینی است و از قدرت سیرکنندگی بالایی برخوردار است و به همین دلیل در رژیم های لاغری از ارزش بالایی برخوردار است. میزان کالری در نان سوخاری بسیار کم است و هر تکه از آن دارای ۳۵ الی ۴۰ کیلوکالری است.

فواید نان سوخاری برای افراد دیابتی

بهترین نوع نانی که افراد دیابتی باید از آن استفاده کنند نانی است که دارای فیبر بیشتری باشد. نان‌هایی که دارای فیبر بیشتری هستند رنگ تیره تری دارند و از میان نان‌های مناسب برای افراد دیابتی می توان به نان سنگک اشاره کرد که به دلیل فیبر بالایی که دارد از رنگ تیره تری برخوردار است و در مقایسه با سایر نان‌ها برای افراد دیابتی مناسب تر است.

در رابطه با نانِ سوخاری و مصرف آن برای افرادی که دیابت دارند توصیه می شود نانِ سوخاری را به دلیل فیبری که دارد مصرف کنند و آن را در رژیم غذایی خود قرار دهند اما به این دلیل که نانِ سوخاری دارای مقداری شکر است، توصیه می شود این نان را افرادی که دارای قند خوب بسیار بالا و دیابت حاد هستند مصرف نکنند و آن دسته از مبتلایان دیابتی که قند خون قابل کنترل دارند، نان سوخاری را با اجازۀ پزشک و به میزان مشخص مصرف کنند تا در کنار اینکه از فیبر موجود در این نان بهره‌مند می شوند به علت شکر موجود در آن دچار مشکل نشوند.

متخصصان غدد پس از تحقیقات فراوان به این نتیجه رسیده اند که نان سنگک و نان بربری جزء نان ‌های بسیار مفید برای افراد دیابتی هستند و نان‌ های سفید شامل نان لواش، نان باگت و نان تست از ارزش غذایی کمتری برخوردار هستند و به دلیل هضم بسیار سریعی که دارند برای افراد دیابتی مناسب نبوده و به کسانی که قصد دارند وزن کم کنند نیز توصیه می شود این نان‌ها را مصرف نکنند.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن