خمیر پیتزا 68746874487487474876

آموزش تهیه خمیر پیتزا درخانه

پیتزا از غذای های پرطرفدار به خصوص در نرج سنی کودکان و نوجوانان بوده  این غذای مفید  ایتالیایی با تنوع بسیار زیاد توانسته جوابگویی هر ذایقه ایی باشد. ما در این مقاله قصد داریم تا طرز تهیه خمیر پیتزا را به شما آموزش دهیم تا بتوانید خودتان آن را در منزل تهیه کنید . طرز تهیه خمیر پیتزا خانگی نسبتاً ساده است. اما باید به اندازه کافی ورز داده شود و به مدت زمان کافی بماند تا به اصطلاح خمیر ور بیاید. اگر تا به حال از خمیر مایه استفاده نکردید و نگران هستید که کار با خمیر سخت هست اصلاً نگران نباشید.

ما در اینجا قصد داریم روش تهیه آسانترین خمیر پیتزای خانگی را قدم به قدم به شما آموزش دهیم. این خمیر نیاز به آرد خاصی ندارد فقط شش ماده ساده احتیاج دارد. هم می توانید از آرد سفید استفاده کنید و هم آرد سنگک. یک نکته که باید در مورد خمیر مایه بدانید این است که خمیر مایه خشک معمولی  در بیشتر فروشگاه های لوازم قنادی یا سوپرمارکت ها وجود دارد که نیازمند آب گرم و شکر است تا بعد از چند دقیقه عمل بیاید.

خمیر پیتزا 68746874487487474876

طرز تهیه خمیر پیتزا خانگی

در صورتی که از خمیر مایه فوری استفاده می کنید: یک پیمانه از آرد را به همراه خمیر مایه فوری، شکر و نمک در کاسه بزرگی بریزید. اگر دوست داشته باشید می توانید در این مرحله کمی پودر سیر یا پودر ریحان خشک شده هم به خمیر پیتزا اضافه کنید.

در صورتی که از خمیر مایه خشک استفاده می کنید، خمیر مایه را به همراه شکر داخل آب گرم بریزید و هم بزنید تا حل شود. 7-8 دقیقه صبر کنید تا خمیر مایه فعال شود. روی سطح آب حالت کف دیده می شود. بعد از این مدت سایر مواد خشک را با هم مخلوط کنید و خمیر مایه حل شده را به آن اضافه کنید. 1/3 پیمانه آرد اضافه را فقط در صورت لزوم به خمیر پیتزا اضافه کنید.

مرحله دوم : حال آب گرم و روغن زیتون را به مواد خشک قبلی اضافه کنید و با قاشق چوبی خوب مواد را هم بزنید. توجه کنید آب باید گرم باشد نه داغ. یک پیمانه آرد باقیمانده را به تدریج اضافه کنید. با سری همزن یا با دست ورز بدهید. اگر لازم است به تدریج آرد بیشتری اضافه کنید تا خمیر خودش کشسانی شکل بگیرد و از دیواره ظرف جدا شود. گاهی تا 1/3 پیمانه آرد بیشتر لازم است.

 تهیه خمیر پیتزا 58468746874784874

در آخر خمیر پیتزا خانگی هنوز کمی چسبناک است ولی به دست نمیچسبد.دیواره ها و کف کاسه بزرگ دیگری را با کمی روغن خوب چرب کنید. میتوانید از قلمو برای پخش کردن روغن استفاده کنید. دستتان را آردی کنید. سپس خمیر را به شکل گلوله ای در بیاورید و به کاسه چرب منتقلش کنید.

در ادامه خمیر را در کاسه بغلتانید تا سطحش کاملاً چرب شود. سپس روی کاسه را با سلفون بپوشانید. آن را در محل نسبتاً گرمی قرار دهید.اگر از خمیر مایه فوری استفاده کرده باشید کافی است حدود نیم ساعت صبر کنید تا حجم خمیر دو برابر شود. اما در صورتی که از خمیر مایه خشک استفاده کردید باید حداقل یک ساعت صبر کنید.

جالب است بدانید یک برش پیتزای پنیر ساده، ۲۳% از تمام پروتئینی که شما در روز نیاز دارید را فراهم می کند، مقداری کرامبل پروتئین بدون گوشت یا سایر منابع پروتئین خالص را اضافه کرده و همچنین از آرد گندم کامل استفاده کنید. با این کار، قدرت پروتئین افزایش می یابد. هر سلول، اندام و بافتی در بدن ما به پروتئین نیاز دارد. خوردن روزمره پروتئین تضمین می کند که بدن شما پروتئین کافی برای ساخت اسیدهای آمینه و جایگزینی یا ساختن پروتئین های موجود در بافت ها و اندام ها که دائما درحال تجزیه شدن هستند را دریافت می کند. پیتزا، یک منبع خوب از فسفر است. فسفر، بخشی از استخوان ها، دندان ها و DNA/ RNA شماست. همچنین یکی از تنظیم کننده های اصلی متابولیسم انرژی در ارگان هاست و به تولید انرژی در هر سلول کمک می کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن