کیک فنجانی 789848645187874

آموزش 3 نوع کیک فنجانی در 30 دقیقه

خیلی اوقات پیش آمده که مهمانی سر زده  داشته باشید و هیچ شیرینی برای پذیرایی از آن ها را نداشته باشید.  اما امروز ما در این مقاله قصد داریم تا به شما آموزش چند نوع کیک فنجانی با طعم های مختلف  بسیار خوشمزه را آموزش دهیم که حتی بدون احتیاج به فر آن را درعرض چند دقیقه درست کنید و از مهمانان خود پذیرایی نمایید. پس این مقاله را از دست ندهید و تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

کیک فنجانی 789848645187874

کیک فنجانی مخمل قرمز


مواد لازم

۴ قاشق غذا خوری :  آرد
۲⅟ ۴ قاشق غذا خوری  : شکر
۱/۸ قاشق چای خوری :  بکینگ پودر
۲⅟۱ قاشق غذا خوری :  پودر کاکائو تلخ
کمی نمک
کمی دارچین
۳ قاشق غذا خوری  : روغن
۳ قاشق غذا خوری :  دوغ بدون کره (اگر در دسترس نبود به جای آن خامه ترش یا ماست استفاده کنید)
۱عدد :  تخم مرغ
۱ قاشق چای خوری  : وانیل مایع
۱/۲ قاشق چای خوری :  رنگ خوراکی قرمز


طرز تهیه

در یک کاسه بزرگ تمام مواد مایع را با چنگال با هم مخلوط کرده تا یکدست شوند.
آنها را به مواد خشک اضافه کرده و تا ترکیب شدن کامل هم بزنید.
دو تا سه عدد فنجان را بسته به سایز آن انتخاب کرده و کف و دیواره آن ها را خوب چرب کنید. یک قاشق از مایه کیک داخل لیوان ها بریزید. قابلمه مناسبی را انتخاب کرده و به اندازه یک بند انگشت داخل آن آب بریزید و روی گاز بگذارید تا بجوشد. لیوان ها را داخل قابلمه بچینید و درب آن را ببندید. کیک های فنجانی را برای 30 دقیقه با شعله کم بپزد. بعد از نیم ساعت کیک ها را از قابلمه خارج کرده و بعد از اینکه خنک شد از لیوان خارج کرده و سرو نمایید.

 کیک فنجانی8468484848484864

کیک فنجانی پرتقالی

 

کیک فنجانی پرتقالی یک دسر پاییزی خوش‌طعم و عطر است که خاصیت زیادی دارد. این کیک که خیلی هم ساده تهیه می‌شود، برای کودکان میان‌ وعدۀ مناسبی همراه با شیر یا آب‌ میوه‌ های طبیعی است.


مواد لازم

تخم‌ مرغ: ۲ عدد
شکر: ۷ قاشق غذا خوری
وانیل: یک‌ چهارم قاشق چای‌ خوری
روغن: ۶ قاشق غذا خوری
آرد: ۱۰ قاشق غذا خوری
بیکینگ‌ پودر: ۲ قاشق چای‌ خوری
آب پرتقال: شش قاشق غذا خوری
پرتقال: ۲ عدد


طرز تهیه کیک فنجانی پرتقالی

پرتقال‌ ها را خوب بشویید. پوست آن‌ها را بگیرید و رنده کنید. دقت کنید فقط قسمت نارنجی پوست را رنده کنید. اگر قسمت سفید رنگ را رنده کنید، تلخ می‌شود. تخم‌ مرغ‌ ها را در ظرفی بشکنید و با چنگال خوب هم بزنید.شکر، پوست پرتقال رنده شده و وانیل را به تخم‌ مرغ افزوده و هم بزنید.

وقتی شکر و تخم‌ مرغ کاملاً با هم مخلوط شدند، روغن را به مواد بیفزایید. سپس آب پرتقال  و آرد و بیکینگ‌ پودر الک شده را به مواد افزوده و به هم زدن ادامه دهید تا مخلوط منسجم و یکدست شود. حالا خمیر کیک آماده است. فنجان یا استکان موردنظر را چرب کنید. یک‌سوم فنجان را از خمیر پر کنید، چون کیک در طول پخت پف می‌کند و حجم آن زیاد می‌شود.در قابلمه‌ای آب بریزید و بگذارید جوش بیاید. توجه کنید که مقدار آب قابلمه تا نصف ارتفاع فنجان‌ ها باشد و بیشتر نشود.

پس از اینکه آب جوشید، فنجان‌ ها را در قابلمه بگذارید. روی در قابلمه یک دم‌ کنی خیلی ضخیم بگذارید و زیر آن را کم کنید تا با حرارت ملایم آرام بجوشد. کیک‌ های فنجانی باید حدود ۲۰ دقیقه در قابلمه با آب در حال جوش بمانند. پس از گذشت این زمان، گاز را خاموش کنید و با یک حوله روی قابلمه را بپوشانید. فنجان‌ها باید ۱۰ دقیقه در قابلمه بمانند.
پس از ده دقیقه کیک آماده است. در قابلمه را بردارید و فنجان‌ ها را بیرون بیاورید.

کیک‌ ها را در ظرف بچینید و به‌صورت ساده یا با خامه و تکه‌ های پرتقال تزیین کنید.

کیک فنجانی 4857416874168468

کیک فنجانی نگینی


مواد لازم

تخم مرغ : ۱ عدد
شکر  : ۴ ق غ پر یا ۱/۳لیوان
وانیل : ۱/۴ق چ
بیکینگ پودر: ۱ق چ اندازه گیری
آرد : ۴ ق غ سرپر یا حدود ۲/۳لیوان
پودر کاکائو: ۲ ق غ سرصاف یا حدود ۱/۶لیوان
شیر: ۵ ق غ
روغن مایع: ۳ ق غ


طرز تهیه

تخم مرغ هم دمای محیط، شکر و وانیل را با همزن درحد کرمی رنگ و حجیم شدن بزنید، سپس شیر هم دمای محیط و روغن مایع را اضافه کنید کمی مخلوط کنید، در نهایت مخلوط الک شده آرد، بیکینگ پودر و پودر کاکائو را اضافه و با لیسک یا دور کند همزن یکدست کنید. سپس مانند بالا مایع کیک را درون فنجان بریزید ودر آب جوش قرار دهید .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن