بیسکوییت خرمایی 878746746146

بیسکوییت خرمایی خوشمزه خانگی با کالنی

بیسکوییت خرمایی جزو شیرینی های خوشمزه و خاص است که تقریبا بیشتر افراد به آن علاقمند هستند. بیسکوییت خرمایی به روش بسیار ساده و خوشمزه ای در منزل قابل تهیه است که در این محتوا از کالنی می خواهیم به روش تهیه این بیسکوئیت لذیذ بپردازیم. نکته مهمی که لازم به ذکر است، اینکه برای تهیه این بیسکوییت خرمایی بهتر است از آرد قنادی که یکی از انواع آردهای پرطرفدار است استفاده کنید.

بیسکوییت خرمایی 8697967863879685

مواد لازم برای تهیه بیسکوییت خرمایی

  • کره 50 گرم
  • خرما 100 گرم
  • شیرداغ ¼ پیمانه
  • آزد ۱۵۰ گرم
  • نمک ¼ قاشق چایخوری
  • بکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری
  • پودر هل، پودر دارچین و جوز هندی ⅛ قاشق چایخوری

بیسکوییت خرمایی 878746746146

مراحل تهیه بیسکوییت خرمایی

همانگونه که می دانید بیسکویت خرمایی از جمله کیک ها  و کلوچه های پرطرفدار و بسیار مقوی است که با خرما تهیه می شود. برای تهیه بیسکویت خرمایی به روش ساده ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج می کنیم، سپس در فضای آشپزخانه قرار می دهیم و اجازه می دهیم کره با دمای محیط هماهنگ شده و کاملا نرم شود. سپس در مرحله بعدی هسته خرما را جدا می کنیم، سپس به همراه شیر داغ درون یک کاسه مناسب می ریزیم و روی کاسه را با درپوش می پوشانیم. در ادامه اجازه می دهیم خرما به مدت ۲۰ دقیقه استراحت کنند تا کاملا نرم شود.

حالا پس از گذشت این زمان مخلوط خرما و شیر را درون غذاساز می ریزیم، سپس میکس می کنیم تا مواد کاملا یکدست شوند. در ادامه کره را به همراه مخلوط شیر و خرما درون یک کاسه مناسب می ریزیم و مخلوط می کنیم. در این مرحله پودر هل را به همراه پودر دارچین و جوز هندی به مخلوط شیر و خرما اضافه می کنیم، سپس هم می زنیم تا مواد با هم کاملا ترکیب و یکدست شوند. در ادامه آرد را به همراه بکینگ پودر و نمک درون الک می ریزیم.

حالا مخلوط آرد را ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس به تدریج به مخلوط شیر و خرما اضافه می کنیم و با دست ورز می دهیم تا خمیری نرم و یکدست درون کاسه جمع شود. در این مرحله خمیر را درون یک کیسه فریزر قرار می دهیم. در این مرحله خمیر بیسکویت را با وردنه پهن می کنیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال استراحت کند. در ادامه فر را روی حرارت ۱۵۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم کاملا گرم شود. حالا پس از گذشت زمان استراحت، خمیر را از یخچال خارج می کنیم، سپس بین دو کیسه فریزر قرار می دهیم. در ادامه خمیر را با کمک وردنه به ضخامت ۲ تا ۳ میلی متر باز می کنیم، سپس با کاتر دلخواه قالب می زنیم.

در این مرحله روی سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس خمیر های قالب زده را درون سینی فر می چینیم. در ادامه روی خمیر ها را با کمک خلال دندان سوراخ های ریزی ایجاد می کنیم و سینی را طبقه وسط فر می گذاریم. در نهایت اجازه می دهیم بیسکویت های خرمایی به مدت ۲۰ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شده و اطراف آن ها طلایی شوند.

فواید خرما برای بدن

خرما منبع غنی مس، منیزیم، سلنیوم و مگنز به شمار می‌رود. تمام این مواد مغذی برای حفظ سلامت استخوان‌ها و پیشگیری از بیماری‌های مرتبط با استخوان‌ها مثل پوکی استخوان ضروری هستند. خرما همچنین سرشار از ویتامین کا است که به انعقاد خون کمک می‌کند. خرما حاوی بور (Boron) هم است. تحقیقات به این نتیجه رسیده‌اند که بور یک ماده‌ی مغذی مهم برای حفظ سلامت استخوان‌ها است.نان باردار باید تقریبا ۳۰۰ کالری بیشتر از سایر افراد مصرف کنند. بیشتر خانم‌های باردار برای تأمین کالری لازم بدن خود، مواد غذایی حاوی کالری بالا را می‌خورند که مواد مغذی کمی دارند. همچنین یکی از خواص خرما، پیشگیری از التهاب محسوب می‌شود. خرما دارای خواص ضدالتهابی است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن