آموزش کامل نان رول شکلاتی

نان رول شکلاتی که امروز در این مقاله قصد داریم طرز تهیه آن را به شما نیز آموزش دهیم از نان های محبوب کشور فرانسه  بوده  که به دلیل مزه بسیار لذیذ آن معمولا برای صبحانه یا عصرانه سرو می شود. این نان خوشمزه به طور معمول در کنار مغز گردو عسل سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان رول شکلاتی در ادامه با  ما همراه باشید.

مواد لازم نان رول شکلاتی

  1. آرد سفید : ۴۰۰ گرم
  2. خمیر مایه فوری : ۱ و ½ قاشق چایخوری
  3. تخم مرغ : ۱ عدد
  4. نمک : ½ قاشق چایخوری
  5. شکر: ۳ قاشق غذاخوری
  6. روغن مایع :۲ قاشق غذاخوری
  7. شیر ولرم : دو سوم پیمانه
  8. کره ذوب شده و شکلات تخته ای : به مقدار لازم

نان رول شکلاتی 848476847867

طرز تهیه نان رول شکلاتی

مرحله اول :

برای تهیه نان رول شکلاتی خوشمزه ابتدا آرد را پس از الک کردن به همراه نمک، شکر و خمیر مایه با هم درون یک کاسه مناسب می ریزیم و به خوبی ترکیب می کنیم تا با هم یکدست شوند. درادامه شیر را به ترکیب آرد اضافه می کنیم و با یک قاشق هم می زنیم تا با هم ترکیب شوند، بعد از اینکه مواد را دو دقیقه ترکیب کردیم، تخم مرغ و روغن را به کاسه اضافه می کنیم و با هم ترکیب می کنیم تا به خوبی مخلوط شوند.

مرحله دوم :

حالا باید مواد را به مدت ۵ تا ۷ دقیقه با دست ورز دهیم تا خمیری یکدست به دست بیاید. در ادامه روی خمیر را با سلفون می پوشانیم و به مدت یک ساعت در یک جای گرم و تاریک قرار می دهیم تا حجم خمیر دو برابر شود. پس از گذشت یک ساعت، خمیر را به سطح کار منتقل می کنیم و کمی ورز می دهیم تا هوای اضافی درون خمیر خارج شود. در ادامه خمیر را به ۴ قسمت مساوی تقسیم می کنیم و هر قسمت را با وردنه به صورت یکدست باز می کنیم.

مرحله  سوم :

اندازه خمیرهای باز شده باید حدودا ۱۵ در ۲۰ سانتی متر باشد. در ادامه روی دو تکه از خمیرهای مقداری کره می مالیم و دو خمیر دیگر را روی آنها قرار می دهیم. حالا لبه های خمیر را به وسط جمع می کنیم و روی لبه ها هم کمی کره می مالیم. سپس  خمیرها را مانند یک رول جمع می کنیم. در پایان باید دو خمیر رول شده داشته باشم. حالا خمیرها را به مدت ۳۰ دقیقه دیگر در فضای محیط استراحت می دهیم. پس از گذشت این زمان خمیرها را مجددا با وردنه باز می کنیم.

نان رول شکلاتی 874871684168416846846841

مرحله  چهارم :

حالا باید اندازه هر خمیر با شده حدودا ۲۵ در ۳۰ سانتی متر باشد. در ادامه خمیرهای را به صورت ورق های ۵ سانتی متری به صورت طولی برش می زنیم. یعنی هر خمیر باید ۵ نواری ۳۰ سانتی متری به ما بدهد که جمعا می شود ۱۰ نوار.  روی لبه هر خمیر نواری کمی شکلات تخته ای خرد شده قرار می دهیم و آنرا مانند رولت جمع می کنیم. در ادامه سینی فر را با کاغذ روغنی پوشش می دهیم و رول های آماده شده را درون سینی فر می چینیم.

مرحله پنجم :

مجددا ۳۰ دقیقه دیگر به رول ها استراحت می دهیم. پس از گذشت ۲۰ دقیقه فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا به خوبی گرم شود، سپس روی رول ها را با ترکیب ۲ قاشق غذاخوری شیر و ۱ زرده تخم مرغ رومال می کنیم. در آخر سینی فر را درون فر قرار می دهیم و به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه زمان می دهیم تا رول های شکلاتی بپزند. در پایان پخت چند دقیقه گریل را روشن می کنیم تا روی رول ها طلایی شود، سپس به همراه عسل و گردوی خرد شده سرو می کنیم.

نکات و فوت و فن تهیه نان رول شکلاتی:

  1. می توانید شکلات چیپسی را جایگزین شکلات صبحانه کنید.
  2. از مغز فندق نیز می توانید در این رول استفاده کنید.
  3. می توانید رول ها را شبیه به کروسان بپیچید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن