تافی شکلاتی خانگی و خوشمزه 3214867465435

تهیه تافی شکلاتی خانگی با کالنی

تافی تهیه شده از شکر کاراملی شده است که اغلب با کره مخلوط و گاها با آرد تهیه می شود که برای همه، طعم کودکی را به همراه دارد. این مواد را تا دمای ۱۵۰ درجه سانتی گراد حرارت می دهند و سپس با گردو و کشمش و مغز های دیگر مخلوط می کنند. یکی از پرطرفدارترین تافی های دنیا تافی انگلیسی است که با کره و مغز بادام زیاد تهیه می شود و به دو نوع ترد و نرم آماده می شود.  تافی شکلاتی یکی از انواع شکلات های نوستالوژیک در میان ایرانیان است که حالتی نرم و کشدار دارد. این شکلات خوشمزه را می توانید به سلیقه خود با طعم های بسیار متنوعی درست کنید، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه تافی شکلاتی در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم تهیه تافی شکلاتی خانگی و خوشمزه

  • شکلات تلخ 56 درصد 180 گرم
  • شکلات سفید 60 گرم
  • کره کاکائو 35 گرم
  • شکر 300 گرم
  • گلوکز 43 درصد 320 گرم
  • خامه صبحانه 33 درصد چربی 200 گرم

تافی شکلاتی خانگی و خوشمزه 216746523345

مراحل تهیه تافی شکلاتی خوشمزه خانگی

در ابتدا  برای تهیه تافی شکلاتی خانگی  ابتدا کره کاکائو را به همراه شکلات تلخ و شکلات سفید درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و با هم ترکیب می کنیم تا یکدست شوند، سپس آنرا کنار می گذاریم و به سراغ آماده کردن دیگر مواد می رویم.

مرحله دوم

در این مرحله یک قابلمه مناسب دیگر انتخاب می کنیم و شکر را به همراه خامه و گلوکز درون آن میریزیم. حالا قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و هر چند لحظه یک بار مواد را هم می زنیم تا به نقطه جوش برسند.

مرحله سوم

اگر دما سنج دارید، دمای مخلوط خامه باید به ۱۲۰ درجه سانتیگراد برسد. اگر دماسنج هم در دسترس نیست همین که مواد در حال جوشیدن باشند (یعمی به طور کامل قُل بزند و حباب بیندازد ) ، یعنی دمای آنها بالای ۱۰۰ درجه است.

مرحله چهارم

پس از اینکه حرارت مواد به دمای بیش از ۱۰۰ درجه رسید، قابلمه را به سرعت از روی حرارت کنار می گذاریم و اجازه می دهیم تا مواد درون قابلمه از قل بیفتند و دیگر حباب نزنند، سپس مخلوط خامه را درون قابلمه حاوی شکلات می ریزیم.

تافی شکلاتی خانگی و خوشمزه 2144645445460

مرحله پنجم

در این مرحله مواد را با سرعت مخلوط می کنیم تا یکدست شوند؛ در ادامه مواد را درون یک قالب سیلیکونی می ریزیم و قالب را به مدت ۱۰ ساعت در یک جای خشک و خنک قرار می دهیم تا خودش را بگیرد و آماده شود.

مرحله ششم

به هیچ وجه مایه تافی را در یخچال قرار ندهید، اگر جای خنکی در منزل ندارید، درون یک ظرف مقداری یخ بریزید و درب آنرا بگذارید، سپس قالب تافی ها روی درب ظرف قرار دهید. در پایان تافی ها را به شکل دلخواه برش زده و سرو می کنیم.

مرحله هفتم

این شکلات به دلیل اینکه مواد نگهدارنده ندارد باید طی یک هفته مصرف شود. در صورتی که می خواهید تافی ها مدت زمان طولانی تری سالم بمانند، آنها درون یک ظرف شیشه ای درب دار بریزید و در یخچال نگهداری کنید.

نکات تهیه تافی خانگی با طعم شکلات

  1. از انواع مغز ها می توانید برای مغز دار کردن تافی ها استفاده کنید.
  2. می توانید تافی ها را در قالب های سیلیکونی به سلیقه خودتان تهیه کنید.
  3. روی تافی ها را می توانید با پودر نارگیل تزئین کنید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن