شیرینی شیری 15645465434

طرز تهیه شیرینی شیری در خانه با روشی ساده

شیرینی شیری یکی از انواع شیرینی های ساده و خوشمزه ایرانی است که برای پذیرایی در دورهمی های خانوادگی مناسب می باشد، این شیرینی در میهمانی ها کاربرد بسیار دارد و به دلیل تهیه آسان برای همگان محبوب است.  برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی شیری در ادامه با سایت کالنی همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه شیرینی شیری

  • کره 250 گرم
  • روغن مایع 1/3 پیمانه
  • زرده تخم مرغ 2 عدد
  • پودر قند 1 پیمانه
  • نشاسته ذرت ½ پیمانه
  • بکینگ پودر 1 قاشق چایخوری
  • وانیل ½ قاشق چایخوزی
  • آرد به مقدار
  • شکلات شیری 100 گرم
  • پودر پسته 1 قاشق غ خ

شیرینی شیری 5454564654654

مراحل تهیه شیرینی شیری در خانه

مرحله اول

برای تهیه شیرینی شیری خوشمزه ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج می کنیم، سپس در فضای آشپزخانه قرار می دهیم و اجازه می دهیم کره با دمای محیط کاملا هماهنگ شده و به خوبی نرم شود.

مرحله دوم

حالا کره را به همراه روغن مایع و پودر قند درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس زرده تخم مرغ را از سفیده تخم مرغ جدا می کنیم و درون کاسه حاوی کره اضافه می کنیم و با دور تند همزن برقی هم می زنیم.

مرحله سوم

در این مرحله به هم زدن مخلوط زرده تخم مرغ ادامه می دهیم تا سفید و کش دار شود. در ادامه نشاسته، وانیل و بکینگ پودر را درون الک می ریزیم، سپس روی مخلوط زرده تخم مرغ الک می کنیم و مجددا با همزن برقی هم می زنیم.

مرحله چهارم

حالا زمانی که مخلوط زرده تخم مرغ یکدست شد، آرد را کنترل شده به آن اضافه می کنیم، سپس خوب ورز می دهیم و زمانی که خمیری لطیف که به دست نمی چسبد حاصل شد اضافه کردن آرد را متوقف می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله روی سطح کار یک کیسه فریزر قرار می دهیم، سپس خمیر را روی کیسه فریزر قرار می دهیم و مجددا روی خمیر را با کیسه فریزر می پوشانیم. در ادامه خمیر را با وردنه به قطر ۵ میلی متر باز می کنیم.

شیرینی شیری 2156415454135415

مرحله ششم

حالا کیسه فریزر را از روی خمیر شیرینی برمی داریم، سپس خمیر را با کاتر دلخواه برش می زنیم. در ادامه فر را روی حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر به طور کامل گرم شود.

مرحله هفتم

حالا روی سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس خمیر ها را روی کاغذ روغنی می چینیم و درون فر قرار می دهیم. در ادامه اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت ۲۰ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا بپزند.

مرحله هشتم

در این مرحله پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج می کنیم، سپس بدون دست زدن به شیرینی ها اجازه می دهیم کاملا خنک شوند. در همین حین شکلات شیرینی را روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری بنماری می کنیم.

مرحله نهم

در نهایت شکلات بنماری شده را درون قیف یک بار مصرف می ریزیم، سپس زمانی که شیرینی ها خنک شدند روی آن ها به شکل دلخواه پایپ می کنیم و مقداری پودر پسته روی شکلات ها می ریزیم، سپس سرو می کنیم. نوش جان.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن