شیرینی آلمانی 885285

روشی آسان برای تهیه شیرینی آلمانی در خانه

شیرینی آلمانی از جمله شیرینی های خوشمزه و لذیذ است در سراسر دنیا مورد استقبال کاربران قرار گرفته است، از همین رو در میهمانی ها و مراسمات دورهمی اولین گزینه برای پذیرایی محسوب می شود. شیرینی آلمانی گزینه مناسبی برای سرو در کنار نوشیدنی های داغ همچون چای و قهوه است. همچنین مزایای شیرینی آلمانی را می توان به عدم خراب شدن در زمان طولانی اختصاص داد، به همین علت این شیرینی را از جمله های اقتصادی برای مراسمات در نظر گفته اند. این شیرینی را بهتر است با انواع آرد نظیر آرد قنادی ، آرد سفید و… تهیه شود تا بافت لطیفی داشته باشد. در محتواهای قبلی  تفاوت بین آرد نان، آرد کیک و آرد همه منظوره را بررسی کرده ایم ،  میتوانید به راحتی انتخاب درستی را برای تهیه کیک و شیرینی داشته باشید،  با کالنی همراه باشید.

شیرینی آلمانی 6686699

 

مواد لازم برای تهیه شیرینی آلمانی در خانه

  • کره یا مارگارین 150 گرم
  • آرد سفید 300 گرم
  • تخم مرغ 1 عدد
  • وانیل مایع ½ قاشق چایخوری
  • پودر شکر 80 گرم
  • مارمالاد با طعم دلخواه به مقدار کافی
  • شکلات تخته ای به مقدار کافی

شیرینی آلمانی 628287

مراحل تهیه شیرینی آلمانی خوشمزه و لذیذ در خانه

در راستای تهیه  شیرینی آلمانی که یک شیرینی خوشمزه در بین اکثر افرا است، ابتدا کره هم دمای محیط را داخل کاسه ای قرار می دهیم و پودر شکر را به آن اضافه می کنیم و با دور کند همزن برقی کمی مواد را می زنیم تا به خورد یکدیگر بروند. بعد با دور متوسط به مدت 5 دقیقه می زنیم تا مایع سفید و پوک شود.تخم مرغ را داخل پیاله ای می شکنیم و در صورت سالم بودن به همراه وانیل به ترکیب کره اضافه می کنیم و در حد مخلوط شدن مواد را می زنیم.

سپس در مرحله بعدی توصیه می شود که آرد را حتما کم کم اضافه می کنیم و با لیسک به صورت دورانی مواد را مخلوط می کنیم تا خمیر نرم شود.نیاز نیست خمیر را ورز بدهیم چون به روغن می افتد و خشک می شود.خمیر را به دو قسمت مساوی تقسیم می کنیم. سپس یک قسمت را داخل سلفون قرار می دهیم و داخل یخچال قرار می دهیم و کاغذ روغنی روی صفحه کار می گذاریم و قسمت دیگر خمیر را روی آن قرار می دهیم و مجددا کاغذ روغنی روی خمیر قرار می دهیم تا خمیر بین دو کاغذ روغنی باشد.

سپس یک قسمت را داخل سلفون قرار می دهیم و داخل یخچال قرار می دهیم و کاغذ روغنی روی صفحه کار می گذاریم و قسمت دیگر خمیر را روی آن قرار می دهیم و مجددا کاغذ روغنی روی خمیر قرار می دهیم تا خمیر بین دو کاغذ روغنی باشد. در این مرحله کاغذ روغنی روی خمیر را بر می داریم و با فاصله از هم خمیر را کاتر می زنیم تا زمان پخت شیرینی ها به یکدیگر نچسبند.بعد سینی را داخل فر گرم شده می گذاریم تا به مدت 10 الی 15 دقیقه شیرینی آلمانی ها بپزند.

همین که کف شیرینی ها طلایی شدند یعنی به طور کامل پخته اند. در ادامه سینی را از داخل فر بیرون می آوریم و چند دقیقه صبر می کنیم تا شیرینی ها به طور کامل خنک شده و با دمای محیط یکسان شوند. مارمالاد را داخل قیف یک بار مصرف می ریزیم، سپس شیرینی را بر می داریم و سمت صاف آن کمی مارمالاد می ریزیم و شیرینی دیگر را روی آن قرار می دهیم تا فیکس شوند و داخل سینی آن ها را می چینیم.

سپس شکلات تخته ای را آب می کنیم و روی شیرینی ها را به هر صورت که تمایل دارید با شکلات ذوب شده تزئین کنید و داخل ظرف مورد نظرتان آنها را بچینید و به مدت 1 ماه داخل یخچال می توانید آن ها را نگهداری کنید.

نتیجه گیری

شیرینی آلمانی به دلیل طرز تهیه آسان برای خانواده ها اولین گزینه به حساب می آید، شما در خانه می توانید با چند مواد اولیه و در دسترس این شیرینی خانگی را تهیه و از مزه لذیذ آن لذت ببرید. اما نکته که در ابتدا نیز ذکر نموده ایم، این است در انتخاب آرد مناسب توجه ویژه ای داشته باشید تا با مشکل خراب شدن شیرینی مواجه نشوید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن