وافل 8758665

طرز تهیه وافل برای صبحانه کودکان

وافل از جمله شیرینی های بسیار خوشمزه است که در کنار نان شیرمال مغزدار برای صبحانه  و عصرانه مورد استفاده قرار میگیرد. اگر فرزند دلبندتان از مصرف صبحانه و یا عصرانه خودداری می کند ، می تواند با استفاده از وافل آن را تشویق به خوردن صبحانه کنید. پنکیک نیز از صبحانه های خوشمزه دیگر محسوب می شود که افراد بسیار از آن استقبال می نمایند، پنکیک در انواع مختلفی نظیر پنکیک شکلاتی، پنکیک رژیمی و … وجود دارد  که می توانید آن ها را در خانه با کمترین مواد لازم تهیه کنید.

وافل 85988

مواد لازم برای تهیه وافل صبحانه

  • تخم مرغ ۲ عدد
  • ۲ عدد ۱٫۵ پیمانه
  • روغن مایع ½ پیمانه
  • آرد ۲ پیمانه
  • بیکینگ پودر ۲ قاشق چایخوری
  • شکر ۴ قاشق غذاخوری
  • وانیل نوک قاشق چایخوری

وافل چیست ؟

یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و لذیذ می باشد که طرفداران بسیاری نیز دارد. این شیرینی که در صبحانه و یا عصرانه سرو می شود را می توانید با انواع خوراکی ها و میوه چون شکلات، عسل، شیره، توت فرنگی و یا انواع مرباها چون مربای آلبالو سرو کنید و از طعم و مزه آن لذت ببرید.

وافل را با دستگاه مخصوص وافل ساز تهیه و آماده می ‌کنند. در زمان اضافه کردن مایه وافل به صفحه دستگاه وافل ساز، توجه داشته باشید که یک لایه نازک را بریزید تا مایه اضافه از دستگاه بیرون نریزد. البته می‌ توانید با استفاده از قالب های وافل سیلیکونی این شیرینی خوشمزه را در فر نیز آماده کنید. در حالت کلی اهمیت وافل به اندازه ای است که در امریکا و سوئد یکروز را به این نام، نام گزاری کرده‌اند .

شما می توانید با تهیه وافل برای صبحانه و عصرانه در کودکانتان اشتیاق ایجاد نمایید و همچنین در میهمانی ها با به رخ کشیدن هنر آشپزی خود همه را شگفت زده کنید. برای سرو وافل در میهمان ها می توانید با استفاده از میوه های نظیر پرتقال، توت فرنگی، موز، کیوی و… تزئیل نمایید و  حتی از سس شکلاتی و سس میوه ای برای خوش طعم کردن آن استفاده نمایید.

وافل 87668765

پنکیک چیست؟

 

پنکیک با نام لاتین pancake در واقع نوعی کیک تخت و نازک است که بدون دردسر گذاشتن در فر و خیلی سریع آماده می‌شود. البته نام‌های دیگری مانندhotcake  و griddlecake نیز دارد. معمولا مایه خمیری آن درون تابه و با توجه به ذائقه هر منطقه‌ای در انواع مختلف طبخ می‌شود.
اگرچه مواد اولیه این خوشمزه در روش‌های مختلف تهیه فرق می‌کند؛ اما شیر، تخم‌مرغ و کره از مواد اصلی آن هستند و پس از پخت در تابه آغشته به کره یا روغن بسیار کم تهیه می‌شود. برای پخت این کیک‌های تابه‌ای فقط کافی است که آن‌ها را در ماهی‌تابه پشت‌ورو کنید تا در عرض چند دقیقه پخته شوند.

مراحل تهیه وافل خانگی برای صبحانه

 

جهت تهیه وافل خانگی و خوشمزه ابتدا  تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب ریخته و با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه به خوبی هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ کرم رنگ و کش دار شود.  سپس در مرحله بعدی شیر را به همراه روغن مایع به کاسه اضافه کردده و به مدت ۱ دقیقه در حد مخلوط شدن هم می زنیم. حالا بیکینگ پودر و آرد را ۳ مرتبه الک کرده و کم کم به کاسه می افزاییم، سپس با لیسک هم می زنیم. هنگامی که بافت مایه وافل یکدست شد، هم زدن را متوقف کرده، سپس دستگاه وافل ساز را روشن می کنیم تا کمی گرم شود. حالا ۱ ملاقه از مایه درون دستگاه ریخته و بلافافله درب آنرا می بندیم تا پخته و طلایی شود.

پس از گذشت ۴ دقیقه زمانی که دو طرف وافل طلایی و خوشرنگ شد، آنرا از دستگاه خارج کرده و اجازه می دهیم کاملا خنک شود. در نهایت وافل را به دلخواه به همراه نوتلا، عسل، بستنی یا اسلایس میوه سرو می کنیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن