خمیر پیراشکی 52484168416841685

طرز تهیه خمیر پیراشکی خانگی در کمترین زمان

خمیر پیراشکی خمیری پفکی و ترد است که کاربرد فراوانی در آشپزی دارد. می توانید خمیر پیراشکی را برای تهیه غذاهای فست فود همچون پیتزا، پیراشکی گوشت و … استفاده کرد. پیراشکی نامی است که برای غذاهای پخته یا سرخ شده که با مواد گوناگون پر شده‌اند انتخاب شده است پیراشکی از غذاهای بسیار لذیذ و اصیل روسی است که با مواد مختلفی پر شده است . شما می توانید برای صبحانه ،  ناهار و شام از این وعده غذایی فوق العاده خوشمزه مصرف کنید. با کالنی همراه باشید تا طرز تهیه خمیر پیراشکی خانگی را در کمترین زمان ممکن در منزل تهیه کنید. برای تهیه این خمیر شما تنها نیازمند چند مواد در دسترس در منزل هستید.

 

 

خمیر پیراشکی 4478964894894

مواد لازم برای تهیه خمیر پیراشکی خانگی

آرد سفید 3 پیمانه

شیر گرم 1.2 پیمانه

آب ولرم 1.2 پیمانه

کره 1.3 پیمانه

تخم مرغ 2 عدد

خمیر مایه فوری 2 قاشق چایخوری

نمک 1.8 قاشق چایخوری

شکر 1 قاشق چایخوری

مراحل طرز تهیه خمیر پیراشکی در منزل

 

برای تهیه این خمیر پیراشکی ترد در قدم نخست خمیر مایه و شکر را داخل شیر ریخته و مخلوط می کنیم، سپس درب آن را می گذاریم تا به عمل بیاید. در مرحله بعدی کره را که از قبل به دمای محیط رسیده با آب، تخم مرغ و نمک مخلوط میکنیم تا یکدست  شود، سپس آرد را به تدریج اضافه می کنیم و پس از اضافه کردن تمامی آرد، خمیر بدست آمده را ورز می دهیم.

خمیر را به ظرفی که چرب شده منتقل می کنیم روی آن را سلفون می کشیم و به مدت 1 ساعت در جای گرم استراحت می دهیم. بعد از گذشت این زمان خمیر پیراشکی ما برای مصارف مختلف آماده است.

 

خمیر پیراشکی 8746984689468486

مواد لازم برای خمیرجادویی خمیر همه کاره:

  • آرد           ۳ لیوان
  • خمیر مایه  ۳ قاشق چایخوری
  • تخم مرغ    ۱ عدد
  • شیر یا آب   ۱ لیوان
  • روغن        ۶ قاشق غذاخوری
  • نمک         ۱ قاشق چایخوری
  • شکر         ۴ قاشق چایخوری

    طرز تهیه خمیرجادویی خمیر همه کاره:

    خمیر مایه، شیر ولرم (شیر گرمی که دست را نسوزاند) و ۱ قاشق چایخوری شکر را داخل کاسه‌ای بریزید و مخلوط کنید سپس ۵ – ۱۰ دقیقه کنار قرار بدهید تا خمیر مایه عمل کند . تخم مرغ، باقی مانده شکر، روغن و نمک را داخل کاسه دیگری بریزید و مخلوط کنید تا یکدست شوند، خمیر مایه را با چند قاشق آرد مخلوط کنید و به مواد تخم مرغی اضافه کنید، کمی هم بزنید تا مواد ترکیب شوند سپس باقی مانده آرد را اضافه کنید.

    پس از مخلوط کردن مواد را با دست ترکیب کنید تا خمیر جمع شود، روی سطح کار آرد بپاشید و خمیر را روی سطح کار قرار دهید، خمیر را ۱۰ دقیقه ورز دهید (مکرر روی سطح کار بکوبید و باز کنید)، آنقدر ورز دهید تا خمیر نرم و لطیفی بدست بیاید. داخل کاسه‌ای را چرب کنید و خمیر را داخل کاسه قرار بدهید، روی خمیر را بپوشانید و در جای گرمی ۱ ساعت استراحت دهید تا حجم خمیر ۲ برابر شود، پس از آماده شدن پف خمیر را با فشار دست بگیرید.

    این خمیر بسیار خوش دست بوده و کار با آن بسیار راحت است، بافت و ماندگاری خوبی دارد و می‌توانید تا چند روز در یخچال و داخل کیسه فریزر بسته بندی و نگهداری اش کنید.

    نکته:

    این خمیر بسیار ترد و سبک است و مناسب برای انواع غذاها، پیراشکی، کلوچه، نان صبحانه، نان شکم پر، پیتزا و … است، حتی می‌توانید آن را در روغن سرخ کنید، این خمیر جادویی خمیری همه کاره است.

نکات مهم طرز تهیه خمیر پیراشکی پف دار و لطیف 

  • به دلیل جذب رطوبت مختلف آرد ها امکان دارد. این مقدار آرد هم زیاد بیاید یا اینکه نیم پیمانه دیگر هم مصرف شود. توجه داشته باشید آرد را به اندازه اضافه کنید تا خمیر شما کیفیت خود را از دست ندهد.
  • آرد را قبل از افزودن به خمیر بهتر است حتما الک کنید تا از کیفیت آرد مطمئن شوید.
  • اگر خمیر مایه در شیر ولرم و شکر پف نکرد استفاده نکنید چون فاسد شده است.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن