خمیرپیتزا خانگی 45641698484184687

طرز تهیه خمیر پیتزای خانگی با روش آسان

تهیه خمیر پیتزای خانگی ، از چالش های اکثر افراد به خصوص بانوان می باشد. پیتزا از لذیذترین و محبوب ترین فست فود هایی است که اکثر افراد به آن علاقمند هستند، روش های بسیاری برای تهیه این فست فود خوشمزه و عالی وجود دارد، اما مهم ترین مرحله تهیه آن خمیر پیتزا است، خمیر پیتزای خانگی می تواند بسیار خوشمزه تر از خمیر های آماده بیرون باشد و احساس سیری بیشتری را نیز به شما خواهد داد. با کالنی همراه باشید تا به تهیه خمیر پیتزای خانگی با روشی آسان در منزل بپردازیم .

 

خمیرپیتزا خانگی 154164186741684168

مواد لازم برای تهیه خمیر پیتزای خانگی

  • آب ولرم و یک‌سوم پیمانه (۳۲۰ میلی‌گرم)
  • خمیرمایه ۲ و یک‌چهارم قاشق چای‌خوری
  • روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری (۳۰ میلی‌لیتر)
  • نمک سه‌چهارم قاشق چای‌خوری
  • آرد ۳ و نیم پیمانه (۴۵۰ گرم)

مراحل تهیه خمیر پیتزای خانگی

 

برای تهیه خمیر پیتزای خانگی در قدم نخست خمیرمایه را در آب حل کنید. آب را در یک کاسه یا ظرفی با اندازه‌ متوسط برای مخلوط کردن بریزید. خمیرمایه و آب را با هم مخلوط کنید و ۳ تا ۵ دقیقه به آن زمان بدهید تا در آب حل بشود. سپس مک، آب و خمیرمایه حل‌شده در آب را به آرد اضافه کنید تا خمیر به دست آید. خمیر را به‌مدت ۵ دقیقه ورز بدهید تا یک گلوله خمیری یک‌دست و کمی چسبناک درست شود که کش می‌آید. ورز دادن خمیر به‌مدت ۵ تا ۸ دقیقه با دست روی پیشخان یا به کمک هم‌زن با درجه سرعت متوسط به شکل‌گیری خمیری خوب کمک می‌کند.

اگر خمیر به دست یا کاسه می‌چسبد و مانند یک آدامس بادکنکی شده، بهتر است یک قاشق غذاخوری آرد به آن اضافه کنید. البته ممکن است لازم باشد چند بار این کار را تکرار کنید تا کار با آن ساده‌تر بشود. یادتان باشد در اضافه کردن آرد زیاده‌روی نکنید. بعد از درست شدن خمیر و قبل از شکل دادن به آن باید تصمیم بگیرید که می‌خواهید خمیری پف داشته باشید یا خمیری ترد و نازک،‌ زمان کافی دارید یا می‌خواهید یک خمیر پیتزای فوری آماده کنید.

 

خمیرپیتزا خانگی 65468468416

پهن کردن خمیر پیتزا و شکل دادن به آن

 

بخش عمده دستور خمیر پیتزا را گذراندیم. حالا خمیر را به دو قسمت تقسیم کنید. هر قسمت از خمیر را به‌طور جداگانه آماده کنید. اگر خمیر حالت چسبنده دارد، باید کمی آرد به آن بپاشید. ممکن است خمیر بیش‌از حد چسبنده باشد. این مشکل معمولا به‌خاطر افزودن آب زیاد به خمیر اتفاق می‌افتد. برای کاهش این حالت، دوباره مقداری آرد به خمیر اضافه کنید و آن را هم بزنید. در صورت نیاز، دوباره مقداری آرد به آن بیفزایید تا در نهایت، به چسبندگی طبیعی برسید. پس از این کار، باید مجددا نیم ساعت به خمیرتان استراحت بدهید.

در ابتدا یکی از قسمت های خمیر را برداشته آن را بکشید و با وردنه صاف کنید، سپس آن را به شکل دایره 25.5 سانتی دربیاورید، بعد از آن ری کاغذ روغنی 30.5 سانتی متر مربعی پوشیده از آرد ذرت پهن کنید . پس از پهن کردم خمیر، بسته به میلتان می‌توانید به خمیر کمی روغن اضافه کنید. افزودن روغن به خمیر، پیتزا را تردتر و رنگ آن را بهتر می‌کند. اضافه‌‌نکردن روغن موجب افزایش ویژگی کسشانی و افزایش حالت جویدنی پیتزا در دهان می‌شود.

چکار کنیم خمیر پیتزا خشک نشود؟

یکی از مشکلات آشپزهای مبتدی در تهیه خمیر پیتزا این است که خمیر پیتزایشان پس از پخت اولیه سریعا خشک می شود. خشک شدن خمیر پیتزا دلایل متفاوتی دارد که ادامه به مهم ترین این دلایل می پردازیم.

رطوبت در فر

برای رفع این مشکل همانطور که در بالا توضیح دادیم قبل از قرار دادن خمیرهای پیتزا در فر یک ظرف کوچک آب داخل فر قرار دهید تا فضای فر مرطوب شود. این کار باعث می شود خمیرهای پیتزا شما در هنگام پخت خشک نشود.

سنگین شدن خمیر

یکی دیگر از دلایل مهم خشک شدن خمیر پیتزا پس از پخت این است که خمیر قبل از ورود به فر بیش از حد سنگین شده است ، خمیر پیتزا باید کمی نرم باشد و اضافه کردن بیش از حد آرد باعث می شود خمیر سنگین و در نهایت خشک شود

نکات مهم در تهیه خمیر و پخت پیتزا

  • حدودا ۴۵۰ گرم خمیر برای ۲ نفر کافی است و اصطلاحا در دستور آشپزی‌های غربی به آن پیتزای ۱۰ اینچی می‌گویند.
  • بهتر است قبل از شکل دادن به خمیر، ریختن مواد روی آن و پختن، اجازه بدهید که خمیر نیم تا یک ساعت پُف کند.
  • ابتدا فر را خوب داغ کنید (حداقل ۲۶۰ سانتی‌گراد، از این داغ‌تر هم اشکالی ندارد). این کار باعث می‌شود که پیتزا سریع پخته شود و خمیر آن از بیرون برشته، طلایی و زیبا و از درون نرم و باب دندان باشد.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن