طرز تهیه دسر تیرامیسو شکلاتی ویژه مهمانی ها

تیرامیسو یکی از دسرهای قدیمی ایتالیایی است که در کشور ایران بسیار طرفدار دارد و شما می توانید دسر تیرامیسو شکلاتی را برای مهمانی ها و دورهمی ها سرو کنید و در ادامه هم طرز تهیه دسر تیرامیسو شکلاتی را به شما آموزش می دهیم.

دسر یکی از خوراکی های خوشمره است که بسیار تنوع دارد و شما می توانید با توجه به سلیقه و ذائقه ای که دارد دسرهای مختلفی را در منزل تهیه کنید. دسر تیرامیسو جزو دسرهای فرنگی متفاوت و بی نظیر است و در طرز تهیه تیرامیسو شکلاتی از بیسکوییت لیدی فینگر و مخلوط خامه ای شکلاتی استفاده می شود در صورتی که به بیسکوییت لیدی فینگر دسترسی ندارید می توانید برای ساخت تیرامیسو از کیک شیفون و یا بیسکوییت پتی بور و یا کیک اسفنجی هم استفاده نمایید.

مواد لازم

 

  1. خامه فرم گرفته :  ۱/۲ پیمانه
  2. پنیر خامه ای :  ۲۵۰ گرم
  3. پودر شکر :  ۳ قاشق غذاخوری
  4. شکلات تخته ای : ۸۰ گرم
  5. قهوه فوری :  ۱ پیمانه
  6. بیسکویت لیدی فینگر :  به میزان لازم
  7. شکلات رنده شده :  به میزان لازم
  8. پودر کاکائو : به میزان لازم

تیرامیسو شکلاتی 5634534563

طرز تهیه تیرامیسو شکلاتی

در ابتدا پنیر خامه ای را با پودر شکر در ظرفی مناسب بریزید و سپس این مواد را با هم مخلوط کنید. خامه فرم گرفته را به مخلوط پنیر خامه ای و پدر شکر اضافه کنید و با همزن این مواد را هم بزنید تا خوب یکدست شوند.

در مرحله بعد شکلات تخته ای را روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید تا خوب نرم شود سپس شکلات ذوب شده را به مواد دسر اضافه کنید و یک سوم از قهوه فوری سرد شده را با به آرامی به مخلوط اضافه کنید. تمام مواد دسر را خوب هم بزنید تا با هم مخلوط و یکدست شوند.

پس از آماده شدن مخلوط خامه ای کف قالب گردی با قطر 18 تا 20 سانتی متر را با کمک پلاستیک فریزر تمیز بپوشانید و سپس یک دوم از مخلوط خامه ای را در ته قالب بریزید و سپس بیسکوییت های لیدی فینگر را در بقیه قهوه فوری بزنید و توجه داشته باشید که فقط سح بیسکوییت ها باید با قهوه تماس داشته باشد.

تیرامیسو شکلاتی 2245275275

بیسکوییت ها را روی خامه ای که در کف قالب ریخته بودید قرار دهید و سطح خامه را با استفاده از بیسکوییت ها خوب بپوشانید. باقی مخلوط خامه ای را روی بیسکوییت های لیدی فینگر و دوباره روی سطح مخلوط خامه ای را با استفاده از بیسکویت هایی که به قهوه آغشته کرده اید پر کنید سپس روی دسر را بپوشانید و قالب دسر را به مدت 6 ساعت تا 24 ساعت در یخچال قرار دهید تا تیرامیسو شکلاتی شما خوب مزه دار شود.

در طرز تهیه تیرامیسو شکلاتی می توانید بعد از آماده شدن این دسر خوشمزه ایتالیایی آن را از درون قالب بر روی ظرف مناسبی برگردانید سپس روی دسر را با کمک پودر کاکائو و شکلات رنده شده به زیبایی تزیین کنید و این دسر خوش طعم را در کنار اعضای خانواده سرو کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن