طرز تهیه کیک گلابی به روش خانگی + عکس

کیک‌ها دارای انواع و اقسام مختلفی هستند، اما کیک‌های میوه‌ای به خصوص با طعم گلابی، بسیار محبوب هستند. در این کیک، طعم گلابی بسیار خوشمزه و شگفت‌انگیز است. برای تهیه این کیک، می‌توانید از قالب گرد ساده استفاده کنید و سپس گلابی را برش بزنید و بر روی کیک قرار دهید. برای زیبایی بیشتر، می‌توانید از بادام خلال یا پرک استفاده کنید. امروز در کالنی، طرز تهیه کیک گلابی و بادام را به شما آموزش خواهیم داد. پس با ما همراه باشید.

 

مواد لازم

کره به دمای محیط رسیده ۱۰۰ گرم
شکر دانه ریز ۱۲۰ ۱۲۰ گرم معادل ۳/۴ پیمانه
تخم مرغ ۲ عدد
آرد ۲۰۰ گرم معادل ۱ و نیم پیمانه
وانیل ۱/۴ ق چ
پودر بادام نصف پیمانه
بیکینگ پودر ۲ ق چ سرصاف
ماست نصف پیمانه
پرک بادام ۲ ق سوپ خوری
گلابی ۲ عدد
شکر مازاد ۱ ق سوپ خوری

کیک گلابی 212656452

مرحله اول

ابتدا، تمامی مواد را در دمای اتاق قرار داده و منتظر بمانید تا دمای آن‌ها با دمای اتاق هم‌سطح شود. سپس، با استفاده از یک پیمانه یا یک لیوان دسته‌دار فرانسوی، حجم مورد نیاز از هر ماده را اندازه گیری کنید. سپس، فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کرده و منتظر بمانید تا به دمای مورد نظر برسد. پس از گرم شدن فر، مواد مورد نیاز را در آن قرار داده و به مدت ۱۵ دقیقه بپزید.

مرحله دوم

پس از پوست کردن گلابی‌ها، آن‌ها را از وسط به دو نیم کرده و دانه‌های وسط آن‌ها را خارج کرده و درون قابلمه قرار می‌دهیم. سپس، یک قاشق شکر را بر روی گلابی‌ها پاشیده و یک و نیم لیوان آب را بر روی آن‌ها ریخته و قابلمه را بر روی حرارت ملایم قرار می‌دهیم تا گلابی‌ها پخته شوند. در این مرحله، حدوداً ۳ قاشق شهد باقی می‌ماند. سپس، گلابی‌ها را از روی حرارت برمی‌داریم و کنار می‌گذاریم تا خنک شوند.

مرحله سوم

به مرحله‌ای رسیده‌ایم که کره به دمای محیط رسیده است. حالا شکر دانه‌ریز و وانیل را در یک کاسه همزن قرار داده و با هم می‌زنیم تا حدوداً پوک و خامه‌ای شود. سپس تخم مرغ‌ها را یکی یکی به آن اضافه کرده و هر کدام را یک دقیقه هم می‌زنیم. سپس، بیکینگ پودر را روی ماست ریخته و با هم مخلوط می‌کنیم تا ماست کف کند و حباب ایجاد شود. سپس، مواد تخم مرغی را به مخلوط شکری و ماست اضافه کرده و آرد الک شده را نیز به آن اضافه کرده و دوباره با هم می‌زنیم. در نهایت، پودر بادام را به مخلوط اضافه کرده و دوباره با هم می‌زنیم.

مرحله چهارم

حال حاضر، مواد را باید در قالب ۲۰ سانتی‌متری چرب و آرد پاشیده قرار داد و گلابی‌های خنک شده را برش داده و بر اساس تصویر، روی مایه کیک قرار دهید. پودر بادام را روی مایه کیک پاشیده و سپس قالب را در فری گرم شده با دمای ۱۷۰ درجه سانتی‌گراد قرار دهید و حدود ۴۵ دقیقه پخت کنید یا تا زمانی که تستر تمیز از کیک خارج شود. سپس، کیک را از فر خارج کرده و بعد از ۱۵ دقیقه خنک شدن، آن را از قالب خارج کنید و روی آن شربتی که از پخت گلابی باقی مانده بود ریخته و سرو کنید. لذت ببرید!

کیک گلابی 451258963201

 

فوت وفن های پخت کیک گلابی

 

  1. می‌توانید این کیک را به صورت قابلمه‌ای نیز تهیه کنید. برای این کار، مواد را داخل قابلمه قرار داده و دمکنی درون آن قرار دهید. سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده و برای حدود یک ساعت زمان به کیک بدهید تا پخته شود.
  2. به منظور افزایش براقیت کیک، می توانید عسل را رقیق کنید و روی سطح کیک بپاشید.
  3. استفاده از گلابی های تازه و شیرین برای تهیه این کیک بهتر است.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
به بالای صفحه بردن